  • 1. Data: 2011-11-23 11:12:39
    Temat: Upadek banku na Łotwie jeszcze raz
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Ponieważ oryginalny wątek się zespamował, zakładam kolejny i zapraszam do
    rzeczowej dyskusji. W cytowanym artykule

    www.ekonomia24.pl/artykul/706164,758647-Po-Litwie-te
    raz-Lotwa-przezywa-upadek-banku.html

    Rzepa podała, że:

    "W ubie­głym ty­go­dniu Li­twa na­cjo­na­li­zo­wa­ła Sno­ras, w któ­rym
    wy­kry­to wy­no­szą­cą ok. 300 mln eu­ro dziu­rę w bi­lan­sie. "

    a pod koniec tego samego akapitu:

    "We wtorek wła­dze Li­twy ogło­si­ły, że nie bę­dą ra­to­wa­ły Sno­ras za
    pie­nią­dze z bu­dże­tu."

    No to jak to ma być, władze Litwy wyratują ten bank (przecież go
    znacjonalizowały), czy nie?

  • 2. Data: 2011-11-23 11:19:32
    Temat: Re: Upadek banku na Łotwie jeszcze raz
    Od: " " <a...@g...pl>

    Więcej szczegółów tu:

    kurierwilenski.lt/2011/11/17/blitz&#8211;nacjonaliza
    cja-banku-snoras/

    i tu:

    kurierwilenski.lt/2011/11/21/afera-&#8222;snoras&#82
    21;-jest-gorzej-niz-mialo-byc/

  • 3. Data: 2011-11-23 11:42:23
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 23.11.2011 12:12, a...@N...gazeta.pl wrote:
> [...]
    > pie­nią­dze z bu­dże­tu."
    >
    > No to jak to ma być, władze Litwy wyratują ten bank (przecież go

    Heh:

    Prawnicy ostrzegają bowiem, że mimo iż rząd zapewnia, że lokaty
    do sumy 100 tys. euro są ubezpieczone, to nie oznacza to, że
    lokaty te są bezpieczne.

    Jak tłumaczy na portalu DELFI Andrius Smaliukas z biura
    prawniczego, lokaty są ubezpieczone, ale klienci
    znacjonalizowanego banku ,,Snoras" niekoniecznie mogą liczyć na
    zwrot swoich wkładów, bo gwarancja obowiązuje w przypadku
    zdarzenia objętego ubezpieczeniem. Jak wyjaśnia Smaliukas,
    takim zdarzeniem może być upadłość banku, ale nie jego
    nacjonalizacja.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2011-11-23 14:48:51
    Od: " " <a...@g...pl>

    > Prawnicy ostrzegają bowiem, że mimo iż rząd zapewnia, że lokaty
    > do sumy 100 tys. euro są ubezpieczone, to nie oznacza to, że
    > lokaty te są bezpieczne.

    I jeszcze jedno:
    http://www.wilnoteka.lt/pl/artykul/bank-snoras-nadal
    -w-zawieszeniu

  • 5. Data: 2011-11-23 14:51:40
    Od: " " <a...@g...pl>

    A tu o rosyjskim właścicielu Snorasa:

    http://wyborcza.biz/biznes/2029020,100896,10665501.h
    tml

    No, to chyba już wiemy, czemu w Polsce ostatnio się mówi o "unarodowieniu" ;-)
    banków. Ech, strach się bać... W co teraz inwestować gotówkę?

  • 6. Data: 2011-11-23 19:06:10
    Od: " " <q...@g...pl>

    <a...@g...pl> napisał(a):

    > banków. Ech, strach się bać... W co teraz inwestować gotówkę?

    W siebie :) Znaczy przepieprzyć pieniądze, póki są cokolwiek warte ;)

  • 7. Data: 2011-11-28 15:07:57
    Od: "Criss" <j...@t...pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W co teraz inwestować gotówkę?

    Najlepiej rozdać ubogim.
    Długoterminowa inwestycja w zycie wieczne.

    Pozdro
    Criss

  • 8. Data: 2011-11-29 06:43:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Criss" jb084f$qub$...@p...nask.net.pl

    > Najlepiej rozdać ubogim.
    > Długoterminowa inwestycja w zycie wieczne.

    Dlaczego? [dlaczego długoterminowa?]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-11-29 08:55:55
    Od: "Criss" <j...@t...pl>

    napisał w wiadomości news:jb1uv4$7i8$1@inews.gazeta.pl...

    > "Criss" jb084f$qub$...@p...nask.net.pl

    > Dlaczego? [dlaczego długoterminowa?]

    Ewentualny zwrot z inwestycji dopiero po śmierci.
    risk/reward ratio: nieskończoność/1

    pozdro
    Criss

  • 10. Data: 2011-11-29 09:18:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Criss" jb26ms$44l$...@p...nask.net.pl

    > Ewentualny zwrot z inwestycji dopiero po śmierci.

    Niejeden człowiek uważał, że ma przed sobą dłuuugie
    życie -- lecz zmarł w chwili, gdy rozmyślał o tej dłuuugości...

    > risk/reward ratio: nieskończoność/1

    Właśnie przed chwilą radio zachęcało woluntariuszy do pomagania. :)
    Warto zauważyć, że Chrześcijaństwo notuje grzechy wołające o pomstę
    do nieba/Boga. Wśród tych grzechów jest także zatrzymywanie cudzej
    zapłaty -- zapłaty za czyjąś pracę. Czyżbyśmy rezygnowali w Polsce
    z Chrześcijaństwa? :)

    -=-

    Ja jestem gotowy do wiadomej inwestycji.
    Mogę zainwestować wszystko, co mam. Ale muszę (jak sam zauważasz)
    inwestować w ubogich. Skąd mam wiedzieć, kto jest ubogi a kto
    tylko udaje ubogiego? To proste. Muszę zrobić badanie -- test.
    Test taki mogę wykonać niemal za darmo -- zatem potencjalni
    ubodzy, proponuje wam testowanie się u mnie. Po pozytywnej
    weryfikacji możecie liczyć na wiadome inwestowanie. ;)

    -=-

    -- Co zrobić, aby znajomi nie wyciągali ode mnie pieniędzy?
    -- Należy mieć ze sobą (przy sobie) tylko karty płatnicze. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'