  • 21. Data: 2011-04-14 08:21:09
    Temat: Re: Unijny urzędnik zmieni wszystko
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2011 23:00:43 +0000 (UTC), n...@W...gazeta.pl
    napisał(a):

    > Oczywiście, że nie ma ;) Poczytaj sobie wyciąg, który otrzymujesz co roku z OFE.
    > "Ilość jednostek na rachunku" , "wartość jednej jednostki", "Łączna wartość
    > jednostek rozrachunkowych"
    > Masz tam rejestr o zmiennej wartości jednostki rozrachunkowej;)))
    Skoro nie ma, to chyba też powinienes ten rejestr przekazać na dobro
    Ojczyzny. Brawo ultraliberałowie, zuchy i patrioci ;))

  • 22. Data: 2011-04-14 08:22:34
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Skoro nie ma, to chyba też powinienes ten rejestr przekazać na dobro
    > Ojczyzny. Brawo ultraliberałowie, zuchy i patrioci ;))

    A ty płać im jeszcze więcej prowizji za nic, i za brak gwarancji
    jakiegokolwiek zwrotu.

  • 23. Data: 2011-04-14 08:53:46
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 10:22:34 +0200, skippy napisał(a):

    > A ty płać im jeszcze więcej prowizji za nic, i za brak gwarancji
    > jakiegokolwiek zwrotu.

    Skoro uważasz że lepszy panstwowy ZUS ktorego jedynym celem istnienia jest
    łatanie deficytu budżetowego, to z Ciebie to taki liberal jak ze mnie
    ksiądz ;)

  • 24. Data: 2011-04-14 10:24:12
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Skoro uważasz że lepszy panstwowy ZUS ktorego jedynym celem istnienia jest
    > łatanie deficytu budżetowego, to z Ciebie to taki liberal jak ze mnie
    > ksiądz ;)

    nic takiego nie napisałem, piszę tylko o OFE a nie o ZUS

  • 25. Data: 2011-04-14 16:50:23
    Od: " " <n...@W...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Skoro nie ma, to chyba też powinienes ten rejestr przekazać na dobro
    > Ojczyzny. Brawo ultraliberałowie, zuchy i patrioci ;))

    Proszę mnie nie obrażać ;) Liberalizm czy nawet ultraliberalizm w obecnych
    czasach to synonim najstarszego zawodu świata ;)
    Mamy z 10 OFE, czyli tyle, co nic. Zarządzający mogą się zgrać i nic nie robić,
    bo jak wszystkie OFE będą miały straty to minimalna stopa zwrotu też będzie
    ujemna i nic nikomu z OFE złego się nie stanie (nie muszą dopłacać). Nie ma
    zapisu, że minimalny wynik np. musi być co najmniej "powyżej inflacji".
    Do tego OFE nie muszą relacjonować przebiegu swoich inwestycji (nie, nie na
    bieząco, ale np. teraz za lata 1999-2005). Mają obowiązek publikowania tylko i
    wyłącznie migawek (np. na koniec roku). Czyli wiadomo.. co się wtedy dzieje na
    GPW ... Nie zdziwię się jak w OFE 'managier' oproćz osławionych 'szwagrów' ma
    pomocnika odpowiedzialnego za przygotowanie portfela do w/w migawki ;p

    OFE to taki wynalezek, żeby NAM się wydawało, że mamy własną kasę (a nie w
    dziurawym ZUS) - to są oczywiście brednie, czysty PR (modne w liberalizmie ;)
    Wygrani za 30 lat mogą być Ci, którzy nie składali deklaracji przystąpienia do
    OFE, tylko zostali przymusowo wylosowani "przez Państwo".

  • 26. Data: 2011-04-14 17:46:41
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 16:50:23 +0000 (UTC), n...@W...gazeta.pl
    napisał(a):

> [...]
    > Wygrani za 30 lat mogą być Ci, którzy nie składali deklaracji przystąpienia do
    > OFE, tylko zostali przymusowo wylosowani "przez Państwo".

