  • 1. Data: 2008-03-11 16:09:24
    Temat: Uwaga na phishing (wyłudzenia) w BZ WBK!
    Od: red <r...@r...com>

    Właśnie dostałem takiego maila, translatorem tłumaczone, więc na
    kilometr śmierdziało. Zarzuciłem w Google i proszę bardzo:

    http://di.com.pl/news/19881,0,Nieudolny_phishing_kli
    entow_BZWBK24.html

  • 2. Data: 2008-03-11 19:28:22
    Temat: Re: Uwaga na phishing (wyłudzenia) w BZ WBK!
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "red" <r...@r...com> napisał w wiadomości
    > Właśnie dostałem takiego maila, translatorem tłumaczone, więc na kilometr
    > śmierdziało. Zarzuciłem w Google i proszę bardzo:
    >
    > http://di.com.pl/news/19881,0,Nieudolny_phishing_kli
    entow_BZWBK24.html

    Ale to ciekawe sprawy...
    A to trzaskaj kto ciekawy.

    Ciekawe czy znajdzie sie chociaz jeden idiota, który sie tam zaloguje.

    --
    SQLwysyn
    Lepszy Kaszub jest znad morza niż 'intelekt' z Żoliborza.

  • 3. Data: 2008-03-13 16:41:13
    Od: "Rafal K" <r...@i...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ale to ciekawe sprawy...
    > A to trzaskaj kto ciekawy.
    >
    > Ciekawe czy znajdzie sie chociaz jeden idiota, który sie tam zaloguje.

    I ciekawe czy to ujawnią ;)

    Rak
    www.amara.com.pl

  • 4. Data: 2008-03-28 20:11:26
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    Rafal K pisze:
    > Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > I ciekawe czy to ujawnią ;)

    A jednak...

    http://dlaciebie.bzwbk.pl/49490

    [...]
    Pomimo wysłania przez oszustów kilkudziesięciu tysięcy maili, dotychczas
    zaledwie 58 osób wpisało na fałszywych stronach dane swoich kart. W
    przypadku zaledwie 21 z nich oszustom udało się uzyskać dostęp do
    środków. Łączne straty nie przekraczają jednak 12 tysięcy złotych.
    [...]

    --
    Michał Rolka
    http://mrc.tychy.pl/

  • 5. Data: 2008-03-28 21:09:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info> writes:

    > Pomimo wysłania przez oszustów kilkudziesięciu tysięcy maili,

    Ta liczba jest chyba gruuuuuuuuuuubo niedoszacowana.

    Do nas na wydzial (tysiac ilestam userow) przyszlo tego ok. 2300 sztuk
    na ok. 600 adresow (po odliczeniu aliasow jakies 400 roznych
    odbiorcow).

    MJ

  • 6. Data: 2008-03-30 21:03:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michał Rolka" fsjjcg$5ag$...@d...mrc.tychy.pl

> [...]
    > przypadku zaledwie 21 z nich oszustom udało się uzyskać dostęp do
    > środków. Łączne straty nie przekraczają jednak 12 tysięcy złotych.

    Nie mieści mi się w głowie to, że ludzie łapią się na tak
    tanie/proste/prymitywne chwyty... Co będzie, jeśli ludzie
    naprawdę będą atakowani?

    Inna sprawa, że mało ludzie mają na tych kartach, skoro
    21 osób okradziono raptem na 12 tysięcy złotych.

    IMO to jednak o 58 osób oszukanych i o 12 tysięcy złotych za dużo.

    --