  • 61. Data: 2011-04-15 11:18:06
    Temat: Re: Unijny urzędnik zmieni wszystko
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Tekst jest bardzo dobry i ja go rozumiem, ale gdybys przeczytał moją
    > odpowiedź zrozumiałbyś też mój punkt widzenia. Nie zgadzam się z Totusem
    > odnośnie braku perspektyw dla Polski, Europy i Swiata. To nie jest prawda,
    > że żyjemy w najgorszych czasach w historii ludzkości i że demografia i
    > bezpłodność spowoduje że wymrzemy jak dinozaury. Możesz myśleć co chcesz
    > ale przecież nie masz pewności że wymrzemy więc oboje możemy myśleć
    > inaczej i obie koncepcje są równie dobre, bo oboje nie wiemy jak potoczą
    > się nasze losy.

    Gdzie ja napisałem, że wymrzemy? Napisałem tylko od czego zależy wysokość
    Twojej emerytury. Napisałem, że kłótnia czy ZUS czy OFE nie ma sensu bo oba
    systemy maja źródło w tej samej kieszeni. zastanawianie się jak poprawić ZUS
    czy OFE by były wyższe emerytury to mniej więcej tak jak zastanawiać się na
    jaki kolor przemalować auto by mniej spalało paliwa.

  • 62. Data: 2011-04-15 11:24:16
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 10:36:37 +0200, totus napisał(a):

    > To czy będzie miał kto kupować od Ciebie fanty to sobie zobacz na procesy
    > demograficzne w Polsce. Zobacz jaki jest rozkład demograficzny na świecie.
    > Prześledź rozwój demograficzny w Europie od Twojego 1900 roku i znajdź
    > miejsce gdzie demografia się załamuje.

    Kiedy się załamuje i ile razy się załamywała a potem wracała do normy?

    Jeśli bedzie tak źle jak przewidujesz to może kiedyś zniknie Europa i biała
    rasa. Ale chyba nie stanie sie to w ciągu najbliższych 100lat. A nawet
    jeśli zniknie to co? Świat się zawali? Nie bedzie nas, przyjdą inni którzy
    kupią fanty.

    > Chciałem Ci tylko uzmysłowić, ze
    > Twoje bieżące wysiłki w celu gromadzenia rzeczy na emeryturę są bez
    > znaczenia.

    ... i tak zostaniesz zasymilowany ;)

    >Twoja egzystencja na emeryturze zależy tylko od stanu
    > społeczeństwa wtedy gdy Ty będziesz na emeryturze. A dokładnie ilu ludzi
    > będzie wtedy pracowało i jak będą bogaci.

    A ja Ci chciałem uzmysłowić, że nie żyjemy u progu końca naszego świata.
    Jesteśmy pyłem histori ;)) Twoje poglądy przypominają poglądy
    średniowiecznych uczonych, którzy sądzili że nasz Ziemia jest jakimś
    wyróżnionym miejscem w kosmosie. Potem przyszedł Kopernik i zmienił ich
    widzenie.
    Czy Ty naprawde sądzisz ze żyjemy w jakiś wyróżniających się czasach?

> [...]
    > jakaś inna forma. Twoja emerytura będzie zależała od finansowej wydolności
    > pracującej części populacji wtedy gdy Ty będziesz na emeryturze. Skupiasz
    > się na rzeczach, od których Twoja emerytura kompletnie nie zależy.
    > Koniecznym jest by było dużo ludzi pracujących wtedy gdy Ty będziesz na
    > emeryturze, a wystarczającym by mieli nadwyżki finansowe, które mogą na
    > Twoja emeryturę przeznaczyć poprzez kupowanie od Ciebie fantów. Jeżeli tak
    > lubisz emeryturę kapitałową. Żadne ulepszanie OFE czy ZUS lub inwestycje
    > indywidualne tego problemu nie przeskoczą.

    Nie protestuję przeciwko logice Twojego wywodu, tylko raczej przeciw
    założeniu, że skoro demografia w Polsce jest katastrofalna, to Twoim
    zdaniem będzie to trwało wiecznie i koniecznie doprowadzi do upadku nas
    wszystkich.
    Otóż po pierwsze są kraje o mniejszej liczbie ludności a dużo bardziej
    bogate - ich bogactwo wystarczyłoby na utrzymanie 2 razy wiekszej populacji
    emerytów niż nasza. Skąd wiesz, że za 20 lat nasze już tylko 10 milionowe
    społeczeństwo nie będzie bogate, zeby utrzymać emerytów?
    Nawet jesli znikniemy z mapy świata, to sądzisz że bedzie to związane z
    wymarciem nas wszystkich? Może się rozjedziemy po świecie jak kiedyś Żydzi?
    Sugeruję Ci spojrzenie szerzej a nie tylko na najnowszą historię Europy.