    Tyle juz nagadalismy sie o tym OFE i tylko sam zostałem na placu boju.
    Wiekszosć jest przeciw. Inaczej by dzisiaj gadali gdyby nie krach w 2008
    roku. Ale dajmy z tym juz spokój.
    Bez względu na te wady (prywatne firmy, prowizje, przymus, dopłacanie ze
    strony państwa) sam pomysł emerytury kapitałowej jest rozsądny. Rozsądny
    był też podział na ZUS i OFE, właśnie spowodu braku gwarancji zysku (trudno
    zresztą żadać od funduszu powierniczego takiej gwarancji). Wykonanie było
    fatalne i o to mam wielki żal zarówno do twórców reformy jak i ich
    następców.
    Po pierwsze pozbawiono ZUS 1/3 składek i przekazano je do OFE. Tak
    postępują menele: "dzisiaj wydam 1/3 wypłaty a później się zobaczy". Gdy to
    chodziło o 5% to można by myśleć że pieniądze się znajdą ale nie w
    przypadku 33%!
    Po drugie nie powiedziano o tym społeczeństwu w sposób jasny i bezpośredni
    już 1999r. W każdym razie ja o takim deficycie w ZUSie nic nie wiedziałem.
    A śmiem przypuszczać, że skoro ja (który trochę się interesuję tymi
    sprawami) nie wiedziałem, to nie wiedziało 99% tego społeczeństwa.
    Po trzecie skoro dopuszczono się tej reformy, trzeba było ją wdrażać tj.
    prywatyzować. Nie zrobionio niczego co zaplanowano - nie znaleziono żadnego
    sposobu na finansowanie ZUSu poza emitowaniem obligacji. A miało być
    inaczej nieprawdaż? Od roku 1999 do dziś nie zajmowano się w tym kraju
    niczym, tylko wyborami, słupkami poparcia i innymi duperelami, które gówno
    mnie obchodzą podobnie jak 99% tego społeczeństwa.
    Nie można zadłużać przyszłych pokoleń aby wypłacać emerytury. Ci ludzie,
    którzy brali i biorą te emerytury dzisiaj, zapracowali na nie za komuny i
    dlatego powinni być finansowani m.in. z prywatyzacji. Obecnie pracujące
    pokolenie nie ma nic do tego.

    Gdyby nie konstytucyjny zapis deficyt<55% PKB, do dziś nikt z nas nie
    wiedziałby że coś się niedobrego dzieje. Ze to nie tak miało być. Nasze
    elity byłyby dalej zajęte pierdoleniem bzdur o Kaczyńskim robiącym zakupy,
    czy pomnikach. Zresztą odwracanie uwagi społeczeństwa od jego interesów
    jest głównym zajęciem mediów, politologów i samych polityków. Zadam więc
    pytanie ile jeszcze trupów w szafie przyjdzie nam zobaczyć w najbliższym
    czasie?

    W tym samym czasie liberałowie pod skrzydłami Korwina, choć mają dobre
    pomysły, zdolni są jedynie do narzekania na urzędników i śnią o państwie
    bez państwa, zamiast próbować zmieniać choć trochę to co jest.

  • 27. Data: 2011-04-14 17:50:08
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Tyle juz nagadalismy sie o tym OFE i tylko sam zostałem na placu boju.
    > Wiekszosć jest przeciw. Inaczej by dzisiaj gadali gdyby nie krach w 2008
    > roku.

    Masz jakąs wiedzę, że to ostatni krach?
    A może jeszcze większy właśnie się zaczyna?
    Skąd wiesz?

  • 28. Data: 2011-04-14 18:06:14
    Od: " " <n...@W...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Tyle juz nagadalismy sie o tym OFE i tylko sam zostałem na placu boju.
    > Wiekszosć jest przeciw. Inaczej by dzisiaj gadali gdyby nie krach w 2008
    > roku. Ale dajmy z tym juz spokój.

    OFE to byłby świetny pomysł gdyby zarządzający mieli bat na JAK najlepsze
    wyniki a nie 'byle powyżej minimalnej stopy zwrotu'.

    OFE od początku powinny być krajowymi/regionalnymi instytucjami finansowymi (a
    nie jakieś satelity matek z francji czy innej wielkiej brytanii) z możliwością
    inwestowania również poza granicami RP i nie tylko w papiery wartościowe.

