  • 11. Data: 2007-05-29 18:24:02
    Temat: Re: Usunięcie danych z BIK-u
    Od: "MaxImuS" <maximus_one@_CIACH_interia.pl>

    >Primo: bank zwykle prosi Cie o zgode na wysylanie danych do BIK juz
    >podczas podpisywania umowy - niezaleznie od tego, czy potem ja
    >obslugujesz terminowo, czy nie, moze wysylac informacje do BIK.

    W umowie nie ma ani słowa na temat BIK-u ani żadnej instytucji temu podobnej

    >Secundo: Jezeli nie wyraziles takiej zgody i miales opoznienia powyzej
    >60 dni, to Bank wysyla informacje do Ciebie, ze przesle info o Tobie
    >do BIK i po 30 dniach od wyslania informacji wysle dane do BIK - czyli
    >bank w dowolnym momencie, ale nie wczesniej niz 30 dni od wyslania do
    >Ciebie informacji przesyla dane do BIK.

    brak żadnego tego typu pisma

    Problem w tym, czy tego typu przepisy dptyczą też SKOK-ów czy one mogą to
    "olać"

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2007-05-30 09:46:04
    Od: s...@g...com

    On 29 May, 20:24, "MaxImuS" <maximus_one@_CIACH_interia.pl> wrote:

> [...]
    >
    > brak żadnego tego typu pisma
    >
    > Problem w tym, czy tego typu przepisy dptyczą też SKOK-ów czy one mogą to

    Moim zdaniem, przywolane wyzej regulacje dotycza bankow, SKOKow nie.
    Co nie oznacza, ze SKOKow nie obowiazuja przepisy o ochronie danych
    osobowych. SKOKi nie chcialy byc bankami, wiec wypracowane przez banki
    regulacje dotyczace trybu przesylania danych do organizacji typu BIK
    zawarte w prawie bankowym i aktach wykonwaczych nie odnosza sie do
    nich - powinienes wiec zapytac sie GIODO (www.giodo.gov.pl), jakie
    jest jego zdanie na temat SKOKow - czy nie maja prawa przesylac danych
    bez zgody dluznika, czy tez per analogia do prawa bankowego GIODO
    dopuszcza on stosowanie tych samych zasad. Mozesz tez zapytac sie w
    BIK, czy w ogole wspolpracuja ze SKOKami. Z Twojej umowy wynika, ze
    SKOK nie wysylal danych do BIK co najmniej do momentu powstania
    opoznienia - co zrobil pozniej - nie wiem. Przynajmniej nie zawarl w
    umowie klauzuli, w ktorej bys wyrazil na to zgode.

    Pzdr
    Michal

  • 13. Data: 2007-08-21 10:48:47
    Od: MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl>

    s...@g...com napisał(a):

    > Na podstawie ktorego wydane zostalo analoiczne rozporzadzenie, w tej
    > kwestii nie rozniace sie od poprzedniego.
    >
    > Pzdr
    >
    > Michal

    Tyle tylko, że

    Przetwarzanie danych zebranych do dnia wejścia w życie ustawy powinno
    być dostosowane do wymogów w niej określonych w terminie nie dłuższym,
    niż 3 lata od jej wejścia w życie, tj. do dnia 15 czerwca 2008 roku.

    i teraz pytanie:
    czy oznacza to, że jeżeli skok faktycznie nie dopełnił w terminie 30
    powiadomienia mnie, że będzie przechowywał moje dane w BIK-u - to
    skutecznie mogę się domagać usunięcia tych zapisów dopiero po 15.06.2008?

  • 14. Data: 2007-08-21 10:49:13
    Od: MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl>

  • 15. Data: 2007-08-21 14:42:16
    Od: s...@g...com

    On 21 Aug, 12:49, MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl> wrote:

> [...]
    > powiadomienia mnie, że będzie przechowywał moje dane w BIK-u - to
    > skutecznie mogę się domagać usunięcia tych zapisów dopiero po 15.06.2008?- Hide

    Moim zdaniem, jezeli (zakladamy, ze SKOKI te przepisy obowiazuja, z
    czym sie wewnetrznie nie zgadzam):

    - miales opoznienie powyzej 60 dni, Twoja zgoda nie byla konieczna.
    Jezeli wiec opoznienie wystapilo przed nowelizacja ustawy, to bank nie
    musial Cie zawiadamiac o zgloszeniu do BIK (inna rzecz, ze wtedy w
    ogole GIODO kwestionowalo dzialania BIK).
    Jezeli po - oczywiscie - powinni byli Cie poinformowac. Jezeli tego
    nie zrobili i nie maja Twojej zgody, mozesz zadac usuniecia danych z
    BIK - takie jest moje zdanie prywatne (bez zaglebiania sie w kwestie,
    czy SKOKi podlegaja prawu bankowemu :-) Natomiast do momentu
    rozliczenia sie z Toba do ostatniego grosza caly czas moga dochodzic
    swoich naleznosci i trzymac Twoje dane do zakonczenia tego procesu.

    Pzdr
    MS

  • 16. Data: 2007-08-22 01:16:02
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    W dniu 2007-08-21 16:42 s...@g...com pięknie wystukał/a:

> [...]
    > nie zrobili i nie maja Twojej zgody, mozesz zadac usuniecia danych z
    > BIK - takie jest moje zdanie prywatne (bez zaglebiania sie w kwestie,

    To jest już wkomponowane w umowę o kredyt.

    --
    sigma

  • 17. Data: 2007-08-22 08:00:53
    Od: MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl>

    > Moim zdaniem, jezeli (zakladamy, ze SKOKI te przepisy obowiazuja, z
    > czym sie wewnetrznie nie zgadzam):

    Tu jest glowny problem - bo obawiam sie, ze nawet jak sie mocno napne -
    to oni moga powiedziec, ze maja to gdzies - bo to dotyczy np. tylko bankow

> [...]
    > rozliczenia sie z Toba do ostatniego grosza caly czas moga dochodzic
    > swoich naleznosci i trzymac Twoje dane do zakonczenia tego procesu.

    rozliczenie nastąpilo w 04.06 o czy zostałem poinformowany 10.06
    nie musze mowic, ze nie zostalem poinformowany, iz moje dane beda
    przechowywane dalej w BIK-u
    do dnia dzisiejszego tam są
    Napisalem do SKOK-u o usuniecie tych danych - 07.07
    jest juz na poczcie odpowiedz
    jutro bede ja znal - ale wiem, ze sciemniaja, ze maja czas na usuniecie
    do 06.06

  • 18. Data: 2007-08-22 08:04:15
    Od: MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl>

    > jutro bede ja znal - ale wiem, ze sciemniaja, ze maja czas na usuniecie
    > do 06.06

    oczywiście do czerwca 2008

  • 19. Data: 2007-08-24 07:40:52
    Od: MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl>

    Sigma napisał(a):
    > W dniu 2007-08-21 16:42 s...@g...com pięknie wystukał/a:

    jedynie co zrobią to wprowadzą datę odzyskania rachunku: 25-04-2006 r.

    Konkluzja odpowiedzi SKOK-u

    "Zatem ZGODNIE Z PRZYSŁUGUJĄCYM PRAWEM CAŁY OKRES DOSTOSOWAWCZY TJ. DO
    DNIA 15.06.2008 SKOK ma prawo przetwarzania INFORMACJI dotyczących
    kredytobiorców, pożyczkobiorców i poręczycieli zebranych PRZED WEJŚCIEM
    ŻYCIE ZMIAN W USTAWIE PRAWO BANKOWE (Art. 105a) bez konieczności
    uzyskania zgody konsumenta.

    W związku z powyższym brak jest podstaw prawnych do wykreślenia danych
    ze zbiorów Biura Informacji Kredytowej S.A."