  • 11. Data: 2004-08-29 20:36:14
    Temat: Re: VWbank
    Od: "MXW" <m...@n...here>

    jakze typowa prymitywna zagrywka sfrustrowanych bab z bzwbk ;-)
    smierdzi z gemby na kilometr ....

    .waw.pl...

  • 12. Data: 2004-08-29 20:45:47
    Od: "Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\)" <p...@w...pl>

    W artykule news:cgr3f4$i7l$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Monii z adresu <m...@w...pl> napisał(a):

    > Doradźcie proszę, co sądzicie o VWbanku, przeczytałam mnóstwo opinii
    > i nie jestem zdecydowana, chciałam umieścić w nim swoją lokatę, ale
    > zauważyłam dużo negatywnych opinii...

    Nie wyrabiaj sobie zdania na podstawie "podjazdów" czynionych przez
    pracowników banków marmurowych.
    Ja rozumiem, że od kilku lat większość polskich banków "obniża koszty". Pod
    tym eufemizmem kryją się oczywiście zwolnienia i cięcia płacowe. Nie ma się
    co dziwić, że ludzie w takiej sytuacji odruchowo szukają "winnego". Tym
    winnym są oczywiście banki wirtualne z ofertą, która położyła by każdy bank
    marmurowy. Bo jak można oferować konta bez opłat za prowadzenie, bez opłat
    za przelewy, z jednym z najwyższych oprocentowań na rynku (sama zwróciłaś
    uwagę na lokaty w VW)?
    Tak wiec, moja rada: Załóż, na próbę, konta w kilku wirtualnych bankach
    naraz. To nic nie kosztuje. Poeksperymentuj, pobaw się. Po jakimś czasie
    sama dojdziesz do wniosku, który bank do czego najlepiej się nadaje. Szybko
    zauważysz, że każdy z nich ma swoje zalety. Jeżeli któryś Ci nie będzie
    odpowiadał - zamkniesz konto i po krzyku.
    A wracając do VW: Mam tam Plus Konto i e-direct i jestem z nich bardzo
    zadowolony, chociaż nie są to moje konta podstawowe ale raczej takie do
    zleceń stałych i innych drobnych płatności. Gdybym był zainteresowany
    zakładaniem lokat, właśnie tam bym je zakładał ale na razie wolę SFI w
    mBanku.

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 13. Data: 2004-08-29 20:45:53
    Od: "Monii" <m...@w...pl>

    Bardzo Wam wszystkim dziękuję za rady, wezmę je pod uwagę.Zobaczymy co z
    tego wyniknie:))

  • 14. Data: 2004-08-29 21:19:47
    Od: "MXW" <m...@n...here>

    ^^^^^

    Uuuuuu... widze ze walka marmurow w pogrzebowych garniturach z klientela Biedronki
    ;-) poszla na noze.
    Zycze zebys niedlugo chodzil po ulicy i prosil sie przechodniow o wypelnienie wniosku
    na kolejna nieoprocentowana
    karte kredytowa - tak jak to bywa w normalnych krajach - gdzie jak widac jeszcze nie
    byles.
    Takim jak ty ja zawsze z gory ;-)

  • 15. Data: 2004-08-30 05:51:34
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cgtfer$ivn$1@inews.gazeta.pl>, Piotr Hołda (usuń z adresu
    co niepotrzebne) wrote:

> [...]
    > Bo jak można oferować konta bez opłat za prowadzenie, bez opłat
    > za przelewy, z jednym z najwyższych oprocentowań na rynku (sama zwróciłaś

    Jak Biedronka może oferować płyn do mycia naczyń za 99 groszy i do
    tego zawsze być blisko domu?

    > Tak wiec, moja rada: Załóż, na próbę, konta w kilku wirtualnych bankach
    > naraz. To nic nie kosztuje.

    Oprócz czasu. Zwłaszcza jak Ci vw powie, że chwilowo kurierów nie
    wysyła (znajdziesz takie posty w archiwum), tylko trzeba podreptać na
    wybraną pocztę. Poza tym w czasie, w którym trwa zakładanie lokaty w
    vw pieniądze pytającej nie procentują (lub procentują słabo). To
    kolejny koszt.
    Ale faktycznie te koszty nie są takie duże, dopiero później usiłowanie
    korzystania z vw kosztuje dużo nerw i czasu. W przypadku jednej(!),
    tylko jednej(!) lokaty zakładanie jej nie jest mocno uciążliwe, ale
    niech spróbuje założyć którąś z pozostałych lokat!
    Dla odnotowania faktów warto jeszcze podkreślić, że vw kompletnie nie
    nadaje się na konto podstawowe, co i Ty zauważyłeś.

