  • 31. Data: 2002-04-04 07:21:08
    Temat: Re: VC dla studenta [BZWBK]
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@i...com> napisał w wiadomości
    news:a8g3lg$nd4$1@korweta.task.gda.pl...
    > A akuart w moim miescie sa wszystkie banki wiec tutaj Lukas nie jest
    > nijak konkurencyjny. 5,5% wobec ponad 8% mBanku tez sa zadnym atutem.

    Zgadzam sie, ebank zawsze bedzie mial wyzsze (no, powinien :-)
    oprocentowanie.

    > I tak i nie. Majac male pieniadze nigdy nie zarobisz w bankach duzo
    > a studenckie oszczednosci liczone w setkach czy drobnych tysiacach zlotych
    > to niestety pieniadze male. Przy duzym wkladzie wszystkie oplaty za karty
    > sa smieszne.

    Sa ludzie, ktorzy ze swej natury sa oszczedni... tzn. wiesz - po mleko
    chodze do jednego sklepu, bo jest tam po 1,19 a w innym to samo po 1,30zl. I
    gdy mam na koncie 100zl to chodze i gdy mam 20.000zl tez chodze. Jakbym
    wygral w totka to i tak bym chodzil. Tak juz jest :-) To ze ma sie wiecej
    nie znaczy, ze mam placic za mleko po 5zl, bo mnie stac.

    Co do allegro - ja tu stosuje przelew. Za darmo z mBanku. Nie trzeba karty
    za 40zl. Kwestia wyboru.

    pzdr

  • 32. Data: 2002-04-04 07:32:37
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Edeka, Biedronka tylko gotowke chca)... Babka zapamieta na dlugo to
    > kupowanie kartami... ot, Prestige :-)))

    Widzisz...
    bo ona miala elektrony z pewnoscia. Dalaby VC i po problemie. Zeby uniknac
    takich sytuacji po to mam w portfelu takaowa karte...

  • 33. Data: 2002-04-04 07:38:03
    Temat: Re: rola bankow (Re: VC dla studenta [BZWBK])
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Bo rola bankow sie zmienila. Banki nie sa juz tylko skarbonka. So
    > takze (a moze nawet glownie) przedsiebiorstwem uslugowym, gdzie klient
    > placi za wykonywanie okreslonych uslug.
    > I nie ma w tym nic dziwnego.

    Cicho tam sepie. W WB nie placi sie za utrzymywanie rachunkow, a w Polsce
    placisz za wszystko. niedlugo zaczna cie liczyc za wejscie do banku 50gr :)

  • 34. Data: 2002-04-04 07:56:37
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 4 Apr 2002 09:38:03 +0200, "AMRA" <a...@a...com>
    wrote:

    >Cicho tam sepie.

    To ma byc smieszne ?

    >W WB nie placi sie za utrzymywanie rachunkow, a w Polsce
    >placisz za wszystko.

    U nas tez masz wybor rachunkow, za ktorych utrzymanie placic nie
    musisz. Jesli wystarcza ci ich uslugi to w czym problem, czysty zysk
    na takim koncie.

    > niedlugo zaczna cie liczyc za wejscie do banku 50gr :)

    Jesli znajda sie chetni, zeby za to placic to czemu nie :-).
    Obowiazku chodzenia do banku nie ma.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 35. Data: 2002-04-04 08:34:53
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > Widzisz...
    > bo ona miala elektrony z pewnoscia. Dalaby VC i po problemie. Zeby uniknac
    > takich sytuacji po to mam w portfelu takaowa karte...

    Ja mam gotowke na pokrycie zakupow. Jesli karta nie zadziala - dam gotowke.
    Traktuje karte jako srodek platniczy - przydatny, ale nie jedyny. Nadal w
    wiekszosci sklepow nie przyjmuja kart.

