  • 41. Data: 2004-10-22 06:15:51
    Temat: Re: VW Bank Direct - fatalna pomyłka
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Przypuszczenie.

    eeeee mam z bratem tam konta i robilismy kiedyś testy , sprawdza on-line
    , nie dało się, na rózne sposoby :)

    VG

  • 42. Data: 2004-10-22 07:44:44
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > A właśnie że tak ;-)
    >
    > Tu muszę wyjaśnić: nie pisałem o sposobie, w jaki przelewy trafiają do
    > realizacji, tylko o sposobie ich REALIZOWANIA.
    >
    > W przypadku funkcjonalności przelewów zewnętrznych MUSI być wykonany
    > proces sprawdzenia warunków wykonania (odpowiedni stan konta) tuż przed
    > zdjęciem kwoty z konta
    A właśnie, że nie tak do końca ;-)
    Bo to zdjęcie kwoty z konta jest również natychmiastowe /np.mBank/
    (oprócz przelewów przyszłych bo 'przyszłość online'=wehikuł czasu :-D)
    łącznie z prowizją za przelew, więc z punktu widzenia rachunku
    jest to jak najbardziej online, a do momentu jego fizycznej realizacji
    istnieje możliwość jego anulowania i zwrotu prowizji

    > Przelewy zewnętrzne nie są wykonywane on-line,
    ale to nie jest już cecha systemu banku tylko KIRu
    A załóżmy teoretycznie, że też są online,
    wtedy też można postawić 'zarzut' że cały proces nie jest
    online, bo odbiorca ma dostęp do przelanych środków
    dopiero po ich zaksięgowaniu na swoim rachunku,
    a co jeśli w jego banku ten ptoces jest uruchamianu raz dziennie?

    ups, nie doczytałem,
    a co ma się dziać?

  • 43. Data: 2004-10-22 08:29:05
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    S.T. dnia 2004-10-22 09:44 napisał(a) co następuje:
    > A właśnie, że nie tak do końca ;-)

    :-)

    > Bo to zdjęcie kwoty z konta jest również natychmiastowe /np.mBank/

    O widzisz... o tym zapomniałem. (Dawno nie robiłem przelewu zewnętrznego
    z mBanku, ciekawe dlaczego? :-))

> [...]
    > dopiero po ich zaksięgowaniu na swoim rachunku,
    > a co jeśli w jego banku ten ptoces jest uruchamianu raz dziennie?

    Ale to już system banku odbiorcy przelewu jest off-line.

    > ups, nie doczytałem,
    > a co ma się dziać?

    Wiesz, w całej tej dyskusji chodziło o to, czy ponawianie przelewów
    zewnętrznych w przypadku braku środków jest cechą systemów off-line, czy
    też onlajnowość nie ma znaczenia. Ja skłaniam się ku tej drugiej tezie
    właśnie z powodu zacytowanego przez Ciebie (czyli co się dzieje z
    przelewem PO próbie realizacji, bo jego status tak czy inaczej musi być
    jakoś określony).

    --
    Marek

  • 44. Data: 2004-10-22 11:04:38
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > właśnie z powodu zacytowanego przez Ciebie (czyli co się dzieje z
    > przelewem PO próbie realizacji, bo jego status tak czy inaczej musi być
    MSZ on/off-lajnowość nie ma tu znaczenia,
    jest to po prostu cecha dobrego systemu.

  • 45. Data: 2004-10-22 12:52:36
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    S.T. dnia 2004-10-22 13:04 napisał(a) co następuje:
    > MSZ on/off-lajnowość nie ma tu znaczenia,
    > jest to po prostu cecha dobrego systemu.

    No właśnie moim też. I próbowałem to udowodnić, skutkiem czego dyskusja
    zeszła na boczny tor :-)

    --
    Marek

  • 46. Data: 2004-10-22 18:56:27
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...INTERIA.i-to.PL> napisał w wiadomości

    > No właśnie moim też. I próbowałem to udowodnić, skutkiem czego dyskusja
    > zeszła na boczny tor :-)

    Jako że ostatnich kilka postów wzięło swój początek od mojej uwagi 'na
    marginesie' wątku:
    --cytat-
    > Sposób działania systemu daje też (raczej przypadkowo) ciekawą
    > funkcjonalność. Jeżeli mamy Zlecenie a nie zostanie ono zrealizowane z
    braku
    > środków, zaś w ciągu dnia środki dotrą na konto przed ostatnią wychodzącą
    > sesją elixiru to zlecenie się wykona. System off-line też ma jakieś zalety
    > :-)
    -- koniec cytatu-

    w której nie miałem zamiaru twierdzić że jest to funkcja zależna od tego czy
    system jest on-line czy off-line !
    Po prostu w systemie off-line taka funkcjonalność jest prostsza do wykonania
    i (jak sądzę w przypadku VW) mogła nawet nie być ujęta w założeniach
    projektu, a pojawiła się jako skutek uboczny tego że system jest off-line.
    Jest po prostu 'za darmo' i 'przy okazji'.
    W systemie on-line nie będzie 'przy okazji', jest trudniej i jak się okazało
    nie działa w 100%.

    TomekD

  • 47. Data: 2004-10-28 11:21:25
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004 13:38:01 +0200, Van Gogush <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Jeżeli mamy Zlecenie a nie zostanie ono zrealizowane z braku
    >
    >No i spoko , zlecenie jest na dzień XXX a nie na otwarcie dnia XXX czyli
    >jeśli środki przeleję rano albo wpłace do kasy to IMO powinno byc
    >zreazlizowane później w dniu XXX, to chyba dobrze nie ?

    w WV spoko, ale mBank nie potrafi...

    Zdarzyło mi się nie mieć kasy na ZUS o północy 10-ego. Pomimo tego, że
    do 17-ej (wtedy jest jedyna sesja "ZUSowa") kasa była - przelew został
    odrzucony.
    --
    Jarek Andrzejewski