  • 11. Data: 2003-10-23 15:46:52
    Temat: Re: VISA,BZWBK i prowizja 3%
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    [...]
    > Nawzajem ;-) Jako że Twoja wypowiedź była troche lakoniczna
    > pozwoliłem ja sobie uzupełnić ;P I tyle. Nie ma co się unosić ;)

    OK. ;-)

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 12. Data: 2003-10-23 17:40:21
    Od: "" <k...@p...onet.pl>

    > 2...@8...210.125.162,

    > Byl niedawno watek o tym. Ale to jest interesujacy aspekt.
    Ostatnio BZWBK myslał o zlikwidowaniu jednej z kart(i być moze chodizło o karty VISA
    ) ale
    juz nie ma tkaich planów. w każdym razie jak kiedyś przy zakupie kart Euro<26 byly
    dostepnie
    oba rodzaje tak teraz jest tylko Maestro.

    wiec pewnie cos w tym jest.
    acha te #% to chyba nie tylko KK ale debetowe tez.
    Krzysiek

  • 13. Data: 2003-10-23 17:40:27
    Od: "" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    dostepnie
    oba rodzaje tak teraz jest tylko Maestro.

    acha te 3% to chyba nie tylko KK ale debetowe tez.
    Krzysiek

  • 14. Data: 2003-10-23 17:45:04
    Od: "Krzysiek" <k...@W...onet.pl>

    ja mam jeszcze pytanie bo sie zgubilem: to dotyczy tylko BZWBK czy innych banków
    tez??

    Krzysiek

  • 15. Data: 2003-10-23 18:22:59
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Krzysiek wrote:
    > ja mam jeszcze pytanie bo sie zgubilem: to dotyczy tylko BZWBK czy
    > innych banków tez??

    BZ WBK i MutliBanku, tylko ze w jego przypadku karty przeliczane sa przez
    euro (chociaz to Visa)

  • 16. Data: 2003-10-23 19:00:05
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Krzysiek wrote:
    > ja mam jeszcze pytanie bo sie zgubilem: to dotyczy tylko BZWBK czy
    > innych banków tez??

    P.S. Multi zadeklarowal sie, ze bierze 2% - czyli lepszy od BZ WBK :)

  • 17. Data: 2003-10-23 19:18:35
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:

> [...]

    Innych banków też.

    > BZ WBK i MutliBanku, tylko ze w jego przypadku karty przeliczane sa przez
    > euro (chociaz to Visa)

    Oj, AMRA...
    Myślę, że dotyczy to znakomitej większości banków, a na dodatek nie tylko kart
    VISA, ale też MC. Bzwbk i multi jako jedyne (na razie?) przyznają się do tego.
    Przecież to nie jest żadna nowa prowizja tylko ona została dopiero teraz
    ujawniona - tzw. optional issuer fee. Więc nie piszcie, ze dotyczy to tylko
    bzwbk czy multi, bo dotyczy to większości banków.
    Czas pokaże, czy inni się też ujawnią, względnie zadeklarują, ze nie beda
    pobierać tej prowizji (a łatwo to sprawdzić)....

    --
    Witek

  • 18. Data: 2003-10-24 06:50:29
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    napisał:

> [...]
    > Czas pokaże, czy inni się też ujawnią, względnie zadeklarują, ze nie beda
    > pobierać tej prowizji (a łatwo to sprawdzić)....

    widziałam ostatnio w opłatach do kart biznesowych Executive Millenium (3% za
    transakcję zagraniczną z przewalutowaniem), więc chyba coraz więcej banków
    będzie się ujawniać

    pozdrawiam
    Karolina

  • 19. Data: 2003-10-24 07:18:54
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" wrote:

    > P.S. Multi zadeklarowal sie, ze bierze 2% - czyli lepszy od BZ WBK :)

    Ja jeszcze dodam, że jak zakładałem sobie ROR w ówczesnym BDK, to
    kobieta zza lady powiedziała mi, że do ichniej VC przy transakcjach
    zagranicznych jest stosowana prowizja ok. 2%, "za przeliczenie walut,
    ale kursy Visy są bardzo korzystne" AFAIR. Oficjalnie w TOiP oczywiście
    nic nie było na ten temat.

    A tej Visy i tak sobie nie "wyrobiłem", bo: trzeba było czekać 6 miechów
    od założenia konta, była debetowa z limitem równym miesięcznym wpływów
    (łaskawie powiększanym okazjonalnie w ramach "usługi Bonus"), kosztowała
    70 PLN, prowizja w obcych bankomatach wynosiła 3% + 5 PLN, a we własnych
    nie była obsługiwana bo były oflajnowe (uff, tyle "zalet" ;-).

    Przemek

  • 20. Data: 2003-10-24 07:46:05
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

> [...]
    > Czas pokaże, czy inni się też ujawnią, względnie zadeklarują, ze nie beda
    > pobierać tej prowizji (a łatwo to sprawdzić)....

    A mi sie wydaje, ze to zwyczajnie nowa prowizja. Cytuje BZWBK:
    "UWAGA: w przypadku transakcji zagranicznych dokonywanych kartami systemu
    VISA

    w walucie innej niż USD do wartości transakcji doliczana jest automatycznie
    prowizja

    za przewalutowanie transakcji w wysokości 3 % "

    Czyli kupuje cos za 100 euro i automatycznie robi sie z tego 103 euro. I
    rozumiem, ze bank oraz VISA beda tak mile, ze zastosuje dla mnie bardzo
    preferencyjne kursy przy przeliczaniu euro=>usd>pln ;))

    Zreszta i tak wszystko wyjdzie przy pierwszej transakcji w eurolandzie.

    Pablo