  • 41. Data: 2008-12-28 16:05:47
    Temat: Re: [Prasowka] Upadlosc konsumencka
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Dec 2008 12:52:10 +0100, MK napisał(a):

    > Bezsensowne. Po prostu w momencie oglaszania upadlosci nalezy byc
    > bezrobotnym. Przy zerowych dochodach rata nie moze przeciez byc wyzsza
    > niz zero. Po ogloszeniu wyroku idziemy do pracy i mozemy sie smiac w
    > twarz wierzycielom.

    Sensowne. Teraz, żeby zarobic na kredycie, trzeba bedzie na zarobek
    zapracować.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 42. Data: 2008-12-28 23:46:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Akurat nie. Chodzi o to, żeby wierzyciel również ponosił ryzyko. Co więcej,
    > lepiej jak to ryzyko jest jawnie ustalone.

    Jawnie ustalone przez kogo i dla kogo? Przez Sejm i rzad, ktory nie ma
    o tym pojecia, dla podmiotow gospodarczych, ktore zajmuja sie
    ponoszeniem ryzyka zawodowo?

    To ma byc ustawa o upadlosci czy o zabieraniu mozliwosci podejmowania
    decyzji (zwlaszcza na swoja niekorzysc) tym, ktorzy maja najwieksze
    kwalifikacje do ich sensownego podejmowania?

    > I teraz okaże się, że bank nie może dawać kredytów na lewo i prawo, a co
    > wicej - jak zaczyna jakąś egzekucję, to bardziej mu się opłaca iśc na
    > ugodę, niże strzyc klienta do gołej skóry, bo wie, że jak przegnie, to
    > klient ogłosi upadłość i bank odzyska mniej.

    I do tego ma sluzyc ustawa o upadlosci konsumenckiej? Dobrze ze nie
    prawo o ruchu drogowym.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 43. Data: 2008-12-29 01:16:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 29 Dec 2008 00:46:31 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Jawnie ustalone przez kogo i dla kogo? Przez Sejm i rzad, ktory nie ma
    > o tym pojecia, dla podmiotow gospodarczych, ktore zajmuja sie
    > ponoszeniem ryzyka zawodowo?

    Jawnie, przez sejm. Sejm ustala warunki, zas kredytodawcy mają pełną wiedze
    na temat ryzyka.

    > To ma byc ustawa o upadlosci czy o zabieraniu mozliwosci podejmowania
    > decyzji (zwlaszcza na swoja niekorzysc) tym, ktorzy maja najwieksze
    > kwalifikacje do ich sensownego podejmowania?

    Jakich decyzji wierzyciel nei może podjąć?

    > I do tego ma sluzyc ustawa o upadlosci konsumenckiej? Dobrze ze nie
    > prawo o ruchu drogowym.

    Do tego - dzieki tej ustawie wierzyciel również ma obowiązki. Znam kilka
    przykładów, kiedy wirzyciel ignorował prośby dłużnika o zawarcie
    porozumienia. Teraz bank ma bardzo mocną motywacje to takowego działania.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 44. Data: 2008-12-29 01:51:01
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 27 Gru, 23:44, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > może dorobić to nie, ale zacząć żyć normalnie z myślą, że komornik nie
    > zabierze jak najbardziej tak. w sumie jeszcze z drugie 40 do przezycia
    > zostało.

    > jednej marnej z perspektywą, że nigdy się nie skończy na druga marną, że
    > skończy się za 5 lat.

    > a tam kraina mlekiem i miodem płynąca.

    Wiciu, moja matka założy społke z o.o. i mnie w niej zatrudni za
    minimalne wynagrodzenie. Dochód ze spółki przekaże żonie w darowiźnie.
    Komornik nie dostanie ani grosza. Mithos ma rację, ustawa jest do
    dupy. Została tak napisana, żeby, broń Boże, banczki rozdające na
    prawo i lewo kredyty nie poniosły straty ani grosza. W każdym razie
    ja, będąc prawnikiem, w krytycznej sytuacji, nie skorzystałbym z tej
    ustawy.

  • 45. Data: 2008-12-29 01:53:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szczurwa wrote:

> [...]
    > prawo i lewo kredyty nie poniosły straty ani grosza. W każdym razie
    > ja, będąc prawnikiem, w krytycznej sytuacji, nie skorzystałbym z tej

    ale co chciałeś napisać, bo absolutnie nie wiem o co ci chodzi.

  • 46. Data: 2008-12-29 02:22:24
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 28 Dec 2008 19:53:33 -0600, witek wrote:

    > ale co chciałeś napisać, bo absolutnie nie wiem o co ci chodzi.

    O to, że należy ciąć cytaty.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 47. Data: 2008-12-29 16:20:25
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "szczurwa" <s...@g...com> wrote in message
    f.googlegroups.com...

    /.../
    > W każdym razie
    > ja, będąc prawnikiem, w krytycznej sytuacji, nie skorzystałbym z tej
    > ustawy.

    Bo to nie jest ustawa dla prawników. Słyszałeś kiedy, żeby prawnicy czy
    lekarze bankrutowali?

    k.

  • 48. Data: 2008-12-29 18:52:25
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    kashmiri pisze:
    > Bo to nie jest ustawa dla prawników. Słyszałeś kiedy, żeby prawnicy czy
    > lekarze bankrutowali?

    Ta ustawa powinna chyba pomagać. A czy tak jest do końca to ja osobiście
    nie jestem przekonany.

    --
    Mithos

  • 49. Data: 2008-12-29 18:59:14
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 29 Gru, 19:52, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Ta ustawa powinna chyba pomagać. A czy tak jest do końca to ja osobiście
    > nie jestem przekonany.
    >
    > --
    > Mithos

    Brak przede wszystkim mozliwości zawarcia układu oraz koniecznośc
    likwidacji CAŁEGO MAJATKU, łącznie z mieszkaniem czy chałupą.
    Uniemożliwi to restrukturyzację kilkunastotysięcznych długów, a takich
    jest chyba najwięcej. Licytacja dachu nad głową+odcięcie od
    jakichkolwiek kredytów = życie pod mostem, szczególnie w przypadku
    tych doświadczonych przez los dłużników, którym ustawa miała pomóc.
    Znów wylano dziecko z kąpielą.

  • 50. Data: 2008-12-29 19:01:01
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 29 Gru, 17:20, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:
> [...]
    f.googlegroups.com...

    > /.../

    > Bo to nie jest ustawa dla prawników. Słyszałeś kiedy, żeby prawnicy czy

    Zdarza się. Wystarczy, będąc notariuszem, schrzani transakcję za parę
    milionów....Albo, jako adwokat,uchybic terminowi zawitemu w równie
    kosztownej sprawie !