  • 31. Data: 2008-01-08 06:47:08
    Temat: Re: U kogo konto osobiste ?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Sty, 02:24, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "krzysztofsf" b...@v...goo
    glegroups.com

    > Bo to złodzieje. :)

    A co to ma wspolnego z przelewami z ich konta?

    Przy okazji, wychwalales polbank do przelewow - na grupie sa wpisy
    osoby czy osob, ktorym znikly pieniadze, nie docierajac z konta
    oszczednosciowego na zwykle - zaginely w akcji. Oraz inne wpadki. masz
    podobne konkrety w lukasie?

  • 32. Data: 2008-01-08 07:37:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-07, Sierp <s...@n...net> wrote:

    > kazdy ma co lubi - w citi mam w zasadzie wszystkie wymienione powyzej
    > (oprocentowanie robi dla mnie konto oszczednosciowe).
    > Jedynie bezprowizyjne bankomaty - jednak dla mnie w duzym miescie,
    > gdzie euronet sciele sie gesto, nie jest to problem.

    A jak ktoś dużo podróżuje, to takie szukanie "swojego" bankomatu może
    być uciążliwe.

    > Pewnie dla kogos sezam max moze byc lepszym rozwiazaniem, dla mnie
    > bylo przede wszystkim kosztowniejszym.

    Ja osobiście uważam system internetowy Citi za wielką pomyłkę. Strasznie
    to wolne, mało bezpieczne i do tego kiepsko traktują osoby
    na działalności. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 33. Data: 2008-01-08 08:09:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" 7...@v...goo
    glegroups.com

> [...]

    : osoby czy osob, ktorym znikly pieniadze, nie docierajac z konta
    : oszczednosciowego na zwykle - zaginely w akcji. Oraz inne wpadki. masz

    Moje w Polbanku nie zaginęły jak dotąd. Wysłane przed godziną 14 w dniu
    tak zwanym roboczym -- znajdują się tego samego dnia u odbiorców, ale nie
    u wszystkich. Na przykład w Lukas dopiero następnego dnia. :) Natomiast do
    Citi, Inteligo, Śląskiego docierały tego samego dnia. (tego samego dnia były
    tam księgowane) Tak było z docieraniem na moje konta w innych bankach.

    Płaciłem przelewami z Polbanku na obce konta i jak dotąd też pieniądze nie ginęły.
    (mam tam konto pół roku) Nie wiem, kiedy były księgowane, bo nie mogę tego sprawdzić,
    ale nie ginęły i nie docierały z widocznym opóźnieniem.

    Jeden przelew nie wyszedł z banku i zostałem o tym poinformowany telefonicznie.
    Nie wyszedł ponoć z powodu braku środków na koncie. No i trudno tu coś powiedzieć,
    bo środki najpierw były, później przez jakiś czas ich nie było i później znowu były.
    Płaciłem przelewami internetowymi w różnych bankach i wiem, że w takich przypadkach
    (gdy pieniądze są, ale nie przez cały dzień) dochodzi właśnie do takich kłopotów.
    Inne banki liczą sobie za takie powiadomienia. Polbanku uznał swoją winę a za
    tego rodzaju powiadomienia ponoć nie pobiera żadnych opłat z reguły.

    W przypadku przelewania nocą z konta oszczędzającego na zwykłe są problemy.
    Pieniądze nie giną, ale nie są przelewane.

    Z Lukas miałem tyle problemów, że w końcu zwykłe konto (bezpłatne) zamknąłem.
    Konta oszczędzającego w Lukas nie miałem, bo nie zdołałem przebrnąć przez
    problemy ze zwykłym kontem i z lukasową kartą kredytową.

    W Lukas można bezpłatnie przelać z oszczędzającego na zwykłe tylko raz w miesiącu.
    Później ta przyjemność kosztuje 10 złotych, tak więc nijak nie można porównać
    polbankowego problemu z nocnym przelewaniem z oszczędzającego na zwykłe do
    problemów w Lukas, bo w Lukas tego rodzaju przelewów się nie wykonuje zbyt
    często. W Polbanku oba konta są dostępne stale (w bankomacie, sklepie czy
    w banku), tak więc w nocy nie zachodzi potrzeba przelewania z konta
    oszczędzającego na konto zwykłe poza przypadkiem, o którym piszę niżej.

