  • 1. Data: 2005-06-03 14:04:48
    Temat: VE Inteligo i internetowe rezerwacje
    Od: "P" <p...@o...pl>

    Czy kartą Visa Electron Inteligo można płacić w Internecie np. za bilety
    lotnicze zagranicznych linii, albo za rezerwację w zagranicznych
    hotelach?Czy to, że są zagraniczne (nie mają polskiej filii) ma jakieś
    znaczenie w przypadku takich operacji (i w ogóle tzw. zakupów przez
    Internet)?

    Pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2005-06-03 14:12:09
    Temat: Re: VE Inteligo i internetowe rezerwacje
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    P napisał(a):
> [...]
    > hotelach?Czy to, że są zagraniczne (nie mają polskiej filii) ma jakieś
    > znaczenie w przypadku takich operacji (i w ogóle tzw. zakupów przez

    Internet Twoim przyjacielem.

    inteligo.pl -> oferta dla ciebie -> karty -> Visa Electron

  • 3. Data: 2005-06-03 15:30:09
    Od: net <n...@n...pl>

    P wrote:

> [...]
    > hotelach?Czy to, że są zagraniczne (nie mają polskiej filii) ma jakieś
    > znaczenie w przypadku takich operacji (i w ogóle tzw. zakupów przez

    Tak, można. Jedynie niektóre firmy mogą nie zaakceptować karty za wzlędu
    na wysoki poziom oszustw w Polsce.
    W Polsce płacenie kartą chyba się nie przydaje bo można robić tanie
    przelewy, no chyba że się komuś bardzo śpieszy.

  • 4. Data: 2005-06-03 16:19:38
    Od: mlody_book <m...@g...pl>

    net napisał(a):

> [...]
    > W Polsce płacenie kartą chyba się nie przydaje bo można robić tanie
    > przelewy, no chyba że się komuś bardzo śpieszy.

    Poza tym koszty przelewu zagranicznego są duże, a w Inteligo nie ma
    takiej możliwości, a kartą zapłacisz wszędzie na świecie. P, uważaj na
    Wizzair, bo oni naliczają jakieś ukryte opłaty. Natomiast w większości
    przypadków jedynymi kosztami są przeliczenia walutowe (bank przelicza po
    kursie sprzedaży waluty) i ewentualne różnice kursowe pomiędzy dniem
    autoryzacji transakcji, a dniem jej rozliczenia (chociaż tu możesz Ty na
    tym zyskać ;-) ). W każdym razie są to raczej groszowe kwestie. Oprócz
    ścieżki, którą podał Wojtek, warto też zajrzeć tu
    http://www.inteligo.pl/infosite/faq/pomoc_faq-karty-
    i-bankomaty.htm

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)

  • 5. Data: 2005-06-03 16:24:59
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    mlody_book napisał(a):

    > P, uważaj na
    > Wizzair, bo oni naliczają jakieś ukryte opłaty.

    Nie naliczają żadnych ukrytych opłat, co było już tutaj WIELOKROTNIE
    poruszane...

  • 6. Data: 2005-06-03 18:01:24
    Od: mlody_book <m...@g...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Nie naliczają żadnych ukrytych opłat, co było już tutaj WIELOKROTNIE
    > poruszane...

    Być może nie zgadzamy się co do słowa 'ukryty'. Nie mówię o tym, co było
    na grupie, tylko o tym, co widziałem na własne oczy. A widziałem, że
    Wizzair przed autoryzacją podawał daną kwotę i była ona blokowana na
    koncie, podczas gdy obciążenie było na większą, co wynikało o ile wiem z
    tzw. opłat lotniskowych. Grupa PBB pomimo ogromnej wartości inforacyjnej
    nie jest dla mnie wyrocznią w każdym calu. Nie wiem faktycznie jak jest
    w Wizzair teraz, ale WIEM o czym piszę. EOT.

  • 7. Data: 2005-06-03 18:04:32
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    mlody_book napisał(a):

> [...]
    > nie jest dla mnie wyrocznią w każdym calu. Nie wiem faktycznie jak jest
    > w Wizzair teraz, ale WIEM o czym piszę. EOT.

    Jeżeli mówisz o karcie VE inteligo to mówisz o tym, co było na grupie.
    Jeżeli o innej karcie, to faktycznie nie o tym.

  • 8. Data: 2005-06-03 20:05:04
    Od: v...@p...onet.pl

> [...]
    > nie jest dla mnie wyrocznią w każdym calu. Nie wiem faktycznie jak jest
    > w Wizzair teraz, ale WIEM o czym piszę. EOT.

    Potwierdzam, w moim przypadku bylo podobnie, ale przed dwoma tygodniami konto
    zostalo obicazone kwota kilkunastu zlotych wyzsza niz ta z ceny biletu ;/

    Pozdrawiam
    Waldek R.

  • 9. Data: 2005-06-03 20:11:26
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    v...@p...onet.pl napisał(a):

    > Potwierdzam, w moim przypadku bylo podobnie, ale przed dwoma tygodniami konto
    > zostalo obicazone kwota kilkunastu zlotych wyzsza niz ta z ceny biletu ;/

    Reklamacja w banku i po kłopocie. Nie chce mi się 20 raz tłumaczyć o co
    chodzi, skoro Tobie nie chce się przeszukać archwium.

  • 10. Data: 2005-06-03 20:31:14
    Od: "Damian Kuczera" <d...@W...gazeta.pl>

    v...@p...onet.pl napisał(a):
    > Potwierdzam, w moim przypadku bylo podobnie, ale przed dwoma tygodniami
    konto
    > zostalo obicazone kwota kilkunastu zlotych wyzsza niz ta z ceny biletu ;/

    Może chodzi ci o prowizję za płatność kartą?
    Wizz nalicza 28zł do ceny biletu, informując o tym w ostatnim kroku
    rezerwacji. Trochę to nie fair, no ale jednak w 'Travel Itinerary' jest to
    wliczone.

    Pozdro,
    Damian