  • 63. Data: 2011-04-15 11:31:29
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 13:18:06 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > czy OFE by były wyższe emerytury to mniej więcej tak jak zastanawiać się na
    > jaki kolor przemalować auto by mniej spalało paliwa.

    Może masz rację że kłotnia o ZUS vs OFE nie ma sensu. Wysnuwasz jednak ten
    wniosek na podstawie swoich katastroficznych założeń. Co by sie stało,
    gdyby przez 20 lat wszystko się ładnie rozwijało i demografia i bogacwto -
    czy wtedy też byłoby Ci ganz egal?

  • 64. Data: 2011-04-15 12:03:37
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > wniosek na podstawie swoich katastroficznych założeń. Co by sie stało,
    > gdyby przez 20 lat wszystko się ładnie rozwijało i demografia i bogacwto -

    Nie ma katastroficznych założeń, tak samo ja nie mam.
    Chodzi wyłącznie o to, że muszą być brane pod uwagę.
    I że dłuższa bessa rozwali do cna kapitałowe emeryturki co najmniej jednego
    pokolenia.
    A prowizja skoszona.

  • 65. Data: 2011-04-15 12:42:30
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > gdyby przez 20 lat wszystko się ładnie rozwijało i demografia i bogacwto -

    Nie mam żadnych założeń. Próbuje Ci powiedzieć, że szukasz pomyślności na
    swojej emeryturze nie tam gdzie powinieneś. Mnie jest wszystko jedno co
    zrobisz. Ja moim zdaniem jestem zabezpieczony. Do końca mojego życia nie
    wiele się zmieni. Chciałem Ci tylko uzmysłowić, że nie ma żadnej różnicy
    miedzy ZUS, a OFE. Pierdy, że tu są "moje" pieniądze i są inwestowane, a tu
    nic nie ma tylko obietnice to zwykłe gazetowe pierdy. Obie emerytury siedzą
    dokładnie w tej samej kieszeni. Obie emerytury nie różnią się dokładnie
    niczym poza wielkością prowizji.

  • 66. Data: 2011-04-15 13:07:59
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 14:03:37 +0200, skippy napisał(a):

> [...]
    > Chodzi wyłącznie o to, że muszą być brane pod uwagę.
    > I że dłuższa bessa rozwali do cna kapitałowe emeryturki co najmniej jednego

    Ciekawe jak bierzesz pod uwagę skutki katastrofy jeśli jej nie zakładasz.

  • 67. Data: 2011-04-15 13:21:07
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 14:42:30 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > dokładnie w tej samej kieszeni. Obie emerytury nie różnią się dokładnie

    No i uzmyslowiles. Zastanawiam sie tylko ile masz lat skoro twierdzisz ze
    niewiele sie zmieni. To znowu wychodzi taka polska dupowatość wmawiana od
    pokolen najpierw przez komuchow a teraz przez "uczonych" ekonomów. Nic nie
    umiesz, nic Ci sie nie uda a na koniec wszyscy Cie okradną.
    Mysl sobie co chcesz, mnie takie zycie nie interesuje. Nie interesuje mnie
    drobny druczek pod "umową" o OFE. mam zamiar wyciagnąc po SWOJE pieniądze
    łapę tak jak niedawno inni po nie wyciągnęli swoje.

  • 68. Data: 2011-04-15 13:26:44
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Ciekawe jak bierzesz pod uwagę skutki katastrofy jeśli jej nie zakładasz.

    Dlaczego w kółko tendecyjnie przeinaczasz.
    Nie napisałem, że jej nie zakładam.
    No zacytuj...

  • 69. Data: 2011-04-15 16:07:03
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 15:26:44 +0200, skippy napisał(a):

    > Dlaczego w kółko tendecyjnie przeinaczasz.
    > Nie napisałem, że jej nie zakładam.
    > No zacytuj...

    Ja nie wiem ja z Tobą rozmawiać. Przecież u gory masz jak wół:

    Skippy skup się wreszcie. Ja ślepy ale Ty też?

  • 70. Data: 2011-04-15 19:43:02
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Ja nie wiem ja z Tobą rozmawiać. Przecież u gory masz jak wół:

    > Skippy skup się wreszcie. Ja ślepy ale Ty też?

    Nie rozumiesz, że w pierwszym zdaniu domyślne jest słowo "wyłącznie", co
    jednoznacznie wynika z drugiego zdania?