  • 21. Data: 2011-11-21 14:48:17
    Temat: Re: Unijne ryby ....
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 20 Nov 2011 21:22:23 +0000 (UTC), " kc"
    <k...@W...gazeta.pl> wrote:

    >A słynna już ryba winniczek to też urban legend?

    Szczerze mówiąc, nie wiem. Nigdy nie widziałem linka do konkretnego
    kawałka legislacji.

    --
    Maciej Bójko

  • 22. Data: 2011-11-21 18:35:59
    Od: " " <n...@W...gazeta.pl>

    kc <k...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > To jest nonsens? To jak nazwać to:
    >
    > http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/
    8897662/EU-bans-claim-
    > that-water-can-prevent-dehydration.html
    >
    > Krzywizna banana niech się schowa :)

    http://wiadomosci.wp.pl/title,Komisja-Europejska-Pol
    ska-nie-ma-dostepu-do-morza,wid,13765595,wiadomosc.h
    tml

    "Obliczono, że jeśli od najdalszej granicy do morza jest więcej niż określona
    liczba kilometrów, to można zakwalifikować kraj jako nieposiadający dostępu do
    morza. Tak nas zaszeregowano, bo odległość od polskich gór do Bałtyku jest
    zbyt duża"

    Tych zespołów od tych wszystkich głupot było ponad 3000, obecnie jest tylko
    1000. Jedni mają problem z ex-więźniami z Guantanamo, my mamy chyba problem z
    uciekinierami z Tworek, itp. hoteli"

  • 23. Data: 2011-11-21 18:46:31
    Od: " " <n...@W...gazeta.pl>

    Maciej Bojko <m...@g...com> napisał(a):

    > A to bardzo dobre porównanie. Słynna "krzywizna banana" to w dużej
    > mierze urban legend. Coś jak "640 kB should be enough for anybody".

    To jest tak idiotyczne, że faktycznie trudno w to uwierzyć, ale jest
    Rozporządzenie Komisji (WE) NR 2257/94 z dnia 16 września 1994 r.
    ustanawiające normy jakości bananów

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?a=
    0&uri=CELEX:31994R2257:PL:HTML

  • 24. Data: 2011-11-21 18:48:14
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 21 Nov 2011 18:35:59 +0000 (UTC), " "
    <n...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >morza. Tak nas zaszeregowano, bo odległość od polskich gór do Bałtyku jest

    Ktoś ma pomysł, jak znaleźć tę mityczną dyrektywę, która ma odmawiać
    Polsce dostępu do morza? Czy to kolejny "promień krzywizny banana"?

    --
    Maciej Bójko

  • 25. Data: 2011-11-21 19:08:57
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 21 Nov 2011 18:46:31 +0000 (UTC), n...@W...gazeta.pl
    napisał(a):

    > To jest tak idiotyczne, że faktycznie trudno w to uwierzyć, ale jest
    > Rozporządzenie Komisji (WE) NR 2257/94 z dnia 16 września 1994 r.
> [...]

    a gdzie jest to słynne info o promieniu bo nie widzę.

  • 26. Data: 2011-11-21 19:10:26
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > a gdzie jest to słynne info o promieniu bo nie widzę.

    A to nie to :

    [....]
    - stopnia, tj. pomiaru w milimetrach, szerokości przekroju poprzecznego
    owocu między powierzchniami bocznymi a środkiem, prostopadle do osi
    podłużnej.
    Wzorzec owocu przy pomiarze długości i stopnia:
    - owoc środkowy w zewnętrznym rzędzie rączki,
    - owoc znajdujący się w sąsiedztwie przekroju dzielącego rączkę, w rzędzie
    zewnętrznym kiści.
    Minimalna dopuszczalna długość wynosi 14 cm, a minimalny dopuszczalny
    stopień wynosi 27 mm.

    [...]"

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 27. Data: 2011-11-21 19:23:47
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 21 Nov 2011 20:10:26 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]
    > zewnętrznym kiści.
    > Minimalna dopuszczalna długość wynosi 14 cm, a minimalny dopuszczalny

    Wiem że rykniesz śmiechem, ale jak to rozumiem tak:
    - średnica conajmniej 27mm
    - długość zewnętrzna conajmniej 14cm.
    o krzywiznie nie widzę ;)
    Ja się powstrzymam od krytyki bo miałem kiedyś znajomego, który postawił w
    90tych latach przetwórnię ryb. Żeby jego maszyny działały, ryby musiały
    mieć określoną wielkość. Dlatego sprowadzał je od duńskich rybaków zamiast
    od naszych, bo nasi źle je sortowali i rozrzut był za duży. Może z bananami
    jest podobnie a coś co nam się wydaje śmieszne, dla przetwórców jest
    normalką.

  • 28. Data: 2011-11-21 19:26:18
    Od: root <r...@v...pl>

> [...]
    > zewnętrznym kiści.
    > Minimalna dopuszczalna długość wynosi 14 cm, a minimalny dopuszczalny

    Zresztą takich śmiesznostek jest więcej. Ostatnio mi wpadł w ręce traktat
    między "dwiema wysokimi układającymi się stronami" tzn. Polską a Królestwem
    Afganistanu o pokojowym współżyciu i współpracy. Ciągle jest ważny!!! ;)

  • 29. Data: 2011-11-21 20:18:30
    Od: " kc" <k...@W...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > o krzywiznie nie widzę ;)

    ZAŁĄCZNIK I, II.JAKOŚĆ

    "wolne od zniekształceń lub nieprawidłowej krzywizny paluszków"

    Z tym,że jest to zapis znowelizowany w 1994,poprzedni definiował
    prawdopodobnie promień krzywizny,trudno znależć pierwowzór.Jeżeli tak
    było,mielibyśmy zabawę:),ale i tak "nieprawidłowa krzywizna"to jest to.

    kc

  • 30. Data: 2011-11-21 20:28:10
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 21 Nov 2011 18:46:31 +0000 (UTC), " "
    <n...@W...gazeta.pl> wrote:

    >To jest tak idiotyczne, że faktycznie trudno w to uwierzyć, ale jest
    >Rozporządzenie Komisji (WE) NR 2257/94 z dnia 16 września 1994 r.
> [...]

    Owszem, istnieją normy jakości żywności (the horror!). Zawsze były.
    Były w starożytnym Egipcie, były w starożytnych Indiach, w Rzymie,
    znajdziesz je w Księdze Kapłańskiej.
    Nie ma natomiast legendarnej normy krzywizny banana, co wiedziałbyś,
    gdybyś choćby przeczytał dokument, do którego linkujesz.

    --
    Maciej Bójko