  • 1. Data: 2003-10-04 01:44:46
    Temat: Uzależnienie zawarcia umowy od wyrażenia zgody na otrzymywanie "informacji handlowych" - supermarket funduszy mBank
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Wysłałem do mBanku wniosek o uruchomienie supermarketu funduszy
    inwestycyjnych. Po miesiącu cały czas nie działo, więc zadzwoniłem do
    nich. Okazało się, że nie uruchomią, bo na formularzu wykreśliłem pkt.
    10 - zgoda na utrzymywanie od mBanku informacji handlowych. Mam
    przeczucie, że uzależnienie zawarcia umowy od wyrażenia takiej zgody
    jest sprzeczne z przepisami, chociaż nie wiem jeszcze dokładnie z
    którym.

  • 2. Data: 2003-10-04 03:04:32
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Użytkownik "Nicek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam
    > przeczucie, że uzależnienie zawarcia umowy od wyrażenia takiej zgody
    > jest sprzeczne z przepisami, chociaż nie wiem jeszcze dokładnie z
    > którym.

    takich bezprawnosci w mbanku jest na peczki, im sie juz tak pop...o we
    łbach, że już sami nie wiedzą czego by tu żądać
    nie zostaje Ci nic innego jak ponowić, a następnie odwołać zgodę

  • 3. Data: 2003-10-04 03:12:32
    Od: "sergol" <s...@P...katowice.pl>

    Użytkownik "Nicek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Wysłałem do mBanku wniosek o uruchomienie supermarketu funduszy
    > inwestycyjnych. Po miesiącu cały czas nie działo, więc zadzwoniłem do
    /ciach/

    Ta sama zasada obowiazuje w VW jesli chodzi o procedure zalozenia konta
    e-direct! Przynajmniej podczas wypelniania formularza na www. Normalne dla
    mnie bylo do tej pory, ze zgody sa dwie:
    1. na udostepnienie danych wylacznie w zakresie niezbednym do obslugi konta
    (ta zgoda oczywiscie jest obowiazkowa)
    2. na udostepnienie danych dla celow marketingowych oraz przekazywanie ich
    innym podmiotom (ta zgoda wg mnie NIE MOZE byc obligo - i do tej pory nie
    byla, z wyj. niektorych promocji, konkursow itp ale nigdy przy zakladaniu
    rachunku)

    a tu masz - VW nie przepusci cie dalej jesli nie nacisniesz "Akceptuje",
    przy czym formulka do zaakceptowania zawiera pkty 1. i 2. jednoczesnie

    PS. Jestem tu nowy ;-) ale chetnie sie podziele moimi doswiadczeniami z
    ebanking

  • 4. Data: 2003-10-04 11:55:42
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > przeczucie, że uzależnienie zawarcia umowy od wyrażenia takiej zgody
    > jest sprzeczne z przepisami, chociaż nie wiem jeszcze dokładnie z

    Spójrz na to z innej strony - w supermarkecie mBanku wszystko jest bez
    prowizji. Coś za coś. Jeśli nie chcesz otrzymywać materiałów promocyjnych,
    możesz iść bezpośrednio do funduszu, gdzie będą ci liczyć prowizje za kupno,
    obsługę itp...

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 5. Data: 2003-10-04 14:28:45
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    > przeczucie, że uzależnienie zawarcia umowy od wyrażenia takiej zgody
    > jest sprzeczne z przepisami, chociaż nie wiem jeszcze dokładnie z

    ale muszisz coś w tym pkt. 10 zauważyć -
    "Wyrażam zgodę na otrzymywanie z mBanku za pośrednictwem środków komunikacji
    elektronicznej informacji handlowych w
    rozumieniu Ustawy z dnia 18.07.2002 roku, o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną. (Dz.U. Nr 144 poz 1204 z 2002 roku)"

    dokładnie chodzi mi o "(...) za pośrednictwem środków komunikacji
    elektronicznej (...)" co jak dla mnie oznacza poprzez mail'a, a więc jeżeli
    nie podałeś im mail'a to w jaki sposób mogą ci przesłać informację handlową
    drogą elektroniczną ??? poza tym zauważ że tą informację ma przesyłać mBank,
    a więc nie będziesz zasypany jakimiś idiotycznymi reklamami jak na darmowej
    skrzynce pocztowej; ja wyraziłem zgodę na otrzymywanie informacji z mBanku
    na mail'a i kiedy ostatnio mieli przerwę konserwacyjną to zostałem o tym
    poinformowany, mojego maila mają nadal i poza tą 1 informacją o przerwie ze
    strony mBanku nie dostałem nic więcej.

    pozdr
    david.

