  • 21. Data: 2004-10-17 10:16:13
    Temat: Re: VW Bank Direct - fatalna pomyłka
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Marcin Lubojański napisał(a):

    > Ponoć offlinowy już nie jest?

    'Ponoć' to dobre określenie. Z niego taki on-line, jaki ze mnie Warszawiak.

  • 22. Data: 2004-10-17 10:17:19
    Od: Tomek <t...@p...fm>

    Bogdan B. wrote:

    > Prawie ka?dy cz?owiek (oboj?tnie - prowadzi DG czy nie) od którego co?
    > kupuj?.
    > Nie przypominam sobie, ?eby kto? wys?a? co? do mnie _przed_ zaksi?gowaniem
    > przelewu na _jego_ rachunku.
    > Z wyj?tkiem przypadków gdy si? znamy - ale to nie sprawa banków tylko
    > osobistego zaufania.
    >
    > Bogdan B.

    Zatem masz marne pojęcie o rynku finansowym... ;-)
    Stwierdzenie o "wysłaniu przed zaksięgowaniem" jest dowodem Twojego
    elementarnego braku wiedzy.
    Mogę zrobić Ci krótki wykład, ale po co?... Zapewne masz wysokie
    mniemanie co do posiadanej wiedzy.
    Sugeruję abyś doczytał czym jest złożenie dyspozycji, wykonanie
    zlecenia, otrzymania środków przez bank odbiorcy, zaksięgowanie środków
    na rachunku odbiorcy.
    Doczytaj, pomyśl a wtedy porozmawiamy.

    Tomek
    PS. Do licha skąd ludzie mają taki tupet aby kategorycznie wypowiadać
    się przy zerowym, czy miernym pojęciu w danej dziedzinie?...

  • 23. Data: 2004-10-17 12:12:25
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    [...]
    > Prosił aby sprawdzać status. Problem w tym, że status wskazywał iż
    > zlecenie, przelew został już przetworzony.
    > Przeproszono mnie i proszono o napisanie kolejnej reklamacji, którą w
    > ciągu 30 dni rozpatrzą...
    > (Jest to już 3 w ciągu ostatnich 2ch tygodni...)

    Statusy w VW to w ogóle ciekawostka.
    Jak się okazuje np. w zleceniach status 'Zakończone' wcale nie oznacza że
    zlecenie zostało zrealizowane !
    Aby być pewnym że zlecenie poszedł trzeba albo sprawdzić w historii rachunku
    albo kliknąć na zleceniu i w następnym okienku kliknąć datę - link, wtedy
    dopiero widać...
    Na logikę jest co prawda status Zlecenia 'Odrzucone' ale jak się okazuje
    pojawia się on tylko przy błędach formalnych (np. błędny numer rachunku).
    Sposób działania systemu daje też (raczej przypadkowo) ciekawą
    funkcjonalność. Jeżeli mamy Zlecenie a nie zostanie ono zrealizowane z braku
    środków, zaś w ciągu dnia środki dotrą na konto przed ostatnią wychodzącą
    sesją elixiru to zlecenie się wykona. System off-line też ma jakieś zalety
    :-)

    TomekD

  • 24. Data: 2004-10-17 20:53:35
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Tomek napisał(a):
    > Zatem masz marne pojęcie o rynku finansowym... ;-)
    > Stwierdzenie o "wysłaniu przed zaksięgowaniem" jest dowodem Twojego
    > elementarnego braku wiedzy.

    To chyba Ty nie zrozumiałeś: Bogdan B. miał chyba na myśli to, że
    przyjęcie schematu data zlecenia=data zapłaty dla każdego normalnego
    wierzyciela oznaczałoby de facto, że przelew mógłby być zaksięgowany na
    koncie wierzyciela z datą wcześniejszą, niż data zaksięgowania po
    stronie dłużnika. (Skoro ważna byłaby data zlecenia, to z taką datą
    należności musiałyby być księgowane na koncie, prawda?). Cały czas piszę
    "chyba", bo nie wiem, czy dobrze odgadłem intencje Bogdana.

    > Mogę zrobić Ci krótki wykład, ale po co?... Zapewne masz wysokie
    > mniemanie co do posiadanej wiedzy.

    Daruj sobie ;-)

    > PS. Do licha skąd ludzie mają taki tupet aby kategorycznie wypowiadać
    > się przy zerowym, czy miernym pojęciu w danej dziedzinie?...

    Obawiam się, że to Ty nie chcesz przyjąć do wiadomości, iż tylko
    WYJĄTKOWO data zlecenia jest ważna: NORMALNIE termin płatności
    zobowiązuje dłużnika do zapewnienia, że środki pojawią się na koncie
    wierzyciela w tym terminie, a data zlecenia nie ma tu nic do rzeczy.

    A Bogdan B. chyba skrócił swój wywód i zamieścił tylko daleko idący
    wniosek, że inna sytuacja powodowałaby taki paradoks.

    Albo ja nic nie zrozumiałem ;-)

    --
    Marek

  • 25. Data: 2004-10-17 21:30:24
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    begin --> Sun, 17 Oct 2004 12:04:23 +0200, w <cktg37$ede$1@achot.icm.edu.pl>,
    Tomek <t...@p...fm> napisał(-a):

    > Nie mam mowy o nieprawdzie. Widać masz zerowe pojęcie o bankowości...
    > Data zlecenia nie jest tożsama z datą faktycznej realizacji przelewu
    > elixir. Powinieneś o tym wiedzieć.

