  • 1. Data: 2002-05-22 07:19:40
    Temat: Ubezpieczenie karty w MultiBanku - pytalem o szczegoly
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Hello pl-biznes-banki,

    Ponizej relacja moich prob dowiedzenia sie czegos wiecej o
    ubezpieczeniu VC. W czwartek minionego tygodnia udalem sie do
    placowki, gdzie poprosilem o informacje. Pani dala mi kilka kartek z
    regulaminem, warunkami itd. Wszystko spoko, w piatek na wykladzie :))
    dokladnie to przeczytalem i zaczalem miec watpliwosci co do
    ubezpieczenia od fraudu zrobionego przez siec. Po zajeciach poszedlem
    wiec znowu do placowki gdzie byla juz inna pani, tym razem niestety
    musze ja tradycyjnie nazwac PN (chyba wiadomo o co chodzi). Podchodze
    i pytam czy ubezpieczenie obejmuje transakcje wykonane przez
    internet. Pani od razu zlapala za sluchawke, chwile porozmawiala po
    czym przeprosila mnie i poszla. Wraca za chwile i mowi ze nie. Pytam
    sie czemu, skoro bardzo latwo zrobic w sieci taki przekret. PN na to,
    ze przeciez (wiem ze bedzie metnie, tez nic z tego nie zrozumialem)
    zeby dostac sie do sklepu trzeba podac haslo, a haslo jest chronione w
    wewnetrznym systemie bankowym i bank za to nie odpowiada (!). Az mnie
    zgielo ale nic, brne dalej. Pytam sie PN jakie to haslo ma na mysli.
    PN na to - haslo do karty (moze chodzilo jej o PIN)? Przejalem wiec
    role edukacyjna i tlumacze, ze wystarczy kilka sekund w sklepie zeby
    ktos zapamietal wszystkie dane potrzebne do placenia w sieci, ze skoro
    jest ubezpieczenie to powinno to tez obejmowac (choc na to akurat nie
    miala wplywu) itd. PN niewiele rozumiejac kiwala glowa i powiedziala
    ze przekaze moje uwagi wyzej. Na koniec dodala jeszcze, ze "przeciez
    inne banki tez tego nie maja" (a mowila to takim tonem, jakby oferta
    bankow w calej Polsce byla totalnie ujednolicona a ja wymagal nie
    wiadomo czego.
    Ogolnie sredni minus dla Multi za braki w ubezpieczeniu i wielki
    minus za niewiedze pracownikow.

    Best regards,
    Konlin mailto: k...@p...pl

  • 2. Data: 2002-05-22 08:06:11
    Od: "Amehat" <a...@k...pl>

    Uzytkownik "Konlin" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Ponizej relacja moich prob dowiedzenia sie czegos wiecej o
    > ubezpieczeniu VC.
    > Ogolnie sredni minus dla Multi za braki w ubezpieczeniu i wielki
    > minus za niewiedze pracownikow.

    To juz nie jest niewiedza, to jest glupota.

    --
    LeszekR.

    Odpowiadajac usun NOSPAM z adresu

  • 3. Data: 2002-05-22 21:41:31
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 22 May 2002 09:19:40 +0200, k...@p...onet.pl (Konlin)
    wrote:

> [...]
    >czym przeprosila mnie i poszla. Wraca za chwile i mowi ze nie. Pytam
    >sie czemu, skoro bardzo latwo zrobic w sieci taki przekret.

    Masz na mysli transakcje dokonane np. przez nieuczciwego sprzedawce
    kiedy sama karta ciagle pozostaje w posiadaniu odpowiedniego
    uzytkownika ?
    To ubezpieczenie od strat powstalych w wyniku nieuprawnionego uzycia
    utraconej karty a nie od przechwycenia przez kogos numeru karty, ktora
    ciagle uzytkownik posiada.
    Nie za bardzo rozumiem, po co chcesz obejmowac ubezpieczeniem
    transakcje, ktore mozna skutecznie zareklamowac ?

> [...]
    >zgielo ale nic, brne dalej. Pytam sie PN jakie to haslo ma na mysli.
    >PN na to - haslo do karty (moze chodzilo jej o PIN)?

    Moze miala na mysli CVC2. Ale fakt, widac ze nie byla w temacie :)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-05-23 09:25:53
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Hello Wojtek,

    WF> Masz na mysli transakcje dokonane np. przez nieuczciwego sprzedawce
    WF> kiedy sama karta ciagle pozostaje w posiadaniu odpowiedniego
    WF> uzytkownika ?

    Nie, mam na mysli to, ze ktos w sklepie zapamieta numer, date
    waznosci, dane posiadacza i uzyje tych informacji w sklepie
    internetowym.

> [...]
    WF> Nie za bardzo rozumiem, po co chcesz obejmowac ubezpieczeniem
    WF> transakcje, ktore mozna skutecznie zareklamowac ?

    W takim razie ja bylem w bledzie i o tym nie wiedzialem. Ale wydaje mi
    sie ze PN powinna mi od razu powiedziec to co Ty teraz napisales i
    mnie z tego bledu wyprowadzic.

    WF> Moze miala na mysli CVC2. Ale fakt, widac ze nie byla w temacie :)

    Daje sobie reke uciac ze ta konkretna PN nie wie nawet co to jest CVC2
    :)

    Best regards,
    Konlin mailto: k...@p...pl

  • 5. Data: 2002-05-23 09:50:14
    Od: "hosi" <h...@W...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal:

    > Nie za bardzo rozumiem, po co chcesz obejmowac ubezpieczeniem
    > transakcje, ktore mozna skutecznie zareklamowac ?

    A wlasnie, czy to takie oczywiste ze transakcje
    za pomoca numeru karty w inecie sa uznawane bez wzgledu na bank?

    hosi

  • 6. Data: 2002-05-23 21:51:26
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 23 May 2002 11:50:14 +0200, "hosi" <h...@W...pl> wrote:

    >A wlasnie, czy to takie oczywiste ze transakcje
    >za pomoca numeru karty w inecie sa uznawane bez wzgledu na bank?

    Oczywiste to moze nie, z zadnego regulaminu wprost to nie wynika. Ale
    bank jest w stanie latwo odzyskac srodki z takiej reklamowanej
    transacjii IO, wiec zwykle pozadne banki rozpatruja te reklamacji bez
    problemow.