  • 141. Data: 2009-01-01 22:26:01
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > I to poważny błąd.

    To już idiotyzm by np. kafelkarz ustalał zakres materiału z chemii dla klas
    I-III szkoły średniej.

    > A co by było, gdyby obywatel nakazywał restauracji podac mu to, co on
    > chce!

    ufff... restauracja to trochę co innego niż edukacja.

    > Niestety? Toz to najlepsze co może dziecko spotkać! Toż zamiast
    > nieodpowiedzialnych rodziców wychowaniem zajmuje sie kwalifikowany
    > personel!

    No tak, można się spodziewać takich poglądów po oświeconych rodzicach :-(

  • 142. Data: 2009-01-01 22:27:01
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Wyrównywanie szans to fikcja.

    To prawda. Ale bez tych programów dziecko ze wsi nie wiedziałoby co to
    Internet, komputer, o wycieczce do teatru nie wspominając.

  • 143. Data: 2009-01-01 22:29:06
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Generalnie ilość inteligentnych ludzi w społeczeństwie jest stała. Jeśli
    > na wykształcenie wyższe zasługuje 5% populacji (a tak jest zwykle), a
    > obecnie w PL na skutek mody na studiowanie wyższe wykształcenie ma 30%
    > młodzieży, to o niczym dobrym to nie świadczy. Magistrowie wyjeżdżają na
    > zmywak, od ludzi naprawdę dobrych, dla których 20 lat temu starczyłby
    > magister, dziś wymaga się doktoratu (wszak magistra ma prawie każdy).

    Zgadzam się z Tobą. Po wojnie, gdy ktoś miał maturę mógł uczyć w szkole.
    Potem trzeba było mieć Studium Nauczycielskie (pomaturalna), potem
    licencjat, a teraz magister to mało i większośc ma podyplomówki. Oczywiście
    mówię o nauczycielach. Łatwo zauważyć postępującą dewaluację wykształcenia.

  • 144. Data: 2009-01-01 22:30:05
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > "I co z tego"? Jeśli z jakichś przyczyn zależałoby nam, aby
    > nauczyciel/strażnik więzienny zatrudniony w prywatnej firmie odpowiadał
    > tak jak obecnie urzędnik, to nie ma przeszkód, aby taki akt prawny
    > uchwalić.

    Odpowiedzialność osoby prowadzącej działalność gospodarczą a urzędnika
    państwowego jest "trochę" różna.

  • 145. Data: 2009-01-01 22:50:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Szymon pisze:

    > Odpowiedzialność osoby prowadzącej działalność gospodarczą a urzędnika
    > państwowego jest "trochę" różna.

    Tylko dlatego, że tak stanowi ustawa. Nie ma jednak przeszkód, aby
    ustawa tak samo karała wynajętego żołnierza, jak gdyby należał on do
    państwowej armii.

    Jeśli zatem zdecydujemy się na prywatyzację szkół/więzień/wojska, to
    możemy również na ich pracowników nałożyć taką samą odpowiedzialność za
    czyny jak dotychczas.

    --
    Liwiusz

  • 146. Data: 2009-01-01 22:52:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-01, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    > Zapomniałeś, że próba przekupienia urzędnika państwowego jest ścigana z
    > urzędu, a nie nazywana ofertą handlową, jak mogłoby to mieć miejsce w
    > przypadku firmy prywatnej.

    To mówisz, że jak przekonam panią od analizy kredytowej, że mimo
    braku zdolności kredytowej mogę dostać kredyt na 5 milionów,
    a potem się ulotnię, to-to nie będzie wyłudzenie, tylko oferta
    handlowa? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 147. Data: 2009-01-01 22:56:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 1 Jan 2009 23:30:05 +0100, Szymon napisał(a):

    > Odpowiedzialność osoby prowadzącej działalność gospodarczą a urzędnika
    > państwowego jest "trochę" różna.

    Istotnie. Ten prowadzący działalność odpoeiada za swoje działania, a
    urzędnik nie. Nie rozumiem dlaczego urzednik miałby byc z tego powodu
    chroniony.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 148. Data: 2009-01-01 22:57:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 1 Jan 2009 23:19:59 +0100, Szymon napisał(a):

    > Niestety nie. Muszą mieć kwalifikacje. Inaczej nie dostaniesz pozwolenia.

    Ach, zapomniałem, toż urzędnik musi zarobić. A może tak - zlikwiidowac
    urzędnika?

    > Może łatwiej będzie Ci to zauważyć w przypadku prywatnych wyższych uczelni -
    > "podkupują" doktorów i profesorów, bo bez odpowiednich ich ilości nie mogą
    > uzyskać statusu uczelni.

    Chory system - chore rozwiązania.

    > iii... akurat to już się dzieje od dawna.

    Tak? Pokaż gdzie, proszę.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 149. Data: 2009-01-01 22:57:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 1 Jan 2009 23:22:40 +0100, Szymon napisał(a):

    > Z pewością bez umiejętności pisania i czytania ambicja na wiele by się
    > zdała.

    Z pewnością ten, kto bedzie chciał się nauczy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 150. Data: 2009-01-01 22:58:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 1 Jan 2009 23:27:01 +0100, Szymon napisał(a):

    > To prawda. Ale bez tych programów dziecko ze wsi nie wiedziałoby co to
    > Internet, komputer, o wycieczce do teatru nie wspominając.

    Acha. Ciekawe jak te dzieci sobie radziły przed wejściem do UE.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356