  • 31. Data: 2011-04-14 18:51:24
    Temat: Re: Unijny urzędnik zmieni wszystko
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    news:59t1ot6g8r9n$.7jwpw0osdmyj$.dlg@40tude.net...

    > Co ty znowu sie czepiasz? Co znowu chesz napisac ze krach bedzie co 5 lat
    > dlatego OFE sa do d...

    Nie, że tego nikt nie wie kiedy będzie następny krach i jak głęboki.
    Może już się zaczął, może za rok a może za 5 lat na 20 lat, NIKT TEGO NIE
    WIE.
    I dlatego część kapitału zainwestowana przez OFE na giełdzie to czysta
    ruletka.
    Nie ma najmniejszej pewności co do spodziewanej stopy zwrotu.

  • 32. Data: 2011-04-14 18:53:06
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Oczywiście, więc sobie odkładaj na nią a nie ciesz się, że pod przymusem
    państwowym robi to za mnie prywatna firma, nie gwarantując żadnego zwrotu
    kapitału i biorąc prowizję ZA NIC (czy wtopi, czy nie wtopi)

  • 33. Data: 2011-04-14 18:56:17
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 20:51:24 +0200, skippy napisał(a):

    > Nie ma najmniejszej pewności co do spodziewanej stopy zwrotu.

    Nie mam inwestować bo nie mam pewności?!
    Nie rozumiem Twoich dziwnych poglądów. Kompletnie mi do Ciebie nie pasują.

  • 34. Data: 2011-04-14 18:59:51
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Nie mam inwestować bo nie mam pewności?!
    > Nie rozumiem Twoich dziwnych poglądów. Kompletnie mi do Ciebie nie pasują.

    Udajesz teraz głupiego.
    Inwestuj sobie w co chcesz, tylko nie każ mi pod przymusem dawać pieniędzy
    komuś, kto inwestuje bez ponoszenia za to odpowiedzialności.

    Nie rozumiesz?
    Ośmieszasz się, przecież nie pisze mi tego na priv tylko ludzie czytają.

    ---
    "Pokusa nadużycia ma miejsce, kiedy ktoś bierze od ciebie pieniądze i nie
    jest za nie odpowiedzialny." G.Gekko

  • 35. Data: 2011-04-14 19:13:20
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Oczywiście, więc sobie odkładaj na nią a nie ciesz się, że pod przymusem
    > państwowym robi to za mnie prywatna firma, nie gwarantując żadnego zwrotu
    > kapitału i biorąc prowizję ZA NIC (czy wtopi, czy nie wtopi)

    Chyba skippy nie zdajesz sobie sprawy, że są osobowości, które bez nakazów i
    zakazów nie funkcjonują. Nie umieją żyć bez dyrygenta. To jest na tyle duża
    grupa ludzi, że przegłosuje cię w każdej sprawie. Nawet oczywiste
    stwierdzenia nie trafiają. Pisałem o tym wielokrotnie, że emerytura z ZUS i
    kapitałowa niczym się nie różnią poza pośrednikiem. Obie maja źródło w tej
    samej kieszeni. Ale to nie przeszkadza by dalej uważać, że inwestowanie jest
    w porządku, a ZUS jest po to by załatać dziurę budżetową. Kiedy ZUS
    produkuje tą dziurę.

  • 36. Data: 2011-04-14 19:14:20
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 20:59:51 +0200, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > ---
    > "Pokusa nadużycia ma miejsce, kiedy ktoś bierze od ciebie pieniądze i nie

    Nie zrozumiałem bo oderwałem się trochę od OFE made in Poland. Myślałem, że
    Ty piszesz o inwestowaniu w ogóle. Ja przecież z Tobą się całkowicie
    zgadzam co do tego przymusu. Tylko Ty sobie wmówiłeś ze ja w swoim poscie
    chwalę NASZE istniejące OFE.
    Ja co prawda opisałem co moim zdaniem było złe w tym konkretnym przypadku
    ale odniosłem się także do pomysłu jako takiego - systemu emerytalnego
    opartego na inwestowaniu i oszczędnościach. Nie takiego jak nam załatwili
    nasi wybrańcy ale takiego, jaki byłby do zaakceptowania prawie przez
    wszystkich (oczywiście bez przymusu;).

    P.s.
    Wymyśl sposób jak wymusić odpowiedzialność od menedzera funduszu.

  • 37. Data: 2011-04-14 19:17:23
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 21:13:20 +0200, totus napisał(a):

    > skippy wrote:
    > Ale to nie przeszkadza by dalej uważać, że inwestowanie jest
    > w porządku, a ZUS jest po to by załatać dziurę budżetową. Kiedy ZUS
    > produkuje tą dziurę.

    Wyjaśnij jeśli możesz dlaczego inwestowanie NIE jest w porządku i dlaczego
    ZUS produkuje dziurę.

    P.S.
    Tylko bez kopaniny, figur retorycznych itp. Pytam zupełnie serio.

  • 38. Data: 2011-04-14 19:23:42
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Nie zrozumiałem bo oderwałem się trochę od OFE made in Poland.

    Myślałeś o inwestowaniu made in scandinavian może?

  • 39. Data: 2011-04-14 19:24:39
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > P.s.
    > Wymyśl sposób jak wymusić odpowiedzialność od menedzera funduszu.

    ponieważ nie można, więc to nie może być przymusowe
    jak jest - to na kilometr śmierdzi przekrętem

  • 40. Data: 2011-04-14 19:29:05
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 21:23:42 +0200, skippy napisał(a):

    > Myślałeś o inwestowaniu made in scandinavian może?

    To też ale to nie jest system emerytalny. My nie możemy go wdrożyć, bo
    jesteśmy tylko małym biednym krajem, rządzonym przez małych i głupiutkich
    misiów. Czasami tylko udajemy potęgę ale zaraz potem dziwimy się że te na
    Zachodzie wymyślają polish jokes a Obama do nas nie chce przyjechać ;)