    > A wracając do VW: Mam tam Plus Konto i e-direct i jestem z nich bardzo
    > zadowolony,

    Zaintrygowana zapytam, z czego prócz ceny (czyli stosunku opłat
    do oprocentowania) jesteś tak bardzo zadowolony?

    Renata (niepracująca w żadnym banku, niemająca w bliższej i dalszej
    rodzinie pracowników banku, za to aktualnie mająca konta w 5 bankach i
    będąca przykładem słuszności teorii, że zadowolony klient powie o
    swoim zadowoleniu 10 znajomym, a niezadowolony - 20 - choć w dobie
    internetu te liczby się zwielokrotniają)

  • 16. Data: 2004-08-30 05:52:03
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Coś bajerujesz. Prawdziwe informacje, jak otworzyć taką lokatę są
    > tutaj:
    > https://www.vwbankdirect.pl/formularze/index.php?pro
    duct=3&document=203&nowy=1

    Standardową lokatę otworzysz w serwisie transakcyjnym, w IVR i u
    konsultanta.

  • 17. Data: 2004-08-30 06:20:54
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cguf8r$t5m$4@news.elsat.net.pl>, Wojciech Nawara wrote:

    duct=3&document=203&nowy=1

    > Standardową lokatę otworzysz w serwisie transakcyjnym, w IVR i u
    > konsultanta.

    Nie posiadając konta?

    Renata

  • 18. Data: 2004-08-30 07:48:08
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncj5g36.6mc.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...
    > Dla odnotowania faktów warto jeszcze podkreślić, że vw kompletnie nie
    > nadaje się na konto podstawowe, co i Ty zauważyłeś.

    Dziwne bo dla mnie w tej chwili to konto podstawowe. Zlecam tam wszystkie
    przelewy, zlecenia stale, PZ, przyjmuje wyplaty, wyplacam z bankomatu i
    kolekcjonuje wyciagi... Czego jeszcze brak ?

    > Zaintrygowana zapytam, z czego prócz ceny (czyli stosunku opłat
    > do oprocentowania) jesteś tak bardzo zadowolony?

    pytanie nie do mnie ale drobny przyklad jak mozna korzystac w VWbanku -
    jestem na wakacjach i naraz zabraklo gotowki. W miejscowosci w ktorej jestem
    jest jeden oddzial banku i jeden bankomat (PekaoSA). Poniewaz nie korzystam
    z uslug tego banku (poza KK ale to inna sprawa) jestem zmuszony albo placic
    prowizje albo jechac gdzie indziej szukac bankomatu. Ale posiadam konta w VW
    (Plus i edirekt). Korzystam glownie z Plusa wiec ide sobie do budki
    telefonicznej wybieram 0800 VW (nawet karty tel. nie musze miec :-) robie
    przelew 400zl z Plusa na edirekt. Po krotkim czasie (wiem ze offlinowo ale
    czasami zdarza sie nawet 10-15min) ide do bankomatu Pekao i wyciagam gotowke
    karta VW. Przyjemne, mile i bez zadnych oplat :-) Prosze wskazac mi drugi
    bank w Polsce ktory umozliwi taka operacje ZA DARMO.

    D.

  • 19. Data: 2004-08-30 09:05:59
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cgum1g$o06$1@inews.gazeta.pl>, Dave wrote:
    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    >
    > Dziwne bo dla mnie w tej chwili to konto podstawowe.

    Wiele osób w ogóle nie ma żadnego konta i żyje.

    >Zlecam tam wszystkie
    > przelewy, zlecenia stale, PZ, przyjmuje wyplaty, wyplacam z bankomatu i
    > kolekcjonuje wyciagi... Czego jeszcze brak ?

    Wygody brak to przede wszystkim. Poza tym sensu, logiki,
    intuicyjności, zaufania.
    Kilka przykładów z niekończącej się wyliczanki:

    1. czas zakładania konta. W moim przypadku prawie 50 dni!
    2. konieczność drałowania na wybraną(!) pocztę lub umawiania się z
    kurierem
    3. absurdalny interfejs. A trzeba pamiętać, że to bank jedynie
    wirtualny

    * przedzieranie się przez 3 jałowe strony, z kt. niewiele wynika zanim
    wreszcie uda się poznać stan konta. A nie da się poznać jednocześnie
    (na jednej stronie) stanu obu kont (jeśli się dwa posiada)

    * nieintuicyjność i absurdalne nazewnictwo (co to jest zlecenie? co to
    są przelewy? gdzie są zlecenia stałe? co to znaczy zlecenie zakończone?
    Jeśli by ktoś myślał, że to jest zlecenie zrealizowane, to się ciężko myli.
    Co znaczy domyślny? Ja już wiem. Chcielibyście się dowiedzieć?
    Ubawicie się. Nic nie znaczy. Tak! Nic(!) nie znaczy. Tak powiedziała
    pani na infolinii i grupowicze.
    Co znaczy zlecenie odrzucone? I tu pytam, bo do tej pory nie wiem.
    Ktoś wie, kiedy spodziewać się takiego komunikatu? Ktoś dostał kiedyś
    taki komunikat?
    Co to jest zlecenie w realizacji? Też jeszcze nie wiem. Ktoś pomoże?
    A co to jest zlecenie aktywne? Tu się domyślam, ale może ktoś ma
    pewność?

