  • 1. Data: 2009-06-07 19:02:51
    Temat: Uwaga phishing
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Takiego spama dziś dostałem. Przy okazji jestem ciekaw czy ktoś z aliora
    się tym zainteresuje :)

    =================
    From: "Dzial bezpieczenstwa Alisor Banku" <b...@a...pl>
    Subject: Jesli informacje o koncie nie jest aktualizowana w ciagu 48 godzin to
    mozliwosc uzyskania dostepu do Twojego konta zostanie ograniczony.
    To: k...@g...pl
    Date: 7 Jun 2009 10:55:11 -0700

    _

    _

    [logo]

    _

    [contentbordertop]

    Drodzy klientow Alior Banku,

    Podczas regualry zaplanowane rachunki konserwacja i procedury weryfikacji, mamy

    wykryto niewielki blad odnosnie Alior Banku online konto.

    Moze to byc spowodowane jedna z nastepujacych powodow:

    1. Niedawne zmiany w Pana / Pani dane osobowe (np. zmiane adresu)

    2. Zglaszanie nieprawidlowych informacji w poczatkowym zalozyc procesu.

    3. Kilka bledow logowania na swoim osobistym koncie.

    4. W celu dokladnego sprawdzenia inabillity wybranej opcji platnosci

    _ do wewnetrznego bledu w naszym systemie.
    _

    Nalezy zaktualizowac i zweryfikowac te informacje, klikajac ponizszy link:

    Dalsze Alior Banku Online Z Aktualizacji

    *Jesli informacje o koncie nie jest aktualizowana w ciagu 48 godzin to mozliwosc

    uzyskania dostepu do Twojego konta zostanie ograniczony.

    Dziekuje,

    Alior Banku Polski Online , Dzial Rozliczen.

    _

    E-mail Bezpieczenstwo

    Informacje

    E-mail przeznaczonego do Twojego konta.

    Jesli chodzi o autentycznosc tego wiadomosc, prosze kliknij tutaj lub zadzwonic pod

    numer telefonu na powrot swojego karty kredytowej. Jesli chcesz dowiedziec sie wiecej

    na temat zabezpieczen poczty e-mail lub chcesz zglosic podejrzane wiadomosci e-mail,

    kliknij tutaj

    Uwaga: Jesli chodzi o klikniecie lacza w wiadomosci e-mail, Alior Banku Uslugi online

    wymienione powyzej moga byc dostepne typowanie http://www.aliorbank.pl/pl/

    bezposrednio w przegladarce.

    O tej wiadomosci:

    Usluga ta wiadomosc zostala dostarczona do ciebie jako Alior Banku Credit Card

    klientow, aby zapewnic aktualizacji konta i informacje na temat Karta swiadczen.

    Jesli chcesz sie skontaktowac Alior, prosze nie odpowiadac na te wiadomosc, ale

    zamiast isc do http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/placowki_i_bankom
    aty/placowki. Aby
    przyspieszyc, prosimy zarejestrowac lub zalogowac sie na swoje konto. Odpowiedzi na
    te
    wiadomosc, nie beda odczytywane lub odpowiedzi na.

    Twoj osobisty informacje sa chronione przez state-of-the-art technology. Aby uzyskac

    wiecej szczegolowych informacji na temat bezpieczenstwa w naszym Online Polityka

    prywatnosci

    2008 - 2009 (C) Alior Bank S.A. Korzystanie z serwisu oznacza akceptacje regulaminu.

    ===

    --
    Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
    (C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...

  • 2. Data: 2009-06-07 21:31:29
    Temat: Re: Uwaga phishing
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    =================
    > From: "Dzial bezpieczenstwa Alisor Banku" <b...@a...pl>

    No, i już jest Pan w błędzie, bo nie z Aliora, ale z Alisora.

    Czy złodzieje naprawdę nie potrafią pisać poprawniej? :)

    > Drodzy klientow Alior Banku,

    Ho, ho... Gramatyka polskawa...

    > Podczas regualry zaplanowane rachunki konserwacja i procedury weryfikacji, mamy
    > wykryto niewielki blad odnosnie Alior Banku online konto.

    Ktoś naprawdę robi sobie jaja. :)

    I Ty to nazywasz phishingiem? :) Chyba kpiną to jest, nie phishingiem...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2009-06-07 22:42:23
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    nie chciało mi się za bardzo wczytywać w treść
    ale żadnych nieprawidłowych linków nie widać

  • 4. Data: 2009-06-07 22:44:57
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Takiego spama dziś dostałem.

    a nagłówki? :)

    --
    mariusz

  • 5. Data: 2009-06-07 22:47:18
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "mariusz" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a nagłówki? :)

    no właśnie, trochę błędów to za mało
    nie dał nagłówków, a pokazał tylko treść i prawidłowe linki

  • 6. Data: 2009-06-07 22:48:07
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sun, 07 Jun 2009 21:02:51 +0200
    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > Takiego spama dziś dostałem. Przy okazji jestem ciekaw czy ktoś z
    > aliora się tym zainteresuje :)

    No bank to mogę jeszcze zrozumieć, ale do mnie, na spamtrap, trafił
    dziś "fisz" na UPC - tych od interneta:

    Ot dopiero zgadka ;)

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-06-08 05:46:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Mon, 8 Jun 2009 00:47:18 +0200
    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:

    > Użytkownik "mariusz" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > no właśnie, trochę błędów to za mało
    > nie dał nagłówków, a pokazał tylko treść i prawidłowe linki

    A co też, takiego ciekawego, chceci Panowie z tych nagłówków wyczytać?

    Xenocide

  • 8. Data: 2009-06-08 05:56:35
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > A co też, takiego ciekawego, chceci Panowie z tych nagłówków wyczytać?

    przynajmniej coś co wskazywałoby na phishing
    a nie na problemy z wysłowieniem w polskim języku

    zatem link:
    http://www.webmasterworld.de/aliorbank.pl/hades/do/L
    ogin.php
    a nadawca: a...@c...zipcon.net

    więc w istocie phishing, acz nieudolny, oczywiście automaty napewno znalazły
    maila autora w załączniku, nie zbyt rozsądne

  • 9. Data: 2009-06-08 06:35:03
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 08 Jun 2009 07:56:35 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > przynajmniej coś co wskazywałoby na phishing a nie na problemy z
    > wysłowieniem w polskim języku

    Hmmm dlatego pytam, bo chcieliście nagłówki (header) a nie body (treść
    czy tam ciało, jak niektórzy mawiają). Kamil na tyle długo pisze i raczej
    na tyle jest z temat obeznany, że raczej wie co robi/pisze.

    Xenocide

  • 10. Data: 2009-06-08 10:34:13
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    xbartx napisał(a):

    > Kamil na tyle długo pisze i raczej na tyle jest z temat obeznany,
    > że raczej wie co robi/pisze.

    oj, my nie mówimy ze nie. Ktoś kto używa Gnusa najpewniej wie co robi
    :)

    --
    mariusz