  • 6. Data: 2003-10-04 15:35:17
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > możesz iść bezpośrednio do funduszu, gdzie będą ci liczyć prowizje za kupno,

    Sugerujesz, że w rzeczywistości mBank ma zysk tylko z rozsyłania spamu,
    a z usług bankowych i supermarketu nie?
    Na razie pomijam fakt sprzeczności z prawem, bo nie dotarłem jeszcze do
    właściwego przepisu (w domu nie mam dostępu do przepisów).

  • 7. Data: 2003-10-04 15:40:15
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    david wrote:

> [...]
    >
    > dokładnie chodzi mi o "(...) za pośrednictwem środków komunikacji
    > elektronicznej (...)" co jak dla mnie oznacza poprzez mail'a, a więc jeżeli

    AFAIK komunikacja elektroniczna, to nie tylko mail, ale także np. SMS
    itp.

    > nie podałeś im mail'a to w jaki sposób mogą ci przesłać informację handlową
    > drogą elektroniczną ??? poza tym zauważ że tą informację ma przesyłać mBank,

    Maila podałem zakładając ekonto. Czy można mieć ekonto nie podając
    mBankowi adresu e-mail?

> [...]
    > poinformowany, mojego maila mają nadal i poza tą 1 informacją o przerwie ze

    Otórz ten punkt właśnie daje możliwości zasypywania mnie spamem, czego
    sobie nie życzę, a uzależnianie zawarcia umowy od zgody na otrzymywanie
    spamu jest (a jeżeli nie jest, to powinno być) nielegalne.

  • 8. Data: 2003-10-05 21:09:40
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > AFAIK komunikacja elektroniczna, to nie tylko mail, ale także np. SMS
    > itp.

    od przeszło 2 lat mam konto w mBanku, od samego początku mają mój nr na
    komórkę i mala i jeszcze ANI razu nie dostałem od nich żadnego spamu !!!

    > Maila podałem zakładając ekonto. Czy można mieć ekonto nie podając
    > mBankowi adresu e-mail?

    oczywiście że można - a niby po co mail przy zakładaniu/użytkowaniu konta
    ???

    > Otórz ten punkt właśnie daje możliwości zasypywania mnie spamem, czego
    > sobie nie życzę, a uzależnianie zawarcia umowy od zgody na otrzymywanie
    > spamu jest (a jeżeli nie jest, to powinno być) nielegalne.

    to też zależy co należy rozumieć pod pojęciem "informacji handlowej z
    mBanku" bo jak dla mnie jest to możliwość otrzymywania informacji na temat
    oferty mBanku i TYLE, nigdzie nie pisze o możliwości udostępniania danych
    innym podmiotom gospodarczym, no ale fakt - powinna być możliwość rezygnacji
    z tego zapisu (chyba że ma on inne "wyższe" znaczenie)

    pozdr
    david

  • 9. Data: 2003-10-05 21:11:37
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Nicek"

    > Maila podałem zakładając ekonto. Czy można mieć ekonto nie podając
    > mBankowi adresu e-mail?

    Można. Jestem tego przykładem.

    Bogdan B.

  • 10. Data: 2003-10-05 22:09:15
    Temat: Re: Uzależnienie zawarcia umowy od wyra|enia zgody na otrzymywanie
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > Otórz ten punkt właśnie daje możliwości zasypywania mnie spamem, czego
    > sobie nie życzę, a uzależnianie zawarcia umowy od zgody na otrzymywanie
    > spamu jest (a jeżeli nie jest, to powinno być) nielegalne.

    Co do ewidentnej legalności bądź nie, nie wypowiadam się, nie jestem
    prawnikiem. Ale podchodząc zdroworozsądkowo do problemu, to w zasadzie
    dlaczego tego rodzaju warunek miałby być nielegalny z założenia? Bank
    stosownym zapisem w umowie opisuje jakie są warunki świadczenia określonych
    usług. Informuje Cię o tym i masz wolny wybór akceptujesz je lub nie. Jeśli
    nie akceptujesz wybierasz ofertę innego banku lub innej instytucji. To że
    akurat oferta mBanku jest dość osobliwa i trudno znaleźć pełny substytut, to
    inna sprawa, ale mBank nie jest monopolistą na rynku więc nadal jest to
    kwestia wyboru.
    Zresztą, akurat w przypadku mBanku, nie ma się co obawiać o spamowanie, bo w
    tym zakresie kontaktów są nad wyraz oporni :^) Ja tam nawet bym chciał, żeby
    mi przesyłali mailem info, co tam znowu zmajstrowali lub kiedy przeprowadzają
    konserwację. Nawet jakiś czas temu potwierdziłem adres przy okazji akcji, za
    którą takie cięgi zebrali. Dalej cisza :^)

    Miłego dnia
    Tomek