  • 31. Data: 2012-06-29 10:47:35
    Temat: Re: Vincent Sprawiedliwy ;)
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 10:42 m <m...@g...com> pisze:

    > Raczej źle. Myślę że "przerzucenie kosztu na klienta" może oznaczać coś
    > takiego:
    >
    > Cena zaopatrzenia: 10zł
    > Cena detaliczna: 11zł
    > Cena detaliczna dla płacących kartą: 11.22 zł
    > Koszt funkcjonowania sklepu: 50gr, zysk - 72gr ...

    Dokladnie tak jak ja :).

    MK

  • 32. Data: 2012-06-29 10:49:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-29, MK <m...@i...pl> wrote:

    > To prosze bardzo, wczpraj kupilem Newsweeka, zaplacilem karta 11,90PLN,
    > jak to wyglada obecnie i jak wg. Ciebie bedzie wygladalo po zmianach...

    Będzie wyglądało tak samo. Przecież nie szykują *żadnych* zmian podatkowych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 33. Data: 2012-06-29 10:54:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-29, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > A dla placacych gotowka? Mowimy o konstrukcji cena detaliczna + prowizja.

    Nie rozumiesz. Będzie cena (podstawowa). Za płatność kartą sprzedawca będzie
    mógł formalnie doliczać procent do tej ceny. I tyle.

    > Obecnie bilet komunikacji miejskiej kosztuje w W-wie 3,60PLN. Taka cene
    > placi kazdy niezaleznie od formy platnosci. Jaka cene bedzie placil po
    > takiej zmianie?

    Dokładnie tak: http://www.morele.net/pokaz_pomoc/101/
    Podatki liczy się dokładnie tak samo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2012-06-29 10:54:39
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 10:49 Wojciech Bancer <p...@p...pl> pisze:

    > Będzie wyglądało tak samo. Przecież nie szykują *żadnych* zmian
    > podatkowych.

    Kpisz sobie? Bedzie wygladalo tak, ze zaplace 11,90 + prowizja. Po stronie
    sprzedawcy nie bedzie kosztu prowizji karcianej (w pelnej wysokosci, bo
    jest mowa o dzialeniu prowizji), co oznacza, ze jego koszty beda mniejsze
    i podatek zwrosnie, budzet w stosunku do stanu obecnego zyska 19% - 40% od
    zaplaconej prowizji...

    MK

  • 35. Data: 2012-06-29 10:59:11
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 10:54 Wojciech Bancer <p...@p...pl> pisze:

    > On 2012-06-29, MK <m...@i...pl> wrote:
    >

    > Nie rozumiesz. Będzie cena (podstawowa). Za płatność kartą sprzedawca
    > będzie
    > mógł formalnie doliczać procent do tej ceny. I tyle.

    To jaka bedzie cena podstawowa tego biletu?

  • 36. Data: 2012-06-29 11:26:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-29, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > sprzedawcy nie bedzie kosztu prowizji karcianej (w pelnej wysokosci, bo
    > jest mowa o dzialeniu prowizji), co oznacza, ze jego koszty beda mniejsze

    Sprzeciw. Koszty będą co najmniej identyczne, a jedynie wzrośnie marża.
    O ile oczywiście konkurancja na to pozwoli.

    > i podatek zwrosnie, budzet w stosunku do stanu obecnego zyska 19% - 40% od
    > zaplaconej prowizji...

    Jak podniesie cenę z innego powodu, to też wzrośnie podatek.
    Ty założyłeś, że prowizja będzie dodana, a nie że ulegnie zmniejszeniu
    cena "gotówkowa". Cóż. Pewnie w części masz rację, po prostu będzie więcej
    sklepów w stylu morele.net.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2012-06-29 11:27:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-29, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > To jaka bedzie cena podstawowa tego biletu?

    Taka jaką ustali sprzedawca. Nie mamy cen regulowanych odgórnie już
    od jakiegoś czasu z tego co pamiętam.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 38. Data: 2012-06-29 11:38:37
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 11:27 Wojciech Bancer <p...@p...pl> pisze:

    > Taka jaką ustali sprzedawca. Nie mamy cen regulowanych odgórnie już
    > od jakiegoś czasu z tego co pamiętam.

    Czyli zakladasz, ze jednak ceny spadna... Ty na tej operacji zarobisz 89%
    tej prowizji jaka uda sie przerzucic na klienta, Vincent dostanie 19%, a
    konsumenci placacy kartami dostana po tylku. Czyli wracamy do poczatku.
    Gadanie o wymuszeniu obnizenia stawek to bzdura majaca byc uzasadnianiem,
    a naprawde chodzi o zwiekszenie wplywow do budzetu...

    MK

  • 39. Data: 2012-06-29 11:52:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-29, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Czyli zakladasz, ze jednak ceny spadna...

    Zakładam istnienie konkurencji.
    Zakładam wolną wolę podmiotów gospodarczych w tym zakresie.
    I tyle tylko na razie wiadomo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 40. Data: 2012-06-29 12:01:16
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 11:52 Wojciech Bancer <p...@p...pl> pisze:

    > Zakładam istnienie konkurencji.
    > Zakładam wolną wolę podmiotów gospodarczych w tym zakresie.
    > I tyle tylko na razie wiadomo.

    Taaa... ja znam wplyw podniesienia akcyzy na olej napedowy na ceny oleju i
    benzyny ;).

    MK