  • 1. Data: 2003-06-13 17:46:16
    Temat: Uwaga na BZ WBK!!!!!!!!!!!!
    Od: f...@w...pl

    Dwa lata temu pokusiłam się zaciągnąc kredyt gotówkowy w banku BZ WBK. Spłacam
    go wciąż, co najciekawsze w tej całej historii - systematycznie. Ponieważ
    posiadam e-konto, ustawiłam sobie stałe zlecenie, które najpierw 27, później
    (po uzgodnieniu z bankiem WBK) 1 każdego miesiąca, przesyłało ratę miesięczną,
    będącą sumą raty kapitałowej i odsetkowej.
    I tak, w zeszłym roku pojawił się pierwszy problem. Panie księgowe z banku BZ
    WBK były "święcie" przekonane, że mój przelew to jedynie rata kapitałowa i nie
    ksiegowały tej sumy wraz z odsetkami. Sprawa na szczęście sie wyjasniła.
    Dostałam pismo wyjaśniające i anulowano wysłane mi wcześniej upomnienie.
    Niestety, kilka dni temu analitycy z innego banku, w którym zaciągam w tej
    chwili kredyt hipoteczny uzmysłowili mi, że moje nazwisko figuruje w systemie
    BIK jako osoby nieregularanie spłacającej kredyt w powyższym banku. Sytuacja ta
    ponoć miała miejsce aż 6 razy!
    Pojawiłam się w oddziale, aby sprawę wyjaśnić. Zabrałam harmonogram spłat jaki
    otrzymałam, uzupełniając go wydrukami (bardziej informacyjnie) ze swojego konta
    internetowego. I co? Wszystko z mojej strony jest w porządku. I tak mi
    powiedziano. Jednak dostałam pismo wyjasniające (skierowane do mnie i banku w
    którym zaciągam kredyt hipoteczny), które mówi o tym, że TO JA nieregularnie
    płaciłam ratę i dopiero od roku jest wszystko w porządku! U mnie na pewno - od
    zawsze - u nich rzeczywiście od roku. Bo przez pierwszy rok, pani "Krysia" z
    panią "Zdzisią" miały za zadanie księgować ratę na dwóch kontach. A jak widac
    robiły to różnie. A od roku zmieniono mi numer konta (i teraz nie powstaje
    problem "osiołkowi w żłoby dano") na który mam przelewać pieniądze, a system
    moich przelewów jest ten sam. Więc, przepraszam, gdzie tu logika?
    Okazuje się, że nie jestem jedyna osoba, która ma z nimi ten problem.
    Poruszyłam ten temat ogólnie i znalazło się kilka osób, które także przeżyły
    taki szok. I dzięki bankowi BZ WBK nie mamy możliwości zaciągnąć poważnych
    kredytów. Bo pani "Krysia" z panią "Zdzisią" nie rozróżniają rodzajów kont.
    Dlatego ostrzegam wszystkich, aby omijali ten bank szerokim łukiem. Bo później
    będą mieli poważniejsze problemy.
    Ja, jak na razie szykuje się do "wojny". Zbieram sztab prawników. Ale niech ta
    sytuacja, która juz przypadkiem nie jest, nie rozciągnie swoich "macek" dalej.
    Pozdrawiam.
    f...@w...pl

  • 2. Data: 2003-06-16 07:22:55
    Temat: Re: Uwaga na BZ WBK!!!!!!!!!!!!
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 13 Jun 2003 19:46:16 +0200, f...@w...pl wrote:

> [...]
    >kredytów. Bo pani "Krysia" z panią "Zdzisią" nie rozróżniają rodzajów kont.

    Znajdź ofertę - nawet droższą - banku, gdzie kredyt możesz dostać i
    zażądaj od BZWBK odszkodowania w wysokości różnicy opłat
    (oprocentowania, prowizji itp.) kreytu, którego nie możesz dostać i
    tego - droższego, który możesz.

    >Ja, jak na razie szykuje się do "wojny". Zbieram sztab prawników. Ale niech ta

    i słusznie

    --
    Jarek Andrzejewski

    Co to znaczy: "niemożliwa anulacja zleceń stałych należności". MBank nie wie...

  • 3. Data: 2003-06-16 09:20:03
    Od: RobertR <R...@h...pl>

    Ja również mam podobny problem z tym samym bankiem: z powodu ich błędu
    jedna z rat mojego starego kredytu nie trafiła tam gdzie miała i od razu
    bez uprzedzenia i bez prób wyjaśnienia zostałem wpisany do BIKu.
    Dowiedziałem się o tym teraz gdy mam problem z dostaniem kredytu w innym
    banku. Próbuje to wyjaśnić, ale okazuje się że zmiana danych w BIKu może
    potrwać nawet 1 miesiąc!!!

  • 4. Data: 2003-06-17 11:03:46
    Od: "Gooral" <a...@...podpisie>

    Ja ten bank omijam już od wielu lat - totalna niekompetencja.

  • 5. Data: 2003-06-17 20:02:55
    Od: calcium300mg <c...@o...pl>

    On Tue, 17 Jun 2003 13:03:46 +0200, "Gooral" <a...@...podpisie> wrote:

    >Ja ten bank omijam już od wielu lat - totalna niekompetencja.

    i znowy kwestia szczęścia - trafiłeś na kiepski oddział :) Kompetencja
    to pracownicy, a oni zawsze mogą być różni... Ale WBK zatrudnia dosyć
    rozsądnych, na tle innych banków.

  • 6. Data: 2003-06-18 08:42:07
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "calcium300mg" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > i znowy kwestia szczęścia - trafiłeś na kiepski oddział :) Kompetencja
    > to pracownicy, a oni zawsze mogą być różni... Ale WBK zatrudnia dosyć
    > rozsądnych, na tle innych banków.

    Co to znaczy "kiepski oddział". Jeśli Bank ma jakieś kiepskie oddziały to
    cały Bank jest kiepski. Moje zdanie o BZWBK jest jak najgorsze, choć sam
    jestem z Wrocławia i obiektywna ocena tandety przeważa nad pratiotyzmem
    lokalnym.

    Piotrek