  • 1. Data: 2009-11-20 10:31:08
    Temat: Ustawa hazardowa , a tajemnica bankowa.
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    http://biznes.onet.pl/ustawa-hazardowa-ulatwi-fiskus
    owi-kontrole-kont,18543,1585804,1,prasa-detal

    Służba Celna sprawdzi podatników korzystających z hazardu internetowego.
    Skontrolowane będą konta bankowe, co pozwoli na sprawdzenie nie tylko
    przelewów z gier. Fiskus otrzyma więc informacje np. o darowiznach, które
    powinny być opodatkowane.

    Już w przyszłym roku osoba, która będzie korzystać z hazardu internetowego,
    zostanie sprawdzona przez kontrolę celną i skarbową. Głównymi informacjami
    dla fiskusa o transakcjach podatnika będą jego przelewy bankowe. Takie
    przepisy zawiera projekt nowej ustawy hazardowej i projekt jej nowelizacji.

    - Zamierzamy monitorować przelewy bankowe na konta organizatorów gier w
    internecie i z tych kont na konta uczestników gier - podkreśla Jacek Kapica,
    wiceminister finansów odpowiedzialny za nową ustawę hazardową.

    Jak zapewnia Ministerstwo Finansów, kontrola w tym zakresie ma być
    szczegółowa, co ma pozwolić na szybkie wykrywanie nieprawidłowości. Zdaniem
    ekspertów taka procedura może spowodować, że nie tylko będą wykrywani
    hazardziści, ale również podatnicy dokonujący innych transakcji, np.
    darowizn między rodziną (zwolniona jest z podatku najbliższa rodzina, ale
    trzeba taką darowiznę zgłosić do urzędu skarbowego) czy znajomymi, którzy
    nie zgłaszają ich do opodatkowania. Fiskus dostanie więc świetne narzędzie
    do wykrywania różnych działań podatników, które powinny skutkować
    odprowadzaniem podatków....

    wiatrak

  • 2. Data: 2009-11-20 11:03:16
    Temat: Re: Ustawa hazardowa , a tajemnica bankowa.
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Ja myślę, że te zagrożenia dla podatników są nieco przereklamowane i mające
    charakter odwracania uwagi od innych rzeczy oraz marketingu.

    Wpłat na cele "hazardu internetowego" dokonuję zawsze przy użyciu KK. Faktem
    jest, że wypłat dokonywałem czasami także na polskie rachunki. Teraz więc w
    najgorszym razie będę ich dokonywał na rachunki niepolskie, a z nich dopiero
    ewentualnie przelew na polskie. Zatem nie mam wrażenia aby dla mnie
    cokolwiek uległo zmianie. Czy może czegoś nie dostrzegam? Nawet jeśli mi
    "zmonitorują" te wpłaty z KK (co samo w sobie wydaje mi się awykonalne bez
    jakiegoś szczególnego zainteresowania akurat moją osobą i technicznie trudne
    ze względu na ilość używanych KK), to co tu opodatkowywać? Przegrane? Skoro
    nie widać wypłat... :)

    IMO te przepisy pozostaną wyłącznie na papierze. Będą jedynie kolejną
    rezerwową bronią polskiego państwa przeciwko swoim obywatelom, na zasadzie
    "jak trzeba coś na kogoś znaleźć to znajdziemy". Ogólnie bez zmian. A
    uchwalili to już w ogóle czy to dopiero projekt jakiś?

  • 3. Data: 2009-11-20 11:12:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości

    > Fiskus dostanie więc świetne narzędzie do wykrywania różnych działań
    > podatników, które powinny skutkować odprowadzaniem podatków....
    > wiatrak

    "Najśmieszniejsze" jest to, że nikt już dawno nie wziął tak ludzi za
    pysk jak liberalna z nazwy PO. Jeszcze dwie kadencje i nawet częstotliwość
    oddawania stolca przez obywatela będzie monitorowana przez spec służby.