    Jedyna różnica pomiędzy oszczędzającym i zwykłym w Polbanku polega na tym,
    że przelew z oszczędzającego na zewnątrz Polbanku kosztuje 4 złote, więc
    przed przelaniem z oszczędzającego, warto przelać na zwykłe. Tyle tylko,
    że wykonywanie takich przelewów nocą ma sens nijaki, bo i tak nie ma różnicy
    w tym, czy przelew wykonasz w nocy, czy o 13:30 w roboczy dzień po tej nocy.

    -=-

    Tak więc porównujesz to, co w Polbanku jest z tym, czego w Lukas nie ma.
    (częste przelewy pomiędzy własnymi kontami)

    -=-

    Co do zaginięcia pieniędzy w Lukas -- w mojej obecności dziewczyna rozmawiała
    w banku na ten temat. Widziałem, że co najmniej nie była usatysfakcjonowana
    obsługą. Na oko dziewczynę traktowano tak, jak później traktowano mnie.

    Mnie zaś liczono wytrwale niechciane ubezpieczenia karty, podano nieprawidłowo
    (zawyżono) stan karty (karta nie była widoczna w internecie) starano się pobrać
    pieniądze kartą kredytową (co jest płatne) w bankomacie w celu sprawdzenia karty...
    No i sama karta kredytowa nie była sprawna (że tak to określę) przez parę pierwszych
    tygodni. Trochę było mi głupio, gdy w sklepach patrzono na mnie jak na złodzieja.
    W banku raz po raz zapewniano mnie, że i owszem, trudności były, ale teraz już
    nie będzie. Ale nadal były.

    Z kartą bankomatową też były trudności. Potrzeba było kilku wizyt w banku,
    aby bankomatowa stała się użyteczna.

    Wyciąg z karty kredytowej przychodził w przededniu terminu płacenia.
    (jak już pisałem -- karta nie była widoczna w internecie)

    Ale najzabawniejsze są tam kolejki. W Polbanku kolejek nie ma.
    Wchodzę i jestem obsługiwany.

    W Lukas jest zasada -- cisi są ignorowani, głośni są obsługiwani. Jeśli czekałem
    spokojnie na swoją kolej (a kolejki były niemal zawsze) zazwyczaj przede mną
    obsługiwano tych, którzy przyszli po mnie, ale głośno wyrażali swoje niezadowolenie.

    Niemal każda moja dyspozycja była w Lukas kwestionowana. Namawiano i przekonywano
    mnie do zmiany decyzji, tak jakbym wchodząc do banku nie wiedział, co ma tam
    załatwić.

    Obsługa w Lukas przypomina szarpaninę.

    -=-

    W Polbanku z zasady klient ma rację. W Lukas jest dokładnie odwrotnie.
    W Polbanku nie mam kredytowej, ale mam dwie bankomatowe (jedną do zwykłego
    i jedną do oszczędzającego) i jak dotąd był tylko jeden problem (na samym
    początku) za który mnie długo przepraszano. (choć o przeprosiny nie prosiłem)

    W Lukas (jak już pisałem) karty (kredytowa i bankomatowa) przez wiele tygodni nie
    funkcjonowały, co bank uznawał za normalne. W Polbanku jedyny mój problem z kartą
    rozwiązano od ręki.

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com

  • 34. Data: 2008-01-08 08:24:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" 7...@v...goo
    glegroups.com

[...]

    Może kilka słów dopowiedzenia:

    W Białymstoku otworzono niemal jednocześnie, niemal obok siebie odział
    Lukasu i Polbanku. W Lukas obiecywano otworzenie kolejnego oddziału, ale
    jak na razie chyba jest nadal tylko jeden. Tymczasem Polbank ma już trzy
    oddziały w Białymstoku.

    Jak myślisz? Otwierają oddziały, choć brak im klientów? A może klienci
    wolą gorsze banki? :)

    Dla mnie (bez względu na to, co myślą inni) Lukas to horror.
    Albo inaczej: Ich kawa (której na szczęście jeszcze nie piłem) jest bardzo droga.

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com

  • 35. Data: 2008-01-08 08:46:07
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Sty, 09:24, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "krzysztofsf" 7...@v...goo
    glegroups.com

> [...]
    >
    > Dla mnie (bez względu na to, co myślą inni) Lukas to horror.
    > Albo inaczej: Ich kawa (której na szczęście jeszcze nie piłem) jest bardzo droga.