    Ostatnio zapoznalem sie z oferta Invest Banku. Tam dla charge prowizja
    wynosi 1,5%. W PEKAO SA 1%. To ciekawe... Rok temu w mBanku mialem 16,5% na
    eMAX, dzis mam polowe. Jakies 2-3 lata temu mialem charge VISA Concerto w
    PEKAO i 1% prowizji, a teraz jest znow 1%. Wez pod uwage, ze okres
    kredytowania nie przekracza miesiaca. Srednio chyba mozna przyjac 2 tyg. 1%
    na 2 tyg. to jakies 25% rocznie - troche duzo wychodza wowczas te zakupy.

    Z tego co pamietam to dla studenckiego konta dali mi ten charge za 30zl
    rocznie. Ciekawe po ile teraz jest (pan Wojtek mial teorie, ze karty
    tanieja).

    pzdr

  • 36. Data: 2002-04-04 08:40:36
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

> [...]

    Sadze, ze wlasnie to nas rozni. Mnie sie marzy sytuacja, w ktorej place za
    zakupy karta i wychodza one tak samo jak gotowka (choc powinny taniej, bo
    bank zarabia, ktostam nie drukuje papierkow itp itd). Niestety dzis na
    skutek roznych oplat za wydanie, wznowienie, uzywanie itp itd. zakupy
    potrafia wyjsc duzo drozej. Wiec mysle, ze cos tu nie tak. Po prostu inne
    masz podejscie.

    A tak swoja droga... to jesli ja daje pieniadze bankowi to powinienem mu
    placic, a jesli on daje mi (kredyt) to tez powinienem mu placic :-)

    Ciekawa sprawa... w tej chwili widzialem kilka kart kredytowych z info bez
    prowizji do 50 dni. Tymczasem charge ciagna za kilka/kilkanascie dni po
    1-1,5%. I tak stale od co najmniej 2-3 lat.

    pzdr

  • 37. Data: 2002-04-04 08:58:21
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 4 Apr 2002 10:40:36 +0200, "Szymon" <w...@p...com> wrote:

> [...]
    >skutek roznych oplat za wydanie, wznowienie, uzywanie itp itd. zakupy
    >potrafia wyjsc duzo drozej. Wiec mysle, ze cos tu nie tak. Po prostu inne

    Zle cytujesz, AMRA to uwaza mnie za sepa :-)

    >A tak swoja droga... to jesli ja daje pieniadze bankowi to powinienem mu
    >placic, a jesli on daje mi (kredyt) to tez powinienem mu placic :-)

    To zalezy w jakim celu dajesz bankowi swoje pieniadze. Jesli po to,
    zeby z nich wygodnie korzystac to placisz i to uwazam za normalne.
    Natomiast jesli wkladasz je na lokate czy inny rachuek typowo
    oszczedosciowy to powiniennes na tym zarabiac.

    PS, tak punkt widzenia zalezy oczywiscie od punktu siedzenia :-)))

  • 38. Data: 2002-04-04 09:06:15
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Natomiast jesli wkladasz je na lokate czy inny rachuek typowo
    > oszczedosciowy to powiniennes na tym zarabiac.

    Lokaty i RORy sie zacieraja. Niekoniecznie na ROR musi byc mniejszy procent.
    Czasami by miec lokate trzeba tez miec ROR.

  • 39. Data: 2002-04-04 09:30:07
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 4 Apr 2002 11:06:15 +0200, "Szymon" <w...@p...com> wrote:

    >Lokaty i RORy sie zacieraja. Niekoniecznie na ROR musi byc mniejszy procent.

    IMO to przejsciowe. Niedlugo sytucja biedzie IMHO wygladac tak: ROR
    bardzo nisko oprocentowany, rachunek oszczednosciowy w ramach ROR
    (lokacyjny, netkombo czy jak ta to sobie nazwa) z sensownym procentem
    i dostepnoscia a'vista i typowe lokaty. Jest to jak najbardziej
    logiczny uklad.

  • 40. Data: 2002-04-04 09:45:40
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci

    > IMO to przejsciowe. Niedlugo sytucja biedzie IMHO wygladac tak: ROR

    To przejscie trwa juz 1,5 roku odkad mBank powstal :-)