    Ja wiem jedno: pomimo, że zrobiłem błąd i zagłosowałem na PO, to już
    długo mojego głosu po obecnych wyczynach nie zobaczą.

  • 4. Data: 2009-11-20 11:34:51
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:he5tie$v8g$...@n...task.gda.pl...

    > "Najśmieszniejsze" jest to, że nikt już dawno nie wziął tak ludzi za
    > pysk jak liberalna z nazwy PO. Jeszcze dwie kadencje i nawet częstotliwość
    > oddawania stolca przez obywatela będzie monitorowana przez spec służby.

    To chyba nie tylko oni, to jest taki ogólnoeuropejski trend. Nie tylko
    zresztą europejski, bo nie pomijamy przecież naturalnie Wielkiego Obrońcy
    Świata.

    Jakkolwiek by to śmiesznie nie brzmiało, naprawdę wydaje się, że jest to
    kolejnym zwiastunem końca dominacji cywilizacji białej rasy. Po prostu w
    długim dystansie czasowym prawie nikt mądry nie będzie chciał tu być.
    Zostaną nieudacznicy i beneficjenci "aparatu przemocy". Do tego obrazu nie
    pasuje mi tylko Skandynawia, mam wrażenie, że oni dadzą sobie jakoś radę.

  • 5. Data: 2009-11-20 17:20:57
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    MarekZ napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >
    >Jakkolwiek by to śmiesznie nie brzmiało, naprawdę wydaje się, że jest to
    >kolejnym zwiastunem końca dominacji cywilizacji białej rasy.

    Nie tylko. Największy naród żółtej rasy cenzuruje internet na całego.
    My się dopiero przymierzamy, przy okazji hazardu oczywiście...
    http://tnij.org/blokowac_strony_z_hazardem

    Bo już trochę przyzwyczajeni?

    Arek

  • 6. Data: 2009-11-20 21:59:54
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

> [...]
    >
    > Ja wiem jedno: pomimo, że zrobiłem błąd i zagłosowałem na PO, to już
    > długo mojego głosu po obecnych wyczynach nie zobaczą.

    Mnie dziwi takie postępowanie partii, która zwie się liberalną. Czyżby
    kolejne potwierdzenie teorii, że z czasem wszystko się degeneruje? A
    więc czas na kolejnych liberałów, a PO już podziękujemy. Też się
    wkurzyłem na takie postępowanie PO.

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2009-11-20 22:13:58
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 20 Lis, 22:59, Grzexs <g...@g...pXl> wrote:

> [...]
    > kolejne potwierdzenie teorii, że z czasem wszystko się degeneruje? A
    > więc czas na kolejnych liberałów, a PO już podziękujemy. Też się

    Panowie urodzili się wczoraj, że tacy zdziwieni ?

  • 8. Data: 2009-11-21 10:15:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    > Mnie dziwi takie postępowanie partii, która zwie się liberalną. Czyżby
    > kolejne potwierdzenie teorii, że z czasem wszystko się degeneruje? A

    Z czasem? A kiedy oni _byli_ liberalni (w sensie gospodarczym,
    oczywiście)? Podkreślam _byli_, bo mówić to mogą nawet, że Adam Smith
    przy nich to pikuś :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2009-11-21 15:21:21
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Z czasem? A kiedy oni _byli_ liberalni (w sensie gospodarczym,
    > oczywiście)? Podkreślam _byli_, bo mówić to mogą nawet, że Adam Smith
    > przy nich to pikuś :-)

    W sensie bezwzględnym - nie byli, ale z tego, co realnie było do wyboru,
    to "byli". Też to był wybór mniejszego zła.

    --
    Grzexs

  • 10. Data: 2009-11-21 20:53:17
    Od: Ra <a...@a...com>

    Grzexs pisze:

> [...]
    > kolejne potwierdzenie teorii, że z czasem wszystko się degeneruje? A
    > więc czas na kolejnych liberałów, a PO już podziękujemy. Też się

    przenieście się z polityką na forum onetu