  • 21. Data: 2003-02-27 08:17:52
    Temat: Re: Uregulowany stosunek...
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@N...pl>

    "Witek Mozga" <m...@t...pl.N.O.S.P.A.M> wrote in message
    news:3e5daf34.149102307@news.tpi.pl...
    > Moj kumpel tez czytal i jak skonczyl 28 lat to odetchnal z ulga, po
    > czym za kilka miesiecy poszedl do wojska. Niestety, jesli ktos byl
    np.

    Dokładnie, ścigają "do końca roku kalendarzowego w tym roku,
    w którym poborowy kończy 28 lat". Może twojemu koledze się
    tylko wydawało, że skończył 28 lat? ;-)

    Miałem podobną sytuację. Niby 28 lat skończyłem w maju, ale
    odetchnąłem z ulga dopiero 31 grudnia. Czyli owe "za kilka misięcy".

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ: http://www.dbf.pl/vfp
    "Jedzmy gówna, przecież miliony much nie mogą się mylić!" - W.Łysiak

  • 22. Data: 2003-02-27 08:43:26
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl.N.O.S.P.A.M> napisał w wiadomości

> [...]
    > czym za kilka miesiecy poszedl do wojska. Niestety, jesli ktos byl np.
    > na studiach odraczany, to moge go scigac tak dlugo jak im sie bedzie

    Jeśli w w styczniu 2003 skończyłeś 28 lat to mogę Cię ścigać zdaje się do
    31. grudnia 2003.

    BaLab

  • 23. Data: 2003-02-27 08:45:01
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "valet" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > niedotyczy -
    >
    > Człowieku i Ty przeczytałeś te ustawę dokładnie ?
    > Nie siej defetyzmu ! Co Ty wypisujesz ? Piszesz (cyt.):
    > "...Jesli jednak, dostałes powolanie przed 28 rokiem zycia a (powiedzmy
    > delikatnie) nie odbierałes go usilnie od listonosza to granica 28 roku Cie
    > niedotyczy - moga Cie scigac do konca Twoich dni".
    > Jedno przeczy drugiemu, jeśli "dostałeś powołanie" to znaczy odebrałeś
    > je/podpisałeś odbiór wezwania, natomiast jeśli "...nie odbierałes go
    usilnie
    > od listonosza..." to znczy nie odebrałeś go i już !

    Prawo przewiduje, że w pewnych wypadkach "pismo uważa się za doręczone"
    pomimo, że go ty ani nikt z domowników nie odebrał.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 24. Data: 2003-02-27 09:21:59
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał:

    > tylko jeden artykul z ww ustawy, przeczytaj uwaznie
    > [ciach]

    Dziwne. Moze, ktoras z nowelizacji rzeczonej ustawy
    zmienia ten punkt, albo jakies rozporzedzenia min.
    obrony, bo ja tez slyszalem o tych 24 i 28 latach.

    ps. wyobrazacie sobie 59 letniego faceta, odbywajacego
    zasadnicza sluzbe wojskowa? : ))

    Pozdrawiam

    (mrk)

    ---
    Marcin R. Kiepas
    m...@i...pl
    www.mrktrader.prv.pl
    ************************

  • 25. Data: 2003-02-27 09:32:36
    Od: m...@t...pl.N.O.S.P.A.M (Witek Mozga)

    >Dokładnie, ścigają "do końca roku kalendarzowego w tym roku,
    >w którym poborowy kończy 28 lat". Może twojemu koledze się
    >tylko wydawało, że skończył 28 lat? ;-)

    Niestety nie. Nie upieralbym sie, ale sledzilem dokladnie sytuacje, bo
    sam trzaslem gaciami, ze mnie tez wezma. Kumpel skonczyl 28 lat w
    grudniu, a wezwanie dostal w nastepnym roku w marcu i musial isc,
    zreszta nie tylko on, paru innych tez. Ja tez mialem, ale zglosilem
    akces na komisje lekarska i to mi uratowalo tylek. Od tej pory nie
    wierze w zadne 28 lat. Faktem jest, ze to bylo w 2000r a od tamtej
    pory sytuacje sie zmienila. Teraz przenosza wszystkich do rezerwy,
    wtedy brali.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 26. Data: 2003-02-27 09:37:09
    Temat: Odp: Uregulowany stosunek...
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    tylko jeden artykul z ww ustawy, przeczytaj uwaznie

    Art. 34. Mężczyźni, którzy z jakichkolwiek powodów nie stawili się do poboru
    do końca roku kalendarzowego, w którym ukończyli dwadzieścia cztery lata życ
    ia, są obowiązani zgłosić się do wojskowej komendy uzupełnień właściwej ze w
    zględu na ich miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trw
    ającego ponad dwa miesiące w celu uregulowania stosunku do powszechnego obow
    iązku obrony. Obowiązek ten trwa do czasu ukończenia sześćdziesięciu lat życ
    ia.

    MarcinP

  • 27. Data: 2003-02-27 10:44:31
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Dziwne. Moze, ktoras z nowelizacji rzeczonej ustawy
    > zmienia ten punkt, albo jakies rozporzedzenia min.
    > obrony, bo ja tez slyszalem o tych 24 i 28 latach.

    Nic nie jest dziwnego. Obie liczby podane przez Ciebie
    sie zgadzaja, ale (wg moich informacji) tylko wtedy, gdy ty jestes
    calkiem ok. To znaczy, 24 lata wtedy gdy ty byles gotowy isc do woja
    ale cie nie wzieli.
    do 27 roku zycia przysluguje odroczenie, gdy studjujesz.
    pomiedzy 27 a 28 rokiem zycia, to jest rok, gdy odroczenie ze wzgledu
    na studia ci NIE PRZYSLUGUJE (co nie znaczy ze go nie mozesz dostac - wszyst
    ko
    zalezy od WKU) i jest to czas dla nich kiedy moga brac studenciakow.

    jesli skonczysz 28 rok zycia to z 31 grudnia tego roku idziesz do rezerwy,
    ale tylko w wypadku gdy wojsko cie nie wzywalo !!! jesli wczesniej wyslalo
    list z wezwaniem a ty go nie odebrales bo mieszkasz u cioci to zapomnij o
    28 roku zycia

    MarcinP

  • 28. Data: 2003-02-27 12:24:04
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    valet <v...@w...pl> wrote:

> [...]
    > delikatnie) nie odbierałes go usilnie od listonosza to granica 28 roku Cie
    > niedotyczy - moga Cie scigac do konca Twoich dni".

    Ależ to nieprawda. Powołanie do wojska to moment kiedy adresta zostanie
    powołany - czyli odbierze wezwanie.

    --
    ___________ (R)

  • 29. Data: 2003-02-27 12:25:00
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MarcinP <b...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > iązku obrony. Obowiązek ten trwa do czasu ukończenia sześćdziesięciu lat życ

    Co oznacza, że po końcu roku w którym kończysz 28 lat idziesz do WKU i
    regulujesz - dostajesz rezerwę.

    --

  • 30. Data: 2003-02-27 12:25:56
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MarcinP <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > list z wezwaniem a ty go nie odebrales bo mieszkasz u cioci to zapomnij o

    Windows prawda.
    Służę własnym przykładem.

    --