    Jako linuksowcowi uniemozliwiaja mi przetestowanie przelewow z konta.
    Podglad do KK jest tragiczny - jakies saldo, brak nawet informacji o
    nastepnej dacie splaty.

    Na prace online czytam duzo narzekan osob ktore korzystaja. Na lukasa
    raczej skarg brak.

  • 36. Data: 2008-01-08 10:28:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" a...@e...goo
    glegroups.com

    : Jako linuksowcowi uniemozliwiaja mi przetestowanie przelewow z konta.
    : Podglad do KK jest tragiczny - jakies saldo, brak nawet informacji o
    : nastepnej dacie splaty.

    Jestem teraz online. Właśnie zrobiłem trzy przelewy ze swego na swoje
    (raz, aby przelać na zewnątrz, raz, bo przelałem za mało :) i raz, aby
    zwrócić sobie resztę)
    i trzy na zewnątrz. Poza tym, że IE jest preferowany, nie narzekam.

    : Na prace online czytam duzo narzekan osob ktore korzystaja. Na lukasa
    : raczej skarg brak.

    Z Lukas nie przelewałem tak często jak z Polbanku, ale problemy miałem.
    Biorąc stosunek przelewów udanych do wszystkich -- Lukas u mnie wypadł
    gorzej, ale za mało z Lukas przelewałem, aby było to miarodajne.

    Ogólnie z Polbankiem jest problem przy przelewaniu nocą ze swego
    na swoje i czasami jakiś problem przy płaceniu z odroczeniem.

    Ani jednego, ani drugiego w Lukas nie stosowałem. (może raz odroczony)

    Co do pracy nocnej Lukas -- zazwyczaj nie mogłem w ogóle wejść do
    banku, (zalogować się) więc porównanie z Polbankiem wypada blado. :)

    Pamiętam, że z Linuksa można wejść do Lukas i nie pamiętam, jak to
    jest z Polbankiem, bo w tamtym czasie testowałem sporo banków.

    Strona Polbanku chodzi strasznie wolno (powoli) i to jest najsmutniejszy fakt tej
    obsługi.

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com

  • 37. Data: 2008-01-08 10:58:13
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Sty, 11:28, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Pamiętam, że z Linuksa można wejść do Lukas i nie pamiętam, jak to
    > jest z Polbankiem, bo w tamtym czasie testowałem sporo banków.

    Polbank wylacznie podglad spod wszystkiego innego niz IE na XP

  • 38. Data: 2008-01-08 12:42:31
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "krzysztofsf" 8...@i...goo
    glegroups.com

    > Pamiętam, że z Linuksa można wejść do Lukas i nie pamiętam, jak to
    > jest z Polbankiem, bo w tamtym czasie testowałem sporo banków.

    : Polbank wylacznie podglad spod wszystkiego innego niz IE na XP

    A co się dzieje w innych przeglądarkach?
    Ja chyba kiedyś przelewałem spod FireFoxa.
    Teraz mam oszczędnościową konfigurację javki.
    (wywaliłem ręcznie sporo, aby zwolnić miejsce)

    Na systemowej partycji mam około 155 megabajtów wolnego miejsca,
    więc nie mam ochoty tego uzupełniać, ale chyba kiedyś przelewałem
    spod FF. Problem był w innym miejscu -- chyba nie mogłem podać
    daty odroczonego przelewu lub mogłem, ale był tam jakiś problem.

    Teraz zatrzymuje się u mnie na potwierdzeniu. :)

    Innych przeglądarek teraz nie mogę użyć, bo nie mam miejsca.

    LC

  • 39. Data: 2008-01-08 13:37:44
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Sty, 13:42, "Eneuel Leszek"
    > "krzysztofsf" 8...@i...goo
    glegroups.com

    > : Polbank wylacznie podglad spod wszystkiego innego niz IE na XP
    >
    > A co się dzieje w innych przeglądarkach?

    Moge tylko podgladac - nie zainstaluje certyfikatu - nie mam windows
    xp zaistalowanego (Linux)

  • 40. Data: 2008-01-08 13:49:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" d...@i...goog
    legroups.com

    > A co się dzieje w innych przeglądarkach?

    : Moge tylko podgladac - nie zainstaluje certyfikatu - nie mam windows
    : xp zaistalowanego (Linux)

    Chodziło mi o inne przeglądarki pod WXP.

    LC