    * Jak nie pójdzie zlecenie, bo na koncie nie było pieniędzy, to nie ma
    na ten temat _żadnej_ informacji, żadnego komunikatu

    * offlinowość. W banku internetowym!

    * w Operze nie zawsze daje się wybrać funkcję Historia i nie jest to
    tylko mój problem:
    <s...@1...acn.waw
    .pl>

    * w Mozilli (w kilku wersjach) nie mogę wpisać numeru konta, bo pole
    jest za krótkie. Ktoś wie jak to rozwiązać?

    4. brak możliwości zmiany PINu do karty
    5. problemy z dodzwonieniem się do banku (dane z listopada/grudnia
    2003, potem poniechałam)
    6. brak na ich stronie wielu niezbędnych informacji dotyczących usług
    vw. A ten segregator, co to przysyłają z kilkoma kolorowymi
    kartonikami w środku to śmiech na sali.
    7. opóźnienia w pojawianiu się w sieci przeprowadzonych transakcji
    (nie wiem czy tu nie było jakiś zmian, coś mi się obiło, ale już się mocno
    nie interesuję vw)
    8. opóźnienia (olewanie?) w odpowiedziach na maile. Na mail - ważny!
    bo dotyczący zwiększenia limitu - odpowiedzieli dopiero po drugim mailu
    (lekko nieprzyjemnym, bo już traciłam cierpliwość, a sprawa ważna)
    ponaglającym, ale wtedy zrobili ekspresowo, tyle, że zwiększanie
    limitu trwało w sumie ok. 5 dni.
    9. czas otwierania lokat. To zainteresuje autorkę wątku. Cytat z
    mojego wcześniejszego posta:
    "A ja niedawno chciałam otworzyć lokatę (posiadając już konto w
    vw). Ale się obśmiałam, jak kazali mi wysyłać jakieś papiery pocztą i
    datę rozpoczęcia lokaty kazali wpisać z 10-dniowym opóźnieniem, bo tyle
    będzie trwała cała procedura:))"

    I jeszcze garść pomniejszych problemów (cytaty z moich wcześniejszych
    postów:
    10. na aktywację tokena i karty straciłam dwa dni - tyle trwało
    dodzwonienie się na 0800;
    11. jak chcę się czegoś dowiedzieć, to zwykle nie znajduję tego na
    www, tylko tutaj (czy pl.biznes.banki to jakiś dodatkowy kanał VW?);
    12. pani w telefonie zapytana dlaczego nie dzwonią na pierwszy podany
    numer tel. tylko na drugi w kolejności, rozbrajająco stwierdziła, że
    "bo oni zwykle dzwonią na komórki", mówię, że świetnie, tylko, że
    akurat ta komórka nie należy do mnie i dlatego podałam ją w drugiej
    kolejności, gdyby nie możnabyło skontaktować się ze mną na
    stacjonarny, pani zrobiła niemądre "acha" i powiedziała, że odnotowała
    13. problem z pomieszczeniem mojego nazwiska na karcie
    (telefon z VW: "nie mieści nam się, co mamy zrobić?", tylko,
    kurna, gdzie indziej się mieści)

    Uff, czuję, że vw powinien mi coś odpalić za tak dogłębną analizę ich
    usług (choć zdaję sobie sprawę, że lista jest dalece niepełna).
    A konkurencja za antyreklamę:)

> [...]
    > karta VW. Przyjemne, mile i bez zadnych oplat :-) Prosze wskazac mi drugi
    > bank w Polsce ktory umozliwi taka operacje ZA DARMO.

    Może to dlatego, że pytanie nie było do Ciebie, nie zrozumiałeś go.
    Pytałam co POZA ceną powoduje takie wielkie zadowolenie u posiadacza
    konta w vw.

    Renata

    PS Jak mi się jeszcze coś przypomni, to nie omieszkam dopisać:)

  • 20. Data: 2004-08-30 09:15:40
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@h...com>

    czy pani ma jakiś kompleks?

    --

    pozdrawiam,
    mk

    jeżeli masz nierówną końcówkę na rachunku,
    to przelej ją ;) każdy grosz się liczy ;)

    77114020040000300224907057
    50102055581111129345400064
    73213000043001027768700001