  • 31. Data: 2009-03-28 17:05:50
    Temat: Re: UOKiK pozywa BRE - kredyty hipoteczne
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:65ce6040-8e64-4117-b100-dcb9d2093306@j8g2000yql
    .googlegroups.com...
    On 27 Mar, 20:04, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Mam umowe z pracodawca. Poniewaz jest to teren zamkniety nikt tam nie moze
    > wejsc i sprzedawac swoich towarow. Bufet jest monopolista i wykorzystuje
    > narzucajac ogromne marze. Cena jest prawie 50% wyzsza niz w marketach, to
    > chyba gorzej niz lichwa. Dlaczego tym nie mialby sie zajac UOKiK.
    >
    > MK

    Bank pozycza pieniądze na 6 %, sprzedaje na 21%. Ile wynosi marża ? I
    jak to nazwać ?
    ------------

    Wdodatku sprzedaje znacznie więcej niż ma lokat.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 32. Data: 2009-03-28 21:20:57
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

    > Poszukaj informacji o zarzadzaniu plynnoscia banku. Bank musi byc gotowy
    > wyplacic to co jest na kontach a'vista w kazdej chwili, wiec nie bardzo
    > moze wykorzystywac te pieniadze do udzielania kredytow na 21%, chyba ze
    > zostalyby wprowadzone kredyty a'vista, ale na taka rewolucje raczej sie
    > nie zanosi ;).
    > MK

    No i co z tego wynika? Myślisz, że banki nie mają swoich wyliczeń
    statystycznych jaka ilość osadu jest wypłacana
    w okolicy świąt, długich weekendów, czy wakacji a jaka w typowym miesiącu
    lutym?

    Toż nawet systemy zarządzania mocą w krajowym systemie energetycznym
    mają algorytmy wyliczające prognozowane dobowe zużycie energii elektrycznej
    na każdy dzień roku, uwzględniające takie rzeczy jak aktualna temperatura
    powietrza i prognozy pogody krótko i długoterminowe. A zapewniam cię, że
    rozruch wyłączonego bloku energetycznego nie trwa kilku minut, ani nawet
    kilku godzin, tylko znacznie dłużej.

  • 33. Data: 2009-03-28 21:29:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote in message

> [...]
    > statystycznych jaka ilość osadu jest wypłacana
    > w okolicy świąt, długich weekendów, czy wakacji a jaka w typowym miesiącu

    A gdzie ja napisalem, ze nie maja? Oczywiscie, ze maja. pokazuje tylko
    kolegom, ze nie kazda zlotowka moze byc wykorzystana na udzielenie kredytu.
    Nalezy rowniez pamietac, ze banki udzielaja kredytow na kilka, kilkanascie,
    kilkadziesiat lat - lokat takich raczej nie ma.

    MK

  • 34. Data: 2009-03-28 21:47:42
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > kredytu. Nalezy rowniez pamietac, ze banki udzielaja kredytow na kilka,
    > kilkanascie, kilkadziesiat lat - lokat takich raczej nie ma.

    Są. Np fundusze emerytalne.

  • 35. Data: 2009-03-28 23:30:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

    > Są. Np fundusze emerytalne.

    I fundusze udzielaja kredytow?

    MK

  • 36. Data: 2009-03-29 11:31:31
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

    > I fundusze udzielaja kredytow?
    >
    > MK

    Lokują długoterminowo na kilkadziesiąt lat.

  • 37. Data: 2009-03-29 11:44:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Lokują długoterminowo na kilkadziesiąt lat.

    Hehe... a w ktorym banku tak lokuja?

    MK

  • 38. Data: 2009-03-30 19:13:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > ??? Nie rozumiem do czego zmierzasz...

    Zapewne do tego, że banki chcą koszty przerzucić na klientów (poprzez
    zwiększenie marży) argumentując, że koszty pieniądza wzrosły i obecna marża
    nie pokrywa kosztów pozyskania środków przez bank.
    A to jest dokładnie to samo (o czym wspomniał kolega) jakby np. mediamar**
    sprzedał ci telewizor za 2000 zł, a za rok zadzwonił, że jest zmuszony
    podnieść ci cenę telewizora o 200 zł, bo mu koszty bardzo wzrosły i przez to
    w roku w którym sprzedał ci telewizor nie uzyskał zakładanych zysków.

  • 39. Data: 2009-03-30 20:31:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > to w roku w którym sprzedał ci telewizor nie uzyskał zakładanych zysków.

    Przyklad zupelnie nie trafiony. Umowy ciagle to cos zupelnie innego niz
    jednorazowe transakcje. Bardziej podobne sa juz roznej masci abonamenty
    platne ratalnie... telewizja, telefonia itp. Ja podpisalem umowe na
    telewizje kilka lat temu, ostatnio znowu podniesli abonament, mowia ze to
    zwiazane ze wzrostem kosztow, ale ja w to nie wierze. UOKiK jakos nie pali
    sie zeby zajac sie tego typu firmami....

    MK

  • 40. Data: 2009-03-30 21:48:56
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote in message

    > Przyklad zupelnie nie trafiony. Umowy ciagle to cos zupelnie innego niz
    > jednorazowe transakcje.

    Jak coś innego. Bank zobowiązał się udzilić Ci kredytu oprocentowanego
    wg wskaźnika LIBOR powiększonego o 1pp marży, a teraz nagle twierdzi, że
    taka marża jest "be", bo lepiej by było jakbyś płacił marży 1,5%. Dokładnie
    to samo co marża w sklepie.

> [...]
    > kosztow, ale ja w to nie wierze. UOKiK jakos nie
    > pali sie zeby zajac sie tego typu firmami....

    Nie, bo tu masz konkretne kwoty, które zjada inflacja. W przypadku banku
    masz wskaźnik, który zależy m.in. od stóp procentowych, a nie konkretną
    kwotę.
    Nie ma to nic wspólnego z abonamentem - ten płacisz za _ciągle_
    świadczoną usługę. W przypadku banku, bank wykonał usługę (udzielił
    kredytu), skasował prowizję od udzielenia kredytu, a teraz chce zmieniać
    zasady.