  • 1. Data: 2002-07-11 06:40:28
    Temat: USA -> Polska
    Od: "marta " <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    W jaki sposob, bezpiecznie i tanio, osoba bedaca obywatelem USA moze
    przekazac pieniadze dla osoby mieszkajacej w Polsce?

  • 2. Data: 2002-07-11 11:56:07
    Temat: Re: USA -> Polska
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "marta " <m...@N...poczta.gazeta.pl> writes:

    > W jaki sposob, bezpiecznie i tanio, osoba bedaca obywatelem USA moze
    > przekazac pieniadze dla osoby mieszkajacej w Polsce?

    Zalozyc wydzielone konto w banku i przestac tej osobie karte bankomatowa.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2002-07-12 07:00:19
    Od: "marta " <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> napisał(a):

    > Zalozyc wydzielone konto w banku i przestac tej osobie karte bankomatowa.
    > --
    > Krzysztof Halasa
    > Network Administrator

    Chyba nie zauwazyles slowa 'bezpiecznie'! A moze poprostu wlozyc 1 000 000
    USD w koperte i wyslac do Polski?

    Marta

  • 4. Data: 2002-07-12 07:41:37
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    marta wrote:

    > Chyba nie zauwazyles slowa 'bezpiecznie'! A moze poprostu wlozyc 1 000 000
    > USD w koperte i wyslac do Polski?

    Ależ to jest bardzo bezpieczne! Wpłacasz pieniądze na to konto dopiero
    wtedy kiedy odbiorca potwierdzi Ci telefonicznie, że trzyma całą kartę w
    łapie.
    Chyba, że poważnie chodzi Ci o kwoty rzędu $1M to wtedy ten sposób nie
    jest najlepszy.

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2002-07-12 16:24:51
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <agluq3$o8o$1@news.gazeta.pl>,
    m...@N...poczta.gazeta.pl says...

    > Chyba nie zauwazyles slowa 'bezpiecznie'! A moze poprostu wlozyc 1 000 000
    > USD w koperte i wyslac do Polski?
    >
    > Marta

    A ja wlasnie tak zrobilem,

    Karte wyslalem nieaktywowana i aktyowalem ja dopiero w momencie kiedy
    dostalem potwierdzenie, ze rodzina dostala karte.

    AP

  • 6. Data: 2002-07-15 18:48:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "marta " <m...@N...poczta.gazeta.pl> writes:

    > Chyba nie zauwazyles slowa 'bezpiecznie'! A moze poprostu wlozyc 1 000 000
    > USD w koperte i wyslac do Polski?

    Nie ma takiej koperty, to bylaby juz paczka, i tez da sie to bezpiecznie
    wykonac. Chociaz na pewno wiecej byloby zachodu z uzyskaniem odpowiednich
    papierow (a przy ich braku ryzyko jest znaczne).

    Natomiast karta bankowa jest calkowicie bezpieczna - nawet, jesli nie
    mozna wyslac karty nieaktywnej, i nawet jesli konto juz zostalo zasilone.
    Przeciez karta bankomatowa dziala tylko z PINem, a tego w liscie
    nie bedzie.

    Nalezy tylko zadbac, by karta byla istotnie tylko bankomatowa -
    a nie jakims combo w stylu VISA/Cirrus/Plus/costam.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 7. Data: 2002-07-16 14:47:28
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> wrote in message

    > Nalezy tylko zadbac, by karta byla istotnie tylko bankomatowa -
    > a nie jakims combo w stylu VISA/Cirrus/Plus/costam.

    Istnieja powazne obawy, ze taka karta w Polsce nie zadziala. Wiele kart
    amerykanskich "z nizszej polki" nie dziala w Polsce w bankomatach. A
    znam przypadki, gdy obciazaja kazda (!) transakcje bankomatowa (!) ...
    podwojnie i naprawde trudno to potem skutecznie reklamowac.

  • 8. Data: 2002-07-16 17:15:58
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <ah1bn3$1hb$1@topaz.icpnet.pl>, m...@w...pl says...
> [...]
    > znam przypadki, gdy obciazaja kazda (!) transakcje bankomatowa (!) ...
    > podwojnie i naprawde trudno to potem skutecznie reklamowac.

    Plus w bankach amerykanskich jest taki, ze oni uznaja reklamacje
    automatycznie (przynajmniej mi sie tak trafialo) a potem ewentualnie
    wyjasniaja. Ja wyslalem mojej rodzinie karte i jakos dziala (zwykla
    karta debetowa.... tutaj debetwoe sa wypukle.... "checking card")

    AP