  • 1. Data: 2004-08-11 08:33:59
    Temat: VW karta platnicza
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Odnosnie VW, jesli robimy zakupy w sklepie karta platnicza to czy musimy
    wklepac PIN ?

  • 2. Data: 2004-08-11 08:42:25
    Temat: Re: VW karta platnicza
    Od: "rayen_man" <r...@o...pl>

    To zależy
    Jeżeli termianal posiada PINPAD to zawsze musimy podać PIN w przypadku
    płaskich kart, wypukłe są na podpis
    Tych bez PINPADA jest już mało

  • 3. Data: 2004-08-11 08:49:46
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Odnosnie VW, jesli robimy zakupy w sklepie karta platnicza to czy musimy
    > wklepac PIN ?

    Jeszcze nie wklepywałem nigdzie

  • 4. Data: 2004-08-11 08:54:21
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    rayen_man said the following on 2004-08-11 10:42:

    > To zależy
    > Jeżeli termianal posiada PINPAD to zawsze musimy podać PIN w przypadku
    > płaskich kart, wypukłe są na podpis
    > Tych bez PINPADA jest już mało

    Bzdura. (Przynajnniej do niedawna)

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 5. Data: 2004-08-11 09:01:41
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    rayen_man napisał(a):

    > To zależy
    > Jeżeli termianal posiada PINPAD to zawsze musimy podać PIN w przypadku
    > płaskich kart, wypukłe są na podpis
    > Tych bez PINPADA jest już mało

    Taaaa. Ciekawe, że moje plaskate karty nigdy nie wymagały i nie wymagają
    PINu.

  • 6. Data: 2004-08-11 09:03:06
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "rayen_man" <r...@o...pl> writes:

    > To zależy
    > Jeżeli termianal posiada PINPAD to zawsze musimy podać PIN w przypadku
    > płaskich kart, wypukłe sš na podpis
    > Tych bez PINPADA jest już mało

    Ciekawe że w supermarketach pinpady są od lat a ja jak płaciłem
    kartami mbanku i inteligo na podpis, tak nadal nimi w ten sposób
    płacę.

    To czy karta jest obsługiwana pinpadem czy nie jest jedną z
    charakterystyk karty. Niektóre karty płaskie mają tak, inne siak.

  • 7. Data: 2004-08-11 09:17:19
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wyjasnie chodzilo o karte platnicza (debetowa), a nie o karte kredytowa. Bo
    tak naprawde jest przejebane jak ukradna karte platnicza i pojda zlodzeje na
    zakupy do supermarketu.

  • 8. Data: 2004-08-11 10:20:20
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Seba_Fan wrote:
    > Wyjasnie chodzilo o karte platnicza (debetowa), a nie o karte kredytowa. Bo
    > tak naprawde jest przejebane jak ukradna karte platnicza i pojda zlodzeje na
    > zakupy do supermarketu.

    nosisz przy sobie karte do jakiegos subkonta w Inteligo, i tel z karta
    PlusInteligo(pewnie inne sieci tez maja cos podobnego) i przed zakupem
    robisz przelewik z konta glownego na to do ktorego masz karte.

    To tak na predce wymyslony sposobik, jezeli az tak boisz sie ze ukradna
    ci karte, na to ze bedzie wymagane wklepywanie PINa nie masz co liczyc
    jezeli do tej pory go nie wklepywales nigdzie.

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 9. Data: 2004-08-11 10:22:55
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Seba_Fan wrote:
    > Wyjasnie chodzilo o karte platnicza (debetowa), a nie o karte kredytowa. Bo
    > tak naprawde jest przejebane jak ukradna karte platnicza i pojda zlodzeje na
    > zakupy do supermarketu.

    Nie wiem jak w VW (jest tu na grupie jakis expert co ciagle z tymi
    darmowymi wyplatami wyjezdza to moze odpowie) ale np jezeli az takiego
    masz stracha z ta kradzieza karty to mozesz np :

    nosisz przy sobie karte do jakiegos subkonta w Inteligo, i tel z karta
    PlusInteligo(pewnie inne sieci tez maja cos podobnego) i przed zakupem
    robisz przelewik z konta glownego na to do ktorego masz karte.

    To tak na predce wymyslony sposobik dla konta Inteligo, jezeli az tak
    boisz sie ze ukradna ci karte. W innych bankach tez pewnie sa sposoby na
    unikniecie straty calej gotowki w wypadku kradzierzy. Na to ze bedzie

  • 10. Data: 2004-08-11 10:36:00
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Uzytkownik "GideoN" <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> napisal w wiadomosci
> [...]
    > unikniecie straty calej gotowki w wypadku kradzierzy. Na to ze bedzie
    > wymagane wklepywanie PINa nie masz co liczyc jezeli do tej pory go nie

    Masz racje, ja mam w mBanku ekonto (karta platnica) i emax i tak robie jak
    mowisz ide do sklepu na wieksze zakupy i przelewam z emax na ekonto. Ale
    jesli jedziesz gdzies dalej na np 1 tydzien i nie bedzie mozliwosci
    przelania, to w takim wypadku musisz miec wieksza kase na ekonto do ktorej
    jest podpieta karta platnicza i tu wlasnie jest problem.