  • 11. Data: 2007-08-18 09:35:23
    Temat: Re: UWAGA! dziwne maile z "mbanku"
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Cabra pisze:
> [...]
    > pospiechu nie uwierzyc w mail o tresci:
    >
    > "Informujemy, że Twoje konto w mBanku będzie poddane nowej procedurze
    > weryfikacji.
    > W tym celu prosimy o jak najszybsze zalogowanie kilikajac w link
    > poniżej.
    > Aby nowe zabezpieczenia zaczeły funkcjonować, należy potwierdzić swoja
    > tożsamosc.
    > Do tego czasu wszystkie opcje w twoim koncie beda zablokowane.
    > (Cała procedura trwa kilka minut) "
    >
    > ponizej tej tresci jest link ktory pomimo wygladu przypominajacego
    > adres mBanku, przerzuca nas na zupelnie inny serwis!

    a mozesz podeslac screeena tego maila do mnie? :) Dzieki

  • 12. Data: 2007-08-18 10:01:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bartekE320" <k...@g...com> wrote in message

    > Tez to dostalem i zastanawiam sie, gdzie to zglosic.

    http://www.antiphishing.org/report_phishing.html oraz do banku. Banki maja
    specjalne komorki zajmujace sie przestepczoscia bankowa, m.in. i takimi
    przypadkami.

    MK

  • 13. Data: 2007-08-18 10:39:57
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sat, 18 Aug 2007 09:15:12 +0200, "tomek" <adres_w_tresci> wrote:

    >Zastanawiające jest to że te emaile trafiają do klientów mbanku.
    >Skad ten ktory to wysyła wie gdzie wysyłać?

    Rozsyłają na prawo i lewo. "Dear PayPal user", "Dear Amazon user",
    "drogi kliencie mBanku", i tak dalej, i tak dalej. Czasem trafią.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 14. Data: 2007-08-18 10:41:21
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sat, 18 Aug 2007 10:05:01 +0200, "Radoslaw Krzyzan" <a...@b...com>
    wrote:

    >A na cholere komuś login i hasło skoro i tak nie zrealizuje przelewu, może
    >monitorować co najwyżej historię operacji.

    Podasz na grupie numery i daty ważności swoich kart kredytowych? (Bo
    takie drobiazgi też można obejrzeć po zalogowaniu.)

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 15. Data: 2007-08-18 10:44:47
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 17 Aug 2007 23:36:33 -0700, Cabra napisał(a):

> [...]
    > pospiechu nie uwierzyc w mail o tresci:
    >
    > "Informujemy, że Twoje konto w mBanku będzie poddane nowej procedurze

    Dla tych, którzy jeszcze nie przesiedli się z IE na Firefoxa, podaję
    informację, że Firefox przy próbie wejścia na taką podrobioną stronę,
    wyświetla ostrzeżenie, że strona jest zgłoszona jako fałszywa.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 16. Data: 2007-08-18 11:25:15
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Zastanawiające jest to że te emaile trafiają do klientów mbanku.
    > Skad ten ktory to wysyła wie gdzie wysyłać?

    Pracownik mBanku!
    90% atakow dokonuje sie przez osoby wewnatrz miejsca ktore jest celem ataku.
    Proba ataku z zewnatrz to marna szansa powdzenia - tak naprawde prawie
    znikoma.
    Pracownicy bankow maja dostep do adresow emailowych, list klientow ect.

  • 17. Data: 2007-08-18 11:34:59
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Chris pisze:

    > Dla tych, którzy jeszcze nie przesiedli się z IE na Firefoxa, podaję
    > informację, że Firefox przy próbie wejścia na taką podrobioną stronę,
    > wyświetla ostrzeżenie, że strona jest zgłoszona jako fałszywa.

    Przez kogo zgłoszona? :-)
    Po prostu wygląda na fałszywą zdaniem FF. I tyle. :-)

  • 18. Data: 2007-08-18 11:38:34
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Maciej Bojko pisze:

    > Podasz na grupie numery i daty ważności swoich kart kredytowych? (Bo
    > takie drobiazgi też można obejrzeć po zalogowaniu.)

    Dlatego logicznym byłoby, żeby w serwisie transakcyjnym były widoczne
    tylko 4 ostatnie cyfry numeru karty. Teraz faktycznie jeżeli ktoś ma KK,
    to osoba która dostanie się do serwisu transakcyjnego widzi dane karty
    jak na dłoni. A przecież zamysłem drugiego poziomu zabezpieczeń (hasła
    jednorazowe/SMS) jest to, że pieniądze mają być bezpieczne nawet gdy się
    ktoś dostanie do serwisu internetowego.

  • 19. Data: 2007-08-18 11:45:23
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    Explorer też ma filtr antyphishingowy.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 20. Data: 2007-08-18 12:38:53
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    > Chris pisze:
    [...]

    > Przez kogo zgłoszona? :-)
    > Po prostu wygląda na fałszywą zdaniem FF. I tyle. :-)
    A to nie działa tak, ze jest rejestr podejrzanych stron który FF sobie uaktualnia ?

    KJ