  • 1. Data: 2008-12-06 17:05:26
    Temat: VE & VC - prowizje
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Tak się zacząłem zastanawiać: czemu wiele linii lotniczych nie pobiera
    prowizji za płatność kartą, ale z zastrzeżeniem, że jest to VE, a nie VC
    czy jakakolwiek wypukła Visa ?
    Czy koszt obsługi transakcji zdalnych z kart wypukłych jest rzeczywiście
    droższy czy to tylko fanaberia linii, a prowizja/oplata za obsługę ma
    zapewnić linii zwyczajnie dodatkowy przychód ?

    pozdr,
    Dan the man

  • 2. Data: 2008-12-06 17:28:25
    Temat: Re: VE & VC - prowizje
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Dannyboy" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > droższy czy to tylko fanaberia linii, a prowizja/oplata za obsługę ma
    > zapewnić linii zwyczajnie dodatkowy przychód ?

    Też mnie to ciekawi. Ale wiele linii? Jest tak w Ryanair, gdzie jeszcze?

    Może istnieje jakaś regulacja, że musi być przynajmniej jeden sposób
    płatności bez dodatkowych kosztów, a poniewaz niewiele kart VE umożliwia
    płatności zdalne, jest to dla linii najmniej kosztowne?

    marekz

  • 3. Data: 2008-12-06 17:45:37
    Od: k...@o...pl

    On 6 Gru, 18:28, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Może istnieje jakaś regulacja, że musi być przynajmniej jeden sposób
    > płatności bez dodatkowych kosztów, a poniewaz niewiele kart VE umożliwia
    > płatności zdalne, jest to dla linii najmniej kosztowne?
    O wiele bardziej prawdopodobne jest, że jednak prowizja zależy od typu
    karty.
    U nas sie tego nie stosuje, ale już np. w Niemczech tak dlatego ich
    własne wynalazki są najchętniej akceptowane, potem Maestro a na końcu
    reszta.

  • 4. Data: 2008-12-06 18:05:32
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Dannyboy" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Też mnie to ciekawi. Ale wiele linii? Jest tak w Ryanair, gdzie jeszcze?

    No to nie jest akurat forum lotnicze, ale jeszcze m.in. :
    - easyjet
    - aerlingus
    - thomsonfly
    wyglada na to, ze glownie LCC

    > Może istnieje jakaś regulacja, że musi być przynajmniej jeden sposób
    > płatności bez dodatkowych kosztów, a poniewaz niewiele kart VE umożliwia
    > płatności zdalne, jest to dla linii najmniej kosztowne?

    Byc moze - znasz jakies zrodla ?

  • 5. Data: 2008-12-06 19:09:05
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Byc moze - znasz jakies zrodla ?

    Nie znam i ogólnie ten pomysł jest dość słaby.

    Miałem wrażenie, że płaciłem Dinersem bez prowizji w WizzAir, ale teraz tam
    zajrzałem i jest prowizja za każdą z kart, coś mi się musiało pomylić, bo
    akkurat z Dinersem jest tam najgorzej, nie ma różnic pomiędzy VC/VE/MC, a
    najtaniej jest z Maestro. I przypomniało mi się, że w Clickair też nie było
    żadnej karty bez opłaty.

    marekz

  • 6. Data: 2008-12-06 21:13:54
    Od: k...@o...pl

    On 6 Gru, 20:09, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Miałem wrażenie, że płaciłem Dinersem bez prowizji w WizzAir, ale teraz tam
    > zajrzałem i jest prowizja za każdą z kart, coś mi się musiało pomylić, bo
    > akkurat z Dinersem jest tam najgorzej,
    Kiedyś nie było opłaty przy płatności ta kartą , nawet niedawno.

  • 7. Data: 2008-12-06 23:54:17
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    MarekZ wrote:

> [...]
    > pomiędzy VC/VE/MC, a najtaniej jest z Maestro. I przypomniało mi się, że
    > w Clickair też nie było żadnej karty bez opłaty.

    Tak przez ciekawość, czy jakieś polskie Maestro umożliwia transakcje
    zdalne, bo jak nie, to dla polskich klientów jest to raczej ciekawostka
    przyrodnicza ;-)

    Przemek

  • 8. Data: 2008-12-07 07:10:56
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> napisał(a):

    > zdalne, bo jak nie, to dla polskich klientów jest to raczej ciekawostka
    > przyrodnicza ;-)

    Np. Maestro z BZWBK :-)

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 9. Data: 2008-12-07 15:00:06
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Dannyboy" <d...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > droższy czy to tylko fanaberia linii, a prowizja/oplata za obsługę ma
    > zapewnić linii zwyczajnie dodatkowy przychód ?

    Prowizja acquirerów w Wlk Brytanii:
    - karta debetowa: suma stała (ok. 0,25 GBP);
    - karta kredytowa: suma stała (ok. 0,25 GBP) + % od wartości transakcji (ok.
    2-3 %).

    To wszystko wyjaśnia.

    Jak jest w PL? A w innych krajach?

    k.

  • 10. Data: 2008-12-07 20:31:58
    Od: k...@o...pl

    On 7 Gru, 16:00, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Prowizja acquirerów w Wlk Brytanii:
    > - karta debetowa: suma stała (ok. 0,25 GBP);
    > - karta kredytowa: suma stała (ok. 0,25 GBP) + % od wartości transakcji (ok.
    > 2-3 %).

    Z tego wynika także, że po danych na karcie można zawsze rozpoznać
    jaka to jest karta.
    Podobnie jest w Niemczech tylko tam podobno VE jest traktowana jak
    kredytowa, niższe(bez procentów) prowizja tylko dla Maestro a
    najniższa dla ich własnego lokalnego wynalazku karcianego.