  • 41. Data: 2012-06-29 12:02:56
    Temat: Re: Vincent Sprawiedliwy ;)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "maruda" jsjkid$ltg$...@i...gazeta.pl

    > A jeśli ktoś zastrzeli (zadźga, udusi) Vincenta, to deklaruję 100zł na adwokata.

    Przywędruje gorszy od Vincenta.

    Płacenie debetówkami obciąża klienta? Ciekawe...
    Pracowita kobieta przy realnej kasie może miesięcznie
    dorobić do swej pensji bez trudu (raptem kilka transakcji
    dziennie zaprzyjaźnionymi szarytkami) tysiąc złotych.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 42. Data: 2012-06-29 12:04:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 29 Jun 2012 11:27:29 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:

    >Taka jaką ustali sprzedawca. Nie mamy cen regulowanych odgórnie już
    >od jakiegoś czasu z tego co pamiętam.

    akurat cena biletów chyba leży w gestii rady gminy/miasta? Pytanie:
    czy wolno będzie brać za bilet więcej?
    A jeszcze jeden przykład: papierosy. Ich cena też jest określana
    urzędowo, zdaje się.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 43. Data: 2012-06-29 12:08:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" op.wgnkjpj228x4t2@saturn

    : Kupujący dowiadywałby się w sklepie, jaką opłatą zostanie obciążony.

    I rezygnowałby z płacenia kartami, co spowodowałoby wzrost zużycia
    surowców wtórnych, za produkcję których płaci Fiskus -- IMO nie
    musimy obawiać się czegoś takiego. Choć z innej strony -- Tusk
    może uznać, że podnosi podatki słusznie, :) skoro złośliwi
    ludzie płacą makulaturą zamiast pieniądzem plastykowym czy
    podobnym do plastykowego...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2012-06-29 12:21:44
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 12:08 Eneuel Leszek Ciszewski

    > I rezygnowałby z płacenia kartami, co spowodowałoby wzrost zużycia
    > surowców wtórnych, za produkcję których płaci Fiskus

    Przy kasie czy przed wejsciem do skepu by dostawal TOiP? ;)

    MC Debit, VISA Debit - 1%
    MC Debit World - 1,2%
    MC Credit - 1,3%
    MC Credit World - 1,5%
    MC World Signia - 1,6%
    VISA Credit - 1,1%
    American Express - 5%
    Diners Club - 5,5%
    Maestro - 0,9%...

    MK

  • 45. Data: 2012-06-29 12:29:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-29, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

    > akurat cena biletów chyba leży w gestii rady gminy/miasta? Pytanie:
    > czy wolno będzie brać za bilet więcej?
    > A jeszcze jeden przykład: papierosy. Ich cena też jest określana
    > urzędowo, zdaje się.

    I w sklepach często jest krótka piłka:
    "Nie realizujemy płatności kartą w przypadku zakupu papierosów i biletów komunikacji
    miejskiej" (np. widziałem takie w In-Medio). To jak rozumiem jest lepsza
    sytuacja?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 46. Data: 2012-06-29 12:30:28
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    > Przywędruje gorszy od Vincenta.

    Ale ten następny będzie miał świadomość wspomnianego wariantu finalnego :)
    To mu powinno dać do myślenia.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 47. Data: 2012-06-29 12:31:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-29, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Taaa... ja znam wplyw podniesienia akcyzy na olej napedowy na ceny oleju i
    > benzyny ;).

    A ja gdzies napisałem, że będzie to z dnia na dzień? Oczywistym jest, że dopóki
    będą mogli, to sklepikarze będą starali się zwiększyć marżę. Co nie zmienia
    dalej faktu, że na pewnym etapie może się okazać, że cena wróci do niższych
    poziomów, bo będzie im się to bardziej opłacać (przyciągnięcie klientów).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 48. Data: 2012-06-29 12:50:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "SQLwiel" jsk043$np0$...@i...gazeta.pl

    > Ale ten następny będzie miał świadomość wspomnianego wariantu finalnego :)
    > To mu powinno dać do myślenia.

    Jakoś Vincent nie zmartwił się złamaniem (zerwaniem?) belki.

    IMO jesteśmy w pobrzasku -- obecne wojowanie przeciwko płaceniu
    podatków to wojowanie pod sztandarami Rydzyka, który w razie
    swego (bo jeśli my zwyciężymy -- to wg Rydzyka będzie to nie
    nasze zwycięstwo, ale jego) zwycięstwa nad Tukiem zabierze
    nam znacznie więcej. Wojowanie zaś przeciwko Vincentemu po
    upadku Rydzyka może dać jedynie to, o czym wiedzą Dziady
    czy inne Pany Tadeusze...

    -- Car podwaja wyrok, gdy jest proszony o łaskę!!!

    Hm... Możemy... Możemy co najwyżej obalić władzę
    w Polsce, i sami stać się władcami tego kraju...

    Ale czy ktokolwiek z nas ma ochotę na takie poświęcenie? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2012-06-29 12:51:18
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 29.06.2012 12:04, Jarek Andrzejewski wrote:

    > akurat cena biletów chyba leży w gestii rady gminy/miasta? Pytanie:
    > czy wolno będzie brać za bilet więcej?
    > A jeszcze jeden przykład: papierosy. Ich cena też jest określana
    > urzędowo, zdaje się.

    Takie coś już stosuje np Proline dając "rabat" za zapłatę gotówką.
    W praktyce wygląda to tak, że jak jest drobna kwota typu bułka czy kabel
    to klient zapłaci kartą szczególnie jak ma wygodnie bezstykowo.
    A za droższe rzeczy to się zastanowi gdy się dowