  • 1. Data: 2024-08-30 14:27:09
    Temat: Velo ostrzega przed sobą?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Velo ostrzega przed internetowymi oszustami...

    Uwaga na oszustwa internetowe, fałszywe reklamy i konkursy

    Uprzejmie informuję, że oszustami jesteście Wy. Twierdzicie,
    że w internetowej bankowości wycofałam marketingowe zgody, co
    upoważniło Was do niewypłacenia mi kilkuset złotych tytułem
    odsetek od zdeponowanych u Was pieniędzy. W związku z powyższym
    proszę o naprawienie Waszego błędu -- wypłacenie mi obiecanych
    pieniędzy i przeproszenie mnie za wiązanie mojej uwagi. Z Państwa
    bankiem był już podobny (niewywiązania się z danej obietnicy)
    błąd -- wówczas wypłacili Państwo obiecane pieniądze ale po
    czasochłonnych interwencjach. Wcześniej z Getin było bardzo
    bardzo dużo podobnych problemów -- i chyba chcą Państwo
    kontynuować niechlubną tradycję... Bez względu na powód
    braku zgód -- nie ponieśli Państwo strat, gdyż ewentualny
    marketing nie mógł Państwu dać korzyści. Państwo zarabiają
    na oprocentowaniu -- i ja chcę tak właśnie zarabiać. Tymczasem
    Państwo mogli korzystać z moich pieniędzy -- lecz ja nie mogę
    korzystać ze spodziewanych zysków. Zdecydowanie odrzucam możliwość
    wycofania wiadomych zgód przeze mnie (bądź kogoś przeze mnie
    upoważnionego) poprzez internetową bankowość. Winnych
    (i nieuczciwych) mogą Państwo poszukać wśród swoich
    pracowniczek bądź pracowników. Danuta Ciszewska
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 2. Data: 2024-08-30 15:05:00
    Temat: Re: Velo ostrzega przed sobą?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Velo ostrzega przed internetowymi oszustami...

    Nie chce mi się za bardzo wnikać w meritum, tym nie mniej, jeśli
    twierdzisz, że ktoś przełamał zabezpieczenia i pozmieniał jakieś tam
    ustawienia w bankowości internetowej bez Twojej wiedzy i zgody, to
    zamiast pisać te dziwne rzeczy po prostu złóż zawiadomienie o
    podejrzeniu popełnienia przestępstwa opisanego w art. 267 kk polegające
    na tym, ze w ogóle bez Twojej zgody uzyskał dostęp do danych o tych
    ustawieniach, a w dalszej konsekwencji dokonał zmiany istotnej
    informacji, co stanowi przestępstwo opisane w art. 268 kk.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-08-31 02:24:37
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 sie 2024 o 15:05, Robert Tomasik pisze:

    > Nie chce mi się za bardzo wnikać w meritum,

    Banku Meritum od dawna już nie ma w Polsce. ;)

    > tym nie mniej, jeśli
    > twierdzisz, że ktoś przełamał zabezpieczenia

    Nie twierdzę. Pracowniczka bądź pracownik wg mnie nie
    musi łamać zabezpieczeń. Jak już pisałem -- obawiałem
    się nieumyślnego wycofania zgód poprzez telefon, wiec
    zakładam możliwość zmiany bez klienckiego logowania.

    > i pozmieniał jakieś tam
    > ustawienia w bankowości internetowej bez Twojej wiedzy

    Pracowniczka twierdzi, że zmiany zostały dokonane
    w internetowej bankowości -- co uwiarygodnia swoim
    pisanym słowem. (nie daje wydruku żadnych logów itd.)

    > i zgody, to
    > zamiast pisać te dziwne rzeczy

    Co widzisz dziwnego w moim opisie rzeczywistości?
    Na tej grupie właśnie takie sytuacje opisujemy.

    > po prostu złóż zawiadomienie o
    > podejrzeniu popełnienia przestępstwa opisanego w art. 267 kk polegające
    > na tym, ze w ogóle bez Twojej zgody uzyskał dostęp do danych o tych

    Jak już wyżej napisałem -- wg mnie obsługa banku nie
    musi łamać zabezpieczeń w celu zmiany takich ustawień.

    > ustawieniach, a w dalszej konsekwencji dokonał zmiany istotnej
    > informacji, co stanowi przestępstwo opisane w art. 268 kk.

    Niezbyt istotnej. Zauważ, że:
    - matka ma oszczędności, więc raczej ;) kredytu nie chce
    - z jej konta opłaconych było sporo zakupów na AliExpress,
    więc nakłanianie na takowe zakupy niekoniecznie dałoby
    bankowi zysk
    - na ubezpieczenie życia matka jest już trochę za stara
    (przepraszam)
    - u mnie takowe zgody są aktywne i raczej ;) nie zauważam
    nadmiaru marketingowej informacji słanej do mnie przez Velo

    Co mógłby jeszcze zaoferować matce bank Velo?...
    Co Velo stracił w efekcie braku takich zgód?

    Nadal uważasz te informacje za istotne?

    -=-

    ~W tym czasie były dwie (Velo --> CA --> Velo) zmiany konta,
    na które ZUS miał słać matki emeryturę, dlatego były telefony
    do matki z zapytaniem -- obawiałem się, że nieco rozdrażniona
    zbytnią troską matka zażądała zaprzestania nękania jej -- co
    poskutkowało cofnięciem zgód, ale na szczęście Velo w dwóch
    (nie wiem, dlaczego wysłał aż dwa pisma) pismach wyjaśnił,
    że zgody cofnięto *w internetowej bankowości*...

    Nie twierdzę, że zgody cofnięto w internetowej bankowości;
    przeciwnie -- twierdzę, że matka sama nie loguje się do
    banku a ja zdecydowanie takich zgód nie cofnąłem...
    (ogólnie mnie takowe zgody nie przeszkadzają -- m@il
    jawny od kilkunastu lat; telefoniczny nr także; matki
    adres uliczny, że tak to określę jest znany, bo matka
    ma swe biuro zarejestrowane w mieszkaniu...)

    Uważam, że obsługa banku ma możliwość dokonania takiej zmiany
    (choćby na telefoniczne żądanie lub zlecone w marmurze) więc
    o włamaniu poprzez internetową bankowość nie warto mówić.
    Twierdzę też, że zlecenie (i telefoniczne, i marmurowe,
    i internetowe) zostawia ślad, którego mi nie pokazano.

    -=-

    Przy okazji pozdrawiam ex-premiera i przypominam mu o możliwości
    skorzystania przejścia na państwowy wikt&opierunek -- jego bank
    także podparł się brakiem zgód, choć w tamtym wypadku zgłaszałem
    (i publicznie -- na grupie, i bezpośrednio do banku) problem
    bardzo wcześnie -- bank najpierw uspokajająco ignorował moje
    zgłoszenia, po czym rozwiązał problem połowicznie. [czyżby
    zgody znalazły się w superpozycji? -- naraz i były zaznaczone,
    i nie były?] Sytuację wcześniej opisałem (nie od razu bank
    brak zgód uznał za przyczynę problemu) chyba dość jasno, więc
    teraz nie będę strzępił pazurków na klawiaturze... [przy obecnym
    prezydencie RP państwowy wikt&opierunek ex-premiera nie jest
    możliwy, co ukazali panowie Wąsik z Kamińskim... czy ex-premier
    będzie kandydatem na urząd prezydenta RP?... -- polscy podatnicy
    mogliby sporo zaoszczędzić...]

    -=-

    - z jednej strony moje słowo:
    - moja matka nie wycofała zgód
    (ani moja matka, ani ktokolwiek
    upoważniony do tego przez moją matkę)

    - z przeciwnej strony słowo banku:
    - matka wycofała zgody w internetowej bankowości
    (mogę postawić stosowny skan bankowych pism
    uwiarygodniających powyższe słowa)

    -=-

    Bank mógł korzystać z pieniędzy matki -- matka nie ma korzyści.

    -=-

    Z Velo miałem już podobny problem -- początkowo bank nie
    uznał moich racji, później uznał.

    Z Getin podobnych problemów miałem bardzo dużo -- za każdym
    razem bank uznawał moją rację, ale czas mi zabierał...

    Najwyraźniej część obsługi tego banku tworzy sztuczne problemy,
    które następnie pieczołowicie/pracowicie rozwiązuje -- niestety
    kosztem czasu klientów... [pomijałbym takich ,,pracowników''
    w awansach, zachęcając ich do szukania innego zajęcia, ale
    nie ja tutaj decyduję]

    -=-

    Chciałbyś powierzyć dziś bankowi pieniądze na niemal zerowe oprocentowanie?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 4. Data: 2024-09-07 00:26:12
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 sie 2024 o 15:05, Robert Tomasik pisze:

    > Nie chce mi się za bardzo wnikać w meritum, tym nie mniej, jeśli
    > twierdzisz, że ktoś przełamał zabezpieczenia i pozmieniał jakieś tam

    04 września wraz z matką odwiedziłem marmur, gdzie poprosiłem
    o przywrócenie marketingowych zgód i przyjęcie kolejnej
    reklamacji -- tłumacząc swą prośbę chęcią skorzystania
    z kolejnej promocji. Pracowniczka bez słowa oporu coś
    dłubnęła i stwierdziła, że **zgody są już przywrócone**,
    zaś przywrócenie odsetek leży poza zasięgiem jej możliwości...
    Upierałem się przy kolejnej reklamacji -- pani mój upór gasiła
    różnymi sposobami czas jakiś, po czym podała mi kartkę papieru,
    na której napisałem to i owo... Pani skserowała mą reklamację,
    dała mi kopię...

    Nie było mowy o włamaniu -- a zgody już od dłuższej chwili
    były przywrócone... (jeśli wierzyć tej pani na słowo)

    Zanim opuściliśmy bank, matka została poproszona o pokwitowanie
    zlecenia przywrócenia zgód -- które **od długiego czasu** były
    już przywrócone BEZ WŁAMYWANIA się...

    Wg Ciebie -- można przywrócić bez włamywania a nie można
    cofnąć bez włamywania?...

    > ustawienia w bankowości internetowej bez Twojej wiedzy i zgody, to

    Reszta jest niekatulana -- wg mnie włamania nie było, co nie
    znaczy, że bank nie cofnął zgód bez zgody mojej matki...

    (wg mnie bank mógł cofnąć bez zgody matki i bez włamywania się)

> [...]
    > do danych o tych ustawieniach, a w dalszej konsekwencji dokonał
    > zmiany istotnej informacji, co stanowi przestępstwo opisane

    Wg Ciebie to istotne informacje? -- w logach androidowej aplikacji
    nie ma mowy o cofnięciu zgód, choć jest informacja o aktualizowaniu
    danych...

    **Wg Ciebie bank zapisuje przeróżne operacje, lecz istotne pomija?**

    -=-

    05 dostałem odpowiedź -- zniechęcającą mnie do skorzystania
    z kolejnej promocji. W odpowiedzi są przeróżne niepotrzebne
    (czym są nowe środki, kiedy trwała promocja...) informacje,
    lecz nie ma jedynej istotnej... Mowa kwiaty, wodolejstwo...

    Bank Velo ukradł mojej matce kilkaset pln -- by mieć czym
    zapłacić za wodolejstwo?...

    -=-

    Moja matka w jej panieńskich latach pracowała w banku...

    -=-

    Gdy czekaliśmy w marmurze na swą kolej -- usłyszałem
    wyjaśnienia (skierowane do jakiegoś klienta) pracownika
    (podczas oczekiwania na sali widziałem tylko jednego
    pracownika i co najmniej dwie pracowniczki Velo)
    dotyczące braku odsetek...

    -=-

    Wcześniej Velo nie chciał zapłacić (mojej matce i mnie)
    ,,za polecenie''. (ugiął się po dwóch reklamacjach)

    -=-

    Z Getin podobnych problemów było dużo...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 5. Data: 2024-09-07 08:32:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > już przywrócone BEZ WŁAMYWANIA się..
    > Wg Ciebie -- można przywrócić bez włamywania a nie można

    Prawidłowo pracownik powinien najpierw mieć podpisany papier, a potem
    działać, ale większość ludzi nie pajacuje, wiec jak przyszli cofnąć
    blokady, to się cofa licząc, ze podpiszą. Natomiast nei jest to żadne
    włamanie. Pracownik działa ze swojego konta i w ramach swoich uprawnień,
    a jedynie na czyjeś zlecenie.

    > Reszta jest niekatulana -- wg mnie włamania nie było, co nie
    > znaczy, że bank nie cofnął zgód bez zgody mojej matki...
    > (wg mnie bank mógł cofnąć bez zgody matki i bez włamywania się)

    Czy jak w firmie jest magazynier, i wydaje należąca do firmy część z
    magazynu, to jest to włamanie?

> [...]
    > danych...
    > **Wg Ciebie bank zapisuje przeróżne operacje, lecz istotne pomija?**

    Nadal nie wiem, o co Ci chodzi. Podkręć jasność przekazu.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2024-09-07 20:46:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 wrz 2024 o 08:32, Robert Tomasik pisze:

    > Prawidłowo pracownik powinien najpierw mieć podpisany papier, a potem
    > działać, ale większość ludzi nie pajacuje, wiec jak przyszli cofnąć

    Większość banków nie pajacuje!
    Jeszcze niedawno twierdziłeś,
    że bank bez włamania nie zdoła cofnąć zgody...

    > blokady, to się cofa licząc, ze podpiszą.

    Licząc -- czyli bez podpisu i bez włamania można zmienić coś
    w tych zgodach? [dobrze, ze choć my dwaj dochodzimy do zgody...]

    > Natomiast nei jest to żadne
    > włamanie.

    Czyli już nie radzisz mi zgłaszania włamania policji?...
    [dobre i tyle... na razie]

    > Pracownik działa ze swojego konta i w ramach swoich uprawnień,
    > a jedynie na czyjeś zlecenie.

    Bez zlecenia nie zdoła? -- co go powstrzyma?...

    > Czy jak w firmie jest magazynier, i wydaje należąca do firmy część z
    > magazynu, to jest to włamanie?

    Wg mnie nie -- Ty sugerowałeś włamanie.
    (nawet proponowałeś zgłaszanie policji)
    Ja twierdziłem, że bez włamania pracowniczka
    bądź pracownik banku może zgody wycofać.

    Swą tezę podparłem eksperymentem -- wykazałem, że do przywrócenia
    zgody nie jest konieczne zlecenie klienta. Być może tylko do
    przywrócenia? Być może cofnięcie zgody bez wiedzy klienta nie
    jest możliwe... ;)

    Na razie wykazałem, że:

    - pracowniczka bezproblemowo przywróciła zgody

    przywrócenie zgody przez bank jest możliwe bez włamania

    - najwyraźniej była w tym temacie biegła; nierzadko w banku
    pracowniczka bądź pracownik potrzebuje chwili namysłu lub
    pomocy kogoś innego

    kto jest biegły? -- teoretyk czy praktyk? raczej
    wielokrotnie praktykowała manipulowanie zgodami

    - przywrócenie marketingowej zgody nie wymaga zlecenia (więc
    i wiedzy) klienta (nie ma potwierdzania w aplikacji i nie
    ma podawania treści SMS

    tak więc bank może bez udziału klienta przywrócić zgodę

    Z tego, że
    - bank może bez udziału klienta przywrócić zgodę

    nie wynika, że
    - bank na pewno zgodę cofnął...

    Tyle pojmuję -- nie chcę udawać Greka jak pracownicy banku Velo.
    (Tobie też odradzam tę drogę)

    > Nadal nie wiem, o co Ci chodzi. Podkręć jasność przekazu.

    Czego nie rozumiesz? W logach nie ma informacji o cofnięciu zgód.
    Cofnięcie zgód jest (wg Ciebie) istotne -- bank nie zapisuje
    istotnych informacji?...

    -=-

    Aby było jasne:

    - wykazałem, że bank potrafi przywrócić zgodę bez udziału klienta

    - bank nie przedstawia dowodu na cofnięcie zgody przez moją matkę

    bank twierdzi jakoś tak:
    zgoda była, teraz nie ma, więc matka zgodę wycofała

    - ogólna zasada mówi, że
    ten sprawił, kto skorzystał
    bank skorzystał kilkaset pln
    matka nie skorzystała

    -=-

    Twierdzę, że:
    - bank potrafi (bez włamania) zgodę cofnąć
    - zgoda została cofnięta
    - matka nie potrafi wycofać
    - ja nie cofnąłem

    - bank wycofał zgodę bez zlecenia matki...

    Być może (jak to banki czasami ;) czynią) bank wycofał, aby następnie
    po dłuuuugich (i namiętnych?) prośbach klientki (trochę starej, trochę
    zapewne głupiej i nieobytej z bankami) przywrócić i zgodę, i odsetki
    -- zdobywając miano uczciwego wśród banków...

    Problem w tym, że od dawna mam dosyć takich zagrywek...
    [ostatecznie zgadzam się na podobne -- ale nie na takie]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 7. Data: 2024-09-11 01:24:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 wrz 2024 o 08:32, Robert Tomasik pisze:

    > Prawidłowo pracownik powinien najpierw mieć podpisany papier, a potem
    > działać

    Technicznie brak papieru nie jest przeszkodą w przywróceniu zgody.
    (tedy twierdzę, że podobnie można zgody cofnąć -- bez udziału klienta)

    BTW złodziejstwa... https://youtu.be/35WCAl00Hc4?t=545

    Rzecz jasna to nie jest nasz Leszek Czarnecki a Ryszard Czarnecki...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s