  • 11. Data: 2005-02-17 19:57:51
    Temat: Re: Ubezpieczenie
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2005 23:57:45 +0100, _ValteR_ <s...@n...thx> wklepał(-a):

    >to nie jest to samo, zwykle kapitalowe jest tansze - przypomina lokatę
    >wiesz od razu ile dokładnie dostaniesz po zakończeniu umowy.

    Przykład proszę. Chodzi oczywiście o ubezpieczenia wieloletnie. Nie chodzi o
    promowane ostatnio ubezpieczenio-lokaty, gdzie wpłacasz np. składkę 5000 zł, po
    roku otrzymujesz 5000 + 7%.

  • 12. Data: 2005-02-17 20:48:38
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Sławomir Szyszło* wrote in
    <news:cv30gg.13o.1@slaszysz.poczta.onet.pl> :

    > Dnia Wed, 16 Feb 2005 23:57:45 +0100, _ValteR_ <s...@n...thx> wklepał(-a):

    > Przykład proszę. Chodzi oczywiście o ubezpieczenia wieloletnie. Nie chodzi o

    zadzwoń do Royal i zapytaj sie o ubezpieczenie typu ENR1/ENS1

    --
    Związki są jak opony - na niektórych można zrobić więcej kilometrów,
    ale w końcu i tak wszystkie się ścierają.

  • 13. Data: 2005-02-17 22:14:37
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Feb 2005 21:48:38 +0100, _ValteR_ <s...@n...thx> wklepał(-a):

    >zadzwoń do Royal i zapytaj sie o ubezpieczenie typu ENR1/ENS1

    Nie mam co robić, tylko gdzieś wydzwaniać... :-)

    Znalazłem coś takiego:
    Ubezpieczenie kapitałowe
    (...) w przypadku śmierci Ubezpieczonego suma ubezpieczenia zostanie wypłacona
    wskazanym osobom.
    (...) suma ubezpieczenia jest powiększana o udział w zysku z inwestycji
    dokonywanych przez Towarzystwo;

    Ubezpieczenie inwestycyjne
    (...) w przypadku śmierci osoby ubezpieczonej wskazane osoby otrzymają
    świadczenie finansowe w wysokości sumy ubezpieczenia lub wartości zgromadzonych
    jednostek uczestnictwa funduszu kapitałowego, w zależności od tego, która z tych
    kwot jest wyższa.

    W sumie zasady dość podobne, tyle że w drugiej opcji masz możliwość wybrania jak
    będą inwestowane pieniądze. To po prostu nowocześniejsza odmiana ubezpieczenia
    kapitałowego.

    A wracając do tematu - nie wydaje mi się, żeby w celu ubezpieczenia kredytu
    ubezpieczenie kapitałowe było korzystniejsze cenowo od "zwykłego". W końcu ten
    kapitał trzeba jakoś gromadzić, a co za tym idzie - składka musi mieć
    odpowiednią wysokość.

  • 14. Data: 2005-02-17 23:29:43
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Sławomir Szyszło* wrote in <news:cv38gu.k4.1@slaszysz.poczta.onet.pl>
    :

> [...]
    > jednostek uczestnictwa funduszu kapitałowego, w zależności od tego, która z tych

    i tu jest pies pogrzebany ;)

    załużmy że dożyjesz końca umowy ubezpieczenia.
    Przy kapitałowym dostajesz tyle ile wynosi suma ubezpieczenia (coś jak
    umowa o 'dzieło', to ich problem skąd wezmą kasę).
    Przy inwestycyjnym wypłata zależy od tego jak radzi sobie fundusz
    (mają jakies swoje) w który pakują część składki. Wycena nie jest
    podawana codziennie i trzeba sie prosic zeby ja dali (chyba ze cos sie
    zmienilo), trudniej jest wypłacic kase awaryjnie. Generalnie masz
    mniejsza kontrole nad kasą za wieksze pieniądze.

    > A wracając do tematu - nie wydaje mi się, żeby w celu ubezpieczenia kredytu
    > ubezpieczenie kapitałowe było korzystniejsze cenowo od "zwykłego". W końcu ten

    kapitałowe nie jest wiele droższe a ewentualnie cos potem z tego masz.
    Przy zwykłym to tylko opłata za ryzyko 'zejścia' wiec figa ;)

  • 15. Data: 2005-02-18 18:57:38
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Feb 2005 00:29:43 +0100, _ValteR_ <s...@n...thx> wklepał(-a):

> [...]
    >zmienilo), trudniej jest wypłacic kase awaryjnie. Generalnie masz
    >mniejsza kontrole nad kasą za wieksze pieniądze.

    Popatrz na mój poprzedni post - w inwestycyjnym w razie dożycia też dostaniesz
    nie mniej niż suma ubezpieczenia - taką klauzulę zwykle zawiera OWU.

    No, ale trzeba by to rozpatrzyć na konkretnych przykładach.

  • 16. Data: 2005-02-19 13:22:35
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Sławomir Szyszło* wrote in <news:cv5hbi.t4.1@slaszysz.poczta.onet.pl>
    :

    > Popatrz na mój poprzedni post - w inwestycyjnym w razie dożycia też dostaniesz
    > nie mniej niż suma ubezpieczenia - taką klauzulę zwykle zawiera OWU.

    w przypadku dożycia dostaniesz to co wypracuje fundusz zwiazany z
    ubezpieczeniem. Jak 'zejdziesz' wczesniej to dostaniesz co najmniej
    sume ubezpieczenia lub kase z funduszu - w zależnosci ktora kasa jest
    wieksza AFAIR. Ale raczej bedzie to suma ubezpieczenia bo fundusz nie
    wypracuje takich zysków... :)

  • 17. Data: 2005-02-19 14:12:47
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Feb 2005 14:22:35 +0100, _ValteR_ <s...@n...thx> wklepał(-a):

> [...]
    >sume ubezpieczenia lub kase z funduszu - w zależnosci ktora kasa jest
    >wieksza AFAIR. Ale raczej bedzie to suma ubezpieczenia bo fundusz nie

    To zależy od OWU. Ale widziałem i takie, gdzie przy dożyciu też była wypłacana
    większa z kwot: sumy ubezpieczenia lub środków zgromadzonych w funduszu.

  • 18. Data: 2005-02-19 15:07:26
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Sławomir Szyszło* wrote in
    <news:cv7l1f.1e4.1@slaszysz.poczta.onet.pl> :

> [...]
    > większa z kwot: sumy ubezpieczenia lub środków zgromadzonych w funduszu.

    widocznie 'promocja' :) oni lubią pobierać wyższe koszty własne, a
    przy inwestycyjnym raczej są.