    > Bez względu na te wady (prywatne firmy, prowizje, przymus, dopłacanie ze
    > strony państwa) sam pomysł emerytury kapitałowej jest rozsądny.

    Prowizje nawet od odsetek od ZUS ;))))
    Przymus z definicji oznacza ''gospodarkę centralnego p... wyciągania kasy'.
    To samo mamy np. w NFZ, gdzie bazuje się na tym, że miliony płacą, tysiące
    korzystają a i tak dla nich nie wystarcza...

    > Gdyby nie konstytucyjny zapis deficyt<55% PKB, do dziś nikt z nas nie
    > wiedziałby że coś się niedobrego dzieje.

    Przecież uadza kombinuje jak może. Pamiętasz Grada jak tłumaczył się z
    zawiłości zapłaty za stocznie przez katarski fundusz? Że nie chce się wtrącać
    w tą 'inżynierię finansową'? Oni doskonale znają to pojęcie ;pp
    Obecne PełO przerzuca coraz więcej obowiązków na samorządy, tyle, że kasa za
    tym nie idzie ;))

    Wracając do tematu unijnych urzędników. Oni zagrażają porządkowi i nauce...
    Ślimak rybą słodkowodną, marchewka owocem. Dobrze, że wycofali się z krzywizny
    banana ;))) To przeciez nie jest z dowcipów, tylko faktyczne zapisy prawne...
    Czekamy na wprowadzenie obowiązku przemalowania znaków poziomych na jezdni na
    kolor fioletowy oraz wprowadzenie obowiązku zakupu kasków na stadionach.
    Banda idiotów i to za jaką kasę...

  • 29. Data: 2011-04-14 18:23:27
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 19:50:08 +0200, skippy napisał(a):

    > Masz jakąs wiedzę, że to ostatni krach?
    > A może jeszcze większy właśnie się zaczyna?
    > Skąd wiesz?

    Co ty znowu sie czepiasz? Co znowu chesz napisac ze krach bedzie co 5 lat i
    dlatego OFE sa do d... Ze jedyne co ma sens to obracac FW20 na GPW? No
    jesli tak to załóż fundusz i zostań jego menedżerem. Nikt ci wnet tego nie
    zabroni bo maja znikąć licencje doradcy inwestycyjnego. Ja już naprawdę nie
    wiem jak Ci dogodzić. Jak tylko usłyszysz słowa "krach" albo
    "fundamentalnie" to od razu sie czepiasz. Ja wiem że nic nie wiem. Za
    chwile dupnie w nas kometa to co się bedziemy martwić o emerytury. A może
    jutro wygram w totka i sprawy sie same rozwiąża. Jezu!!!!
    Poza tym ja "nie mam wiedzy" ja po prostu nie wiem ;)

  • 30. Data: 2011-04-14 18:36:58
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 18:06:14 +0000 (UTC), n...@W...gazeta.pl
    napisał(a):

    > OFE to byłby świetny pomysł gdyby zarządzający mieli bat na JAK najlepsze
    > wyniki a nie 'byle powyżej minimalnej stopy zwrotu'.

    To zbyt trudne dla typowych funduszy inwestycyjnych. Jest wiele powodów
    zeby nie odstawać od średniej. A co sądzisz o państwowych funduszach
    majątkowych, które powstają w zarówno w krajach bogatych i rozwijajacych
    się?

> [...]
    > inwestowania również poza granicami RP i nie tylko w papiery wartościowe.

    No widzisz masz dobry pomysł. Ja tez wolałbym, żeyby te fundy mogły
    inwestować zagranicą. Też wolałbym, żeby inwestowały w obligi USA lub w
    niemieckie Bundy zamiast nasze (tak jak to robi się w Chinach, Norwegii,
    krajach arabskich i mniejszych państwach azjatyckich)
    Jest 10 ki dobrych pomysłów, ale nie ma woli wprowadzenia tego w życie.
    Zamiast tego zbiera się dwóch uczonych i paru biznesmenów i rozkręcają
    interesy. Pozwalamy im na to, wiec robią to co potrafią najlepiej ;)

> [...]
    > kolor fioletowy oraz wprowadzenie obowiązku zakupu kasków na stadionach.

    Gdyby to tylko chodziło o ślimaki i banany?