  • 1. Data: 2003-09-30 18:11:00
    Temat: VW Bank czy za dodatkową karte się płaci?
    Od: Jasiu <b...@n...o2.pl>

    Witam
    Nie wiecie może czy przy ustaleniu współwłaściciela przysługuje druga
    karta i ona będzie gratis?
    --
    Pozdrowienia
    Blecota

  • 2. Data: 2003-09-30 18:15:47
    Temat: Re: VW Bank czy za dodatkową karte się płaci?
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Użytkownik "Jasiu" <b...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Nie wiecie może czy przy ustaleniu współwłaściciela przysługuje druga
    > karta i ona będzie gratis?

    niestety tutaj cena jest z sufitu - za zwyklego elektrona chca 60 zl !!!
    lepiej zaozyc osobne konta i sie upowaznic - oba konta beda widoczne dla
    kazdego logujacego sie przez www.

  • 3. Data: 2003-09-30 18:19:32
    Od: Jasiu <b...@n...o2.pl>

    Był piękny 2003-09-30 20:15, jednak* Krab* napisał :

> [...]
    >

    > niestety tutaj cena jest z sufitu - za zwyklego elektrona chca 60 zl !!!
    > lepiej zaozyc osobne konta i sie upowaznic - oba konta beda widoczne dla

    Ale reszta usług jest za darmo tzn obsłóga przelewy itd. Czy również
    też coś trzeba zapłacić?

    --
    Pozdrowienia
    Blecota

  • 4. Data: 2003-09-30 18:56:20
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Krab" <k...@p...of.pl> napisał w wiadomości

    > niestety tutaj cena jest z sufitu - za zwyklego elektrona chca 60 zl !!!
    > lepiej zaozyc osobne konta i sie upowaznic - oba konta beda widoczne dla
    > kazdego logujacego sie przez www.

    Jesteś pewien?

    Mnie wyraźnie informowali, że upoważniając kogoś do rachunku - nie uzyskuje
    on osobnego dostępu. Musi korzystać z numeru rachunku, do którego ma
    upoważnienie, musi dostać także hasło i token. Podobnie z serwisem
    telefonicznym - loguje się tym samym ID i hasłem.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 5. Data: 2003-09-30 19:03:01
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    > Ale reszta usług jest za darmo tzn obsłóga przelewy itd. Czy również
    > też coś trzeba zapłacić?

    radze zapoznac sie z tabela oplat - zajmuje zaledwie 1 strone, wiekszosc
    jest darmowa, ale sa i elementy platne, np wspomniana karta dla
    wspolwlasciciela (60zl), spowodowanie debetowego salda (50zl)
    utrata/uszkodzenie tokena (100zl)
    pomimo wielu niedogodnosci (np offliniowy system) konto jednak warte
    polecenia i dodatkowo zawierajace bezplatny pakiet ubezpieczeniowy ( w
    wersji standard) a przez pakiety ubezpieczeniowe w koncie - dla mobilnych
    posiadaczy rozlatujacych sie samochodow - warto zainteresowac sie nawet
    pakietem srebrnym (chociaz mogliby zejsc z oplata za niego o kilka zlotych,
    bylby to wowczas hit).

  • 6. Data: 2003-09-30 19:08:28
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jesteś pewien?

    nie wiem co poddajesz w watpliwosc, czy 60 zl , czy to ze mam pełny dostep
    do konta osoby 3-ciej do ktorego jestem upowaniony, a do ktorego mi sie
    nawet tokena nie chce aktywowac bo wszystko widze za jednym logowaniem
    :-) na 1 ekranie - moze nie tak funkcjonalnie jak bym chcial - ale o to jak
    rozumiem nie pytasz :-)

  • 7. Data: 2003-09-30 19:14:49
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > nie wiem co poddajesz w watpliwosc, czy 60 zl , czy to ze mam pełny dostep

    Dostęp. Przecież uzasadniłem niżej moje wątpliwości. :-)

> [...]
    > nawet tokena nie chce aktywowac bo wszystko widze za jednym logowaniem
    > :-) na 1 ekranie - moze nie tak funkcjonalnie jak bym chcial - ale o to

    Hmmm... Czyli jeśli osoba upoważniona nie ma rachunku w VWBD - nie będzie
    miała własnego dostepu.

    A jak z lokatami? Bo nie powinieneś mieć dostępu na przykład do lokat -
    nawet jeśli je sam utworzysz. Do każdej lokaty z osobna potrzeba wypisywać
    osobne upoważnienie..

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 8. Data: 2003-09-30 19:29:12
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    > Dostęp. Przecież uzasadniłem niżej moje wątpliwości. :-)
    :-)

    > Hmmm... Czyli jeśli osoba upoważniona nie ma rachunku w VWBD - nie będzie
    > miała własnego dostepu.

    hmm, chyba nie, bo jak by sie miala niby zalogowac :-)
    a osobie upowaznionej nie wydaje sie dodatkowego tokena - otrzymuje go tylko
    wlasciciel konta

    > A jak z lokatami? Bo nie powinieneś mieć dostępu na przykład do lokat -
    > nawet jeśli je sam utworzysz. Do każdej lokaty z osobna potrzeba wypisywać
    > osobne upoważnienie..

    cos pomyliles chyba - lokaty mozna tworzyc bez koniecznosci ich
    podpisywania!
    zapewne chodzi ci o te ich "lokate z certyfikatem" (fakt - chyba
    najciekawsza), do ktorej faktycznie potrzebny jest podpis - ale ten podpis
    konieczny jest tylko ze wzgledu na fakt, ze zawiera ona niezalezne !!!
    zupelnie upowaznienie do wyplaty kwoty ubezpieczenia - ktora posiada ta
    lokata - a nie ze wzgledu na fakt zakladania samej lokaty.
    reszta jak w zwyklej lokacie - widoczna na www z mozliwoscia jej zerwania
    (mowie o upowaznieniu pelnnym)
    dlaczego sadzisz, ze majac pelne upowaznienie - nie powinienem miec wgladu
    np w lokaty ?

  • 9. Data: 2003-09-30 19:39:10
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > hmm, chyba nie, bo jak by sie miala niby zalogowac :-)
    > a osobie upowaznionej nie wydaje sie dodatkowego tokena - otrzymuje go
    tylko
    > wlasciciel konta

    I to mi się w ogóle nie podoba. Takie upoważnienie, to ja mam gdzieś...

    > cos pomyliles chyba - lokaty mozna tworzyc bez koniecznosci ich
    > podpisywania!

    Owszem, ale chodziło mi o to, że jeśli masz upoważnienie pełne do rachunku
    powiedzmy e-direct - to nie znaczy, że masz prawo ruszać lokat. Przerabiałem
    to niedawno z nimi. Wg VW po każdej założonej lokacie - jeśli chcemy, aby
    obejmowało ją upoważnienie - trzeba wypełnić odpowiedni papierowy formularz
    ustaownienia upoważnienia. Identycznie z dyspozycją na wypadek śmierci.

    Lokaty założone przez pełnomocnika do rachunku bieżącego osoby, która
    złożyła upoważnienie nie są automatycznie z upoważnieniem - zawsze trzeba
    wypełniać papier.

    Niestety nie odpowiadali na prośbę ustosunkowania się do tego, co zrobić,
    jeśli daję komuś upoważnienie do e-direct bez upoważnienia do lokat. Przez
    internet - jeśli dostanie token i hasło - będzie miał dostęp i do lokat.

    Słowem - obecnie kwestia upoważnienia w VW jest troszkę archaiczna i mało
    zrozumiała.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara