  • 11. Data: 2015-03-19 20:55:54
    Temat: Re: USD na CHF?
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Thu, 19 Mar 2015 17:52:25 +0100, RobertS napisał(a):

> [...]
    ernetowych-kantorow-Klienci.html

    > płatny jest wychodzący czy przychodzący?

    Akurat mBank nie bardzo się nadaje do operacji walutowych, zwłaszcza z
    Walutomatem.
    Przestudiuj sobie informacje na temat kosztów oraz czasów wykonywania
    przelewu z różnych banków:
    https://www.walutomat.pl/help.php?help=69#10271

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2015-03-19 21:00:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Przestudiuj sobie informacje na temat kosztów oraz czasów wykonywania
    > przelewu z różnych banków:
    > https://www.walutomat.pl/help.php?help=69#10271

    "Przelewy walutowe do innych banków niż PKO BP, PEKAO SA, BZ WBK, BRE
    Bank, Bank Millennium, Raiffeisen Polbank, Alior Bank i ING Bank Śląski
    wysyłamy przelewem SWIFT z opcją podziału kosztów (SHA). Jest to
    najtańszy sposób transferu pieniędzy. Przy takich przelewach mogą
    wystąpić koszty banków pośredniczących, które ponosi odbiorca przelewu."

    a będę potrzebował przelać CHF do DB, jeżeli to pójdzie pójdzie swiftem
    to może być drogo...

    kosztów banków pośredniczących nie da się określić

    kiedyś wysyłałem 2x walutę z banku X do banku Y (obydwa działające w
    Polsce) i za każdym razem inne banki pośredniczące oraz koszty

    XXI w. a w przelewach walutowych średniowiecze ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2015-03-19 23:18:00
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Thu, 19 Mar 2015 21:00:14 +0100, RobertS napisał(a):

    > "Przelewy walutowe do innych banków niż PKO BP, PEKAO SA, BZ WBK, BRE
    > Bank, Bank Millennium, Raiffeisen Polbank, Alior Bank i ING Bank Śląski
    > wysyłamy przelewem SWIFT z opcją podziału kosztów (SHA).
    [...]
    > a będę potrzebował przelać CHF do DB, jeżeli to pójdzie pójdzie swiftem
    > to może być drogo...

    Więc załóż sobie konto w którymś z w/wym. banków, zrób do niego
    przelew,a potem wypłać gotówkę i zanieś ją do DB (jeśli to konieczne).

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 14. Data: 2015-03-20 11:58:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
    ernetowych-kantorow-Klienci.html

    >płatny jest wychodzący czy przychodzący?

    Platny jest wychodzacy (od Ciebie do walutomatu).
    Ale jak podniosa i klientom biznesowym, czyli Walutomatowi, to bedzie
    platny i przychodzacy, czyli zaplacisz Walutomatowi prowizje za
    przelanie Ci walut na konto ...

    W przypadku wielu bankow placisz juz dzis za przychodzacy, bo i
    Walutomat placi za jego wyslanie.
    czasem podwojnie
[...]
    W zależności od banku, odebranie przelewu walutowego może być płatne
    lub bezpłatne. Należy to sprawdzić w cenniku swojego banku"

    O, w sumie to juz sam nie wiem
    https://www.walutomat.pl/help.php?help=69#10271

    Ile kosztuje wypłata środków z Walutomatu?
    BRE Bank (obecnie mBank MSP i korporacje) bezpłatne
    mBank, MultiBank : PLN bezplatne , EUR 4zl, inne waluty 9zl.

    J.

  • 15. Data: 2015-03-20 17:55:14
    Od: " 666" <...@...6>

    Swoją drogą znów widziałem ostatnio w W-wie bankomat wypłacający walutę (chyba tylko
    euro?), ale zapomniałem konkretnie gdzie.
    Dawno temu na lotnisku Okęcie stał bankomat WBK wypłacający i PLN i EUR, przydatne
    było.
    Ciekawe, czy w jakimś wpłatomacie da się wpłacić walutę?

    -----

  • 16. Data: 2015-03-20 18:15:05
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2015-03-20 17:55, 666 wrote:
    > Swoją drogą znów widziałem ostatnio w W-wie bankomat wypłacający walutę
    > (chyba tylko euro?), ale zapomniałem konkretnie gdzie.

    A czy nie byl to Euronet? Tylko tam to nie jest "wyplata EURO" tylko
    zakup EURO po w miare dobrym kursie i wyplata zakupionych banknotow
    50EUR. A to duza roznica, bo przy uzyciu karty EUR bedzie 2x
    przewalutowanie.

    > Dawno temu na lotnisku Okęcie stał bankomat WBK wypłacający i PLN i EUR,
    > przydatne było.

    I jest nadal, tyle ze BPH, sam wyplacalem niedawno (10,20 50 EUR
    banknoty). Znajduje sie w hali odlotow (czyli na gorze), maksymalnie po
    prawej (przy polnocnej scianie terminalu). Nalezy patrzec dokladnie bo
    niedaleko jest chyba Pekao SA zlotowkowy. Ten BPH jest prezycyjnie
    opisany ze wyplaca EUR.

    > Ciekawe, czy w jakimś wpłatomacie da się wpłacić walutę?

    Nie widzialem - mysle ze by nie rozpoznaly banknotow, sa tylko na PLN
    programowane u nas.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 17. Data: 2015-03-20 19:10:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-03-19 o 23:18, Chris94 pisze:

    > Więc załóż sobie konto w którymś z w/wym. banków, zrób do niego
    > przelew,a potem wypłać gotówkę i zanieś ją do DB (jeśli to konieczne).

    DB nie prowadzi obsługi kasowej w CHF, muszę przelać

    czy oprócz walutomatu nie ma innych opcji?
    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2015-03-21 00:39:02
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 20 Mar 2015 11:58:37 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ile kosztuje wypłata środków z Walutomatu?
    > BRE Bank (obecnie mBank MSP i korporacje) bezpłatne
    > mBank, MultiBank : PLN bezplatne , EUR 4zl, inne waluty 9zl.

    Z Walutomatu kilka dni temu przelewałem EUR do BZWBK i nic mnie to nie
    kosztowało.
    Kilka miesięcy temu przelewałem walutę z Walutomatu do iPKO i wówczas
    też mnie to nic nie kosztowało.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 19. Data: 2015-03-21 00:41:17
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 20 Mar 2015 19:10:54 +0100, RobertS napisał(a):

    > DB nie prowadzi obsługi kasowej w CHF, muszę przelać

    Więc od razu zastanów się, jak Ty te CHF stamtąd wydobędziesz gdy będą
    Ci potrzebne!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 20. Data: 2015-03-21 12:14:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-03-21 o 00:41, Chris94 pisze:

    > Więc od razu zastanów się, jak Ty te CHF stamtąd wydobędziesz gdy będą
    > Ci potrzebne!

    teraz kupuję CHF przez cinkciarza, są przelewane za darmo na wskazane
    przeze mnie konto

    szukam opcji, która umożliwi:
    1. wymianę USD na CHF
    2. przelew wewn. (czyli bez swift) CHF na konto we wskazanym banku

    --
    pozdrawiam
    RobertS