    A napisałeś coś innego.

  • 26. Data: 2004-10-18 16:16:13
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MarekM wrote:

> [...]
    > należności musiałyby być księgowane na koncie, prawda?). Cały czas
    > piszę "chyba", bo nie wiem, czy dobrze odgadłem intencje Bogdana.

    Niestety post Tomka nie wyświetla mi się w OE - nie wiem dlaczego :(
    Dlatego odpowiadam pośrednio.
    Chodziło mi o to, że zwykle dla sprzedawcy miarodajny jest moment kiedy może
    użyć pieniędzy przesłanych przez kupującego. Czyli moment kiedy zostały
    zaksięgowane na jego koncie.

    > Daruj sobie ;-)

    Ależ nie - niech mnie nauczy ;-) Byle za darmo.

    Właśnie - skąd Tobie się to bierze?

> [...]
    > A Bogdan B. chyba skrócił swój wywód i zamieścił tylko daleko idący
    > wniosek, że inna sytuacja powodowałaby taki paradoks.

    Faktycznie chciałem zwrócić uwagę, że poza kilkoma instytucjami jak ZUS czy
    US mało kto zwraca uwagę na datę księgowania przelewu jako Wn u dłużnika.

    > Albo ja nic nie zrozumiałem ;-)

    Zrozumiałeś bez pudła.

    pozdrowienia,
    Bogdan B.

  • 27. Data: 2004-10-19 11:38:01
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Tomek" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Sposób działania systemu daje też (raczej przypadkowo) ciekawą
    > funkcjonalność.

    ??? ja mam wrazenie że jest to celowe

    Jeżeli mamy Zlecenie a nie zostanie ono zrealizowane z braku
    > środków, zaś w ciągu dnia środki dotrą na konto przed ostatnią wychodzącą
    > sesją elixiru to zlecenie się wykona.

    No i spoko , zlecenie jest na dzień XXX a nie na otwarcie dnia XXX czyli
    jeśli środki przeleję rano albo wpłace do kasy to IMO powinno byc
    zreazlizowane później w dniu XXX, to chyba dobrze nie ?

    VG

  • 28. Data: 2004-10-19 17:15:19
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Van Gogush" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ??? ja mam wrazenie że jest to celowe

    Wydaje mi się że jest to efekt tego że VW działa off-line.
    Czyli co jakiś czas uruchamiany jest proces sprawdzający oczekujące do
    realizacji zlecenia i weryfikujący warunki wykonania.
    O ile się orientuję np. w mBanku brak środków na realizację zlecenia
    powoduje jego odrzucenie podczas pierwszej nieudanej próby.
    No chyba że się mylę.
    Jak pisałem taka mała zaleta systemu off-line...

    TomekD

  • 29. Data: 2004-10-19 17:29:53
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    TomekD dnia 2004-10-19 19:15 napisał(a) co następuje:

    > Wydaje mi się że jest to efekt tego że VW działa off-line.

    Niekoniecznie. IMHO jedno nie ma z drugim nic wspólnego.

    > Czyli co jakiś czas uruchamiany jest proces sprawdzający oczekujące do
    > realizacji zlecenia i weryfikujący warunki wykonania.

    Tak może być również w systemie on-line :-)

    > O ile się orientuję np. w mBanku brak środków na realizację zlecenia
    > powoduje jego odrzucenie podczas pierwszej nieudanej próby.

    A tego nie wiem.

    > Jak pisałem taka mała zaleta systemu off-line...

    Zlecenia ponawiane są również w BGŻ Integrum (system on-line) oraz
    Pekao24. W tym pierwszym podczas "selekcji" przelewów przed każdą sesją
    Elixir (mniej więcej godzinę-dwie przed wysłaniem danych), a dodatkowo 5
    minut przed ostatnią sesją.

    Ale należy jeszcze zdefiniować, co to jest system on-line, a co off-line
    - myślę że to tylko "grupowa" umowa. Dla mnie system on-line to taki
    system, w którym skutki wszystkich operacji "widziane" są we wszystkich
    kanałach dostępu (wliczając w to karty). Warunek ten spełnia zarówno
    Pekao, jak i BGŻ. A jak system działa wewnątrz, to już inna rzecz.
    "Onlajnowość" nie determinuje sposobu selekcji przelewów do wysłania.
    Niezależnie od tego, czy system "pobiera" dane o oczekujących przelewach
    z podystemu obsługującego kanał WWW tuż przed wysłaniem przelewu, czy
    też te dane siedzą w systemie od razu po ich wklepaniu na stronie, to i
    tak trzeba sprawdzić, czy jest wystarczające saldo.

    Chyba że nie zrozumiałem, o co Ci chodziło...

    --
    Marek

  • 30. Data: 2004-10-19 18:32:11
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 19 Oct 2004 19:29:53 +0200, w <cl3ivd$16l$1@atlantis.news.tpi.pl>, MarekM
    <m...@w...INTERIA.i-to.PL> napisał(-a):

    > Tak może być również w systemie on-line :-)

    Właśnie nie. To jest ta różnica pomiędzy on-, a off-line. :)