  • 11. Data: 2005-07-07 19:39:41
    Temat: Re: VISA Classic MultiBanku oraz debetowe w UK
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    topjes wrote:
    > Nie do końca :)

    No tak - to teraz tak tam zaczeli szalec (ogolnie z debetowkami) ;)
    Ale generalnie - z embosowanymi nie ma problemu z dostaniem takim jak u nas
    (procentowo okreslmy to).

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 12. Data: 2005-07-07 19:49:45
    Od: "topjes" <topjes@USUN_TO_TRALALA_gazeta.pl>

    > Nie slyszalem, aby jakis bank w PL wydal debetowke w postaci Mastercard
    > Electronic.

    A ja tak o ile się nie mylę :)

    > Poza tym ma to dla mnie znaczenie, bo napisales, ze w UK sa popularne VE
    > oraz Mastercard Electronic, czyli zestawiles cos, co w PL jest debetowka i
    > KK na moje pytanie o karty debetowe w UK.

    To może inaczej - do czego zmierzasz - to będę lepiej mógł Ci odpowiedzieć.

    > Czy John Lenon bedzie OK?

    Hmmm, mam gadać z trupem? Ot i wdzięczność za pomoc :)

    pzdr
    topjes

  • 13. Data: 2005-07-07 19:50:33
    Od: "topjes" <topjes@USUN_TO_TRALALA_gazeta.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:dak0er$lhl$1@news.onet.pl...

    > No tak - to teraz tak tam zaczeli szalec (ogolnie z debetowkami) ;)
    > Ale generalnie - z embosowanymi nie ma problemu z dostaniem takim jak u
    nas > (procentowo okreslmy to).

    Michał - no, nie podzielam nadal tego poglądu :)

    pzdr
    topjes

  • 14. Data: 2005-07-07 19:51:00
    Od: "topjes" <topjes@USUN_TO_TRALALA_gazeta.pl>

    <n...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> [...]
    > zaplace.
    > Dzwonie do BPH i Pani jedyna odpowiedz na moje ptanie, ktora wyczytala w
    > kajecie, to ze to KK miedzynarodowa. Rucam przykladowymi panstwami, gdzie
    > jest duza szansa, ze sie pojawie (wsrod nich jest wlasnie UK)-ta sama
    gadka
    > jak z daunem KARTA MIEDZYNARODOWA.
    > Dzwonie to Kredyt Banku (rowniez maja w swojej ofercie Mastercard
    > Electronic), pytam o moznosc placenia w UK i slysze NIE (podobnie jak w
    > wielu innych panstwach Zachodniej Europy). Natomiast Balkany i wszystko co
    > na wschod od Wisly-BARDZO CHETNIE PRZYJMA.

    Pani Cię nieźle zdezinformowała...

    pzdr
    topjes

  • 15. Data: 2005-07-07 20:01:45
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > To może inaczej - do czego zmierzasz - to będę lepiej mógł Ci odpowiedzieć.

    Moje pytanie bylo takie: "Jakie karty banki w UK wydaja do rachunkow typu
    polski ROR"

    Xawery Lipski.

  • 16. Data: 2005-07-07 20:06:40
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Moje pytanie bylo takie: "Jakie karty banki w UK wydaja do rachunkow
    > typu polski ROR"

    aaa :) To ja nie zrozumialem :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 17. Data: 2005-07-07 20:16:16
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    topjes wrote:
    > Michał - no, nie podzielam nadal tego poglądu :)

    Aj waj ;) Widac,ze trzeba jednak sie domyslac kto co pisze.
    Istotnie - do rachunkow bankowych w UK - oprocz ksiazeczki czekowej daja
    zwykle plaskie debetowki. I ten segment rynku obecnie najbardziej sie
    rozwija.
    Embosowane sa kredytowki - i jesli tylko lapiesz sie na scoring tamtejszy
    (nie jest to takie trudne) to karte dostaniesz. Ale owszem - obecnie i UK i
    USA maja cisnienie na elektroniczne debetowki i robia co moga, by je
    upowszechnic.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 18. Data: 2005-07-07 20:47:00
    Od: "topjes" <topjes@USUN_TO_TRALALA_gazeta.pl>

    > Moje pytanie bylo takie: "Jakie karty banki w UK wydaja do rachunkow typu
    > polski ROR"

    Nie ma prostego odnośnika, gdyż oni używają dwóch rodzajów kont. Jest saving
    account - bardzo popularne. Jest też current account - niby bardziej
    zaawansowane. Do tych kont są zazwyczaj karty płaskie.
    Oni dlatego nie mają ROR, gdyż nie używają konta do rozliczeń w taki sposób
    jak my. Do wykonywania przelewów używa się w krajach anglosaskich czeków.
    Wysyłasz komuś czek, on go clearuje i po sprawie. Można robić transfery ale
    są one raczej niepopularne.

    pzdr
    topjes

  • 19. Data: 2005-07-07 20:57:49
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > Wysyłasz komuś czek, on go clearuje i po sprawie. Można robić transfery ale

    It answers my question, thnx.
    Kopernik, Mikolaj.

  • 20. Data: 2005-07-07 21:05:18
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    topjes wrote:
    > Nie ma prostego odnośnika, gdyż oni używają dwóch rodzajów kont. Jest
    > saving account - bardzo popularne. Jest też current account - niby

    Czemu nie ma? :)
    ROR i RO i juz wiadomo o co biega :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!