  • 21. Data: 2008-01-14 18:49:13
    Temat: Re: Uwaga na BANK MILLENNIUM i kredyty w CHF!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Tomek" 7...@n...onet.pl

    > To jest kredyt refinansujacy. Po co mialem pytac w banku jakie mam zadluzenie
    > skoro kilka dni wczesniej dostalem wyciag zadluzenia poczta, oraz online mialem
    > wglad jaki mam poziom zadluzenia porpzez serwis www. Sprawa prosta, zaufalem
    > informacji ktora dostalem na talerzu od banku millenium ktora okazala sie
    > zwyklym oszustwem. 5tys roznicy to dosyc spory rozstrzal.

    Prawnikiem nie jestem, ale uważam, że w jakimś celu te informacje do domu przysyłają.
    :)

    To trochę jak z reklamą i z cenami. Czy można wywiesić jakąś cenę a kazać zapłacić
    inną?

    Chyba nie można. 5 tysięcy złotych może nie zwrócą, ale coś tu nie gra i chyba nie
    tylko
    'przepraszam' należy się oszukanemu klientowi? Zawsze mogą wyjaśniać, że naprawdę
    (czyli
    zgodnie z umową) należy się bankowi nieco więcej niż widnieje na przysłanej kartce,
    lecz
    wówczas bank musiałby uznać fakt oszukania (choćby i niecelowego oszukania) klienta i
    za
    to oszustwo chyba bank powinien zapłacić, bo (jak sam zauważasz) trochę Ci namieszał
    tym
    błędem w Twoim życiu.

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com

    polecam stronę --> http://www.virustotal.com/pl/

  • 22. Data: 2008-01-14 19:33:31
    Od: Sneakers <m...@g...pl>

    On 2008-01-14 18:57:08 +0100, "Tomek" <t...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > informacji ktora dostalem na talerzu od banku millenium ktora okazala sie
    > zwyklym oszustwem. 5tys roznicy to dosyc spory rozstrzal.

    Tomku, a czy nie jest tak, że przy wcześniejszej spłacie kredytu
    płacisz jakieś dodatkowe koszty? Ja też mam kredyt w Millenium w CHF,
    od września zeszłego roku, znacznie większy niż Twój ;-) Zdecydowałem
    się na niego, bo odziwo przyznali mi go najszybciej, a zależało mi na
    czasie. I wiem, że jeżeli jednorazowo spłacałbym więcej niż 30%
    wartości kredytu, to zapłacę jakiś tam karne odsetki (nie pamiętam w
    tej chwili w jakiej wysokości). Może to spowodowało wzrost kwoty do
    spłaty?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotrek Miller vel. Sneakers

  • 23. Data: 2008-01-14 19:43:50
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    > Tomku, a czy nie jest tak, że przy wcześniejszej spłacie kredytu
    > płacisz jakieś dodatkowe koszty?

    Owszem oplata za wczesniejsza splate tez byla lecz juz jako osobna suma
    sciagnieta z mojego konta. Zatytuowano to "Prowizja za wczesniejsza splate" i
    co do tego nie mam zadnych pytan gdyz bylo to jasno okreslone w umowie. Chodzi
    mi tylko i wylacznie o sciagniecie kwoty samego zadluzenia ktore nijak sie
    mialo do tego co przysylano mi przez dwa lata.

    Tomek

  • 24. Data: 2008-01-14 19:48:33
    Od: Sneakers <m...@g...pl>

    On 2008-01-14 20:43:50 +0100, "Tomek" <t...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > mi tylko i wylacznie o sciagniecie kwoty samego zadluzenia ktore nijak sie
    > mialo do tego co przysylano mi przez dwa lata.

    OK! Rozumiem, muszę sam na to uważać, bo na pewno będę zmieniał ten
    kredyt. Za rok sprzedam swoje obecne mieszkanie i będę chciał wpłacić
    większą kwotę. Jeżeli nie uda mi się renegocjować na jakichś
    korzystnych warunkach umowy, to się stamtąd zawijam ;-) Ech, jak to
    dobrze czytać grupę ;-)

  • 25. Data: 2008-01-14 20:23:26
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Sneakers" fmgdeb$95n$...@i...gazeta.pl

    > Tomku, a czy nie jest tak, że przy wcześniejszej spłacie kredytu
    > płacisz jakieś dodatkowe koszty?

    Wydaje się mi, że na samym początku wyjaśnił dokładnie,
    skąd biorą się owe dodatkowe tysiące złotych. :)
    Nie z wcześniejszej spłaty, lecz z mnogości kursów walut i ,,błędu systemu''.

    --
    ____

  • 26. Data: 2008-01-14 21:09:21
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Jan 2008 18:57:08 +0100, "Tomek" <t...@p...onet.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >informacji ktora dostalem na talerzu od banku millenium ktora okazala sie
    >zwyklym oszustwem. 5tys roznicy to dosyc spory rozstrzal.

    Usiłujesz nie wiadomo kogo przekonać, że bank jest zły. Po pierwsze - kwota
    twojego zadłużenia jest wyrażona w CHF. A metoda przeliczenia na PLN jest
    opisana w umowie/regulaminie kredytu, z którym to chyba się nie zapoznałeś
    dokładnie.

    Poza tym, nawet jeśli w podglądzie rachunków byłby właściwy kurs, to i tak w
    kolejnych dniach mógłby się zmienić i przelana kwota mogłaby być za mała.
    Jeśli chcesz mieć pewność spłaty całego zadłużenia, to wystosowujesz pismo do
    banku z zapytaniem jaka jest kwota zadłużenia na dany dzień i wg jakiego kursu
    będzie przeliczona kwota (w Millenium dla regularnych spłat jest to kurs z dnia
    spłaty, ale może da się ustalić kurs z określonego dnia, aby z góry wiedzieć,
    jaka kwota będzie do spłacenia).

    Nic na gębę; poza tym w systemach zdarzają się błędy, jak choćby w BPH, w którym
    nijak dostępny limit na karcie nie zgadza się z sumą transakcji - gdy blokada
    znika, pojawia się w transakcjach na następny dzień.

  • 27. Data: 2008-01-14 21:21:49
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Uwazasz, iz bank ktory z premedytacja (a taka jest bo sami sie do bledu
    przyznali i nic z tym nie zrobili) puszcza do klientow ich stan zadluzenia po
    niewlasciwym przewalutowieniu jest wporzadku? Ja mysle, ze to nieladnie,
    dlatego informuje osoby by mialy tego swiadomosc gdyz nie tylko ja moglem sie
    naciac na te "mile", "przejrzyste" dane mojego konta.

    Jak widze po postach bynajmniej jeden z klientow zostal poinformowany co jest
    grane naszym kosztem i bardzo sie z tego ciesze bo nie lubie gdy ktos kogos
    robi po rogach.

    A skoro system zle przelicza to po co wogole przelicza? By ladnie wygladalo?

    Tomek

  • 28. Data: 2008-01-14 21:52:47
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Jan 2008 22:21:49 +0100, "Tomek" <t...@p...onet.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >dlatego informuje osoby by mialy tego swiadomosc gdyz nie tylko ja moglem sie
    >naciac na te "mile", "przejrzyste" dane mojego konta.

    To nie jest stan zadłużenia - jeszcze raz ci piszę, że dla tego kredytu jest on
    wyrażony w CHF, a nie w PLN!
    W podglądzie możesz zobaczyć *chwilowy stan zadłużenia*. Wartość w PLN może się
    zmienić nawet kilka razy dziennie, o ile bank zechce tak często zmieniać tabele
    kursów.

> [...]
    >robi po rogach.
    >
    >A skoro system zle przelicza to po co wogole przelicza? By ladnie wygladalo?

    Żebyś miał pojęcie ile *mniej więcej* jesteś zadłużony w PLN czy innej walucie.
    Nie jest to wielkość, która służy do dokonywania operacji finansowych.

    Po co niby jest tekst "* przeliczane w celach informacyjnych zgodnie ze średnimi
    kursami Banku Millennium S.A."?

  • 29. Data: 2008-01-14 22:13:33
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Sławomir Szyszło" f...@s...poczta.onet.pl

    > Usiłujesz nie wiadomo kogo przekonać, że bank jest zły.

    No właśnie!!! Równie dobrze mógłby przekonywać
    do tego, że trawa jest zielona a woda mokra.

    Ten bank jest zły i nie zachodzi potrzeba dowodzenia tego faktu. :)

    --
    ____

  • 30. Data: 2008-01-15 01:40:43
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Sławomir Szyszło" f...@s...poczta.onet.pl

    > To nie jest stan zadłużenia - jeszcze raz ci piszę, [..]

    ZCP bank uznał swój błąd i nawet zauważył, że pracuje nad usunięciem
    tegoż błędu. Problem w tym, czy za ten błąd ma płacić klient, czy bank.

    > "Tomek" 1...@n...onet.pl

    > [..] Dlaczego tak jest ani
    > pan za biurkiem ani infolinia nie potrafili mi odpowiedziec. Przyznali
    > tylko racje iz ich system wprowadza klienta w blad. [..]

    No i MZ nic w tym złego, że człowiek chce się sądzić, zamiast (na przykład)
    machać siekierą. :) Sędziowie (czy prawnicy w ogóle) mają doświadczenie,
    wiedzę i możliwości do tego, aby postępowanie banku osądzić. Oczywiście
    Tomek może zapytać prawników prywatnie, o to, co o tym sądzą i ma prawo
    do tego, aby zaproponować bankowi ugodę. Jeśli dojdzie z bankiem do
    porozumienia bez ,,wokandy'', to IMO też dobrze.

    Co do jednego chyba jest zgodność -- bank wprowadza klientów błąd.
    No i za to wprowadzenie chyba bank powinien zapłacić jakieś odszkodowanie.
    Tomek (klient) traci czas, być może tak zwane nerwy, być może pieniądze,
    być może coś jeszcze...

    Zakładam, że bank policzył prawidłowo (zgodnie z umową) a jedynie udzielił
    (i udziela nadal) niepoprawnej informacji.

    -==-

    Jeśli kupujesz spodnie i sklep Ci udzieli niepoprawnej informacji co
    do długości tych spodni, tak że okażą się na Ciebie za krótkie, lecz
    policzy za te spodnie zgodnie ze swoim cennikiem, to nie uznasz (nie
    zobaczysz) swojej straty i winy sklepu?

    Tłumaczenie typu -- widziały gały co brały jest chyba tutaj nie na miejscu.

    -=-

    Zakładając rozumne myślenie i wnioskowanie oparte o uzyskane informacje
    (nie o ruchy planet w odległej galaktyce czy układ fusów lub widok ze
    szklanej kuli) Tomek mógł inaczej pokierować swoim życiem, gdyby nie
    został wprowadzony w błąd.

    No i on jeden najlepiej wie, ile stracił przez to wprowadzenie w błąd.

    -=-

    Oczywiście ;) można też przyjąć inny styl życia: tak już jest, tak być
    musi, widocznie Bóg tak chciał (Bóg ponoć mówi o sobie, że jest Prawdą,
    nie błędem czy kłamstwem i zauważa, że ludzka mowa ma być prosta, zwięzła
    i zrozumiała: tak, tak, nie, nie a co nadto -- od złego pochodzi) a poza
    tym, co to za różnica, ile trzeba płacić? Trzeba i koniec!! Tak już jest, ;)
    tak być musi i widocznie Bóg tak chciał!!! ;) Trzeba płacić, przepraszać za
    to, że się żyje, podziwiać bank, marzyć o milionach i płacić tym, którzy mają,
    aby mieli jeszcze więcej :) w nadziei takiej, że gdzieś i tak to się wszystko
    wyrówna, :) a w ogóle to nasza ojczyzna jest w niebie, a tutaj jesteśmy tylko
    pielgrzymami, nie mówiąc już o tym, że nadmiar pieniędzy zawsze prowadzi do
    grzechu, a przecież lepiej obciąć rękę, niż zatracić duszę... ;)

    -=-

    Jeśli taki Tomek daruje bez walki bankowi -- bank się rozwydrzy i będzie
    drwił z klientów coraz jawniej i dotkliwiej! Przecież nie o to chodzi,
    aby bankierów obedrzeć ze skóry, spalić na stosie, utopić w lawie itd.,
    ale o to, aby zachęcić ich :) do wypłacenia odszkodowania za ewidentne
    wprowadzenie w błąd.

    -=-

    Tomek jest klientem, nie zaś zatrudnionym testerem systemu.
    To Tomek płaci bankowi za obsługę, nie zaś bank Tomkowi za znajdowanie błędów!

    Tomek błąd znalazł -- brawo!! Ale niechaj teraz bank zapłaci Tomkowi za znalezienie
    tego błędu!!!

    Powiedzmy... 10% wartości owego błędu, czyli 500 złotych. :)
    (jak rozumiem, błąd był w przysłanym zapisie i na stronie, nie w wyliczeniu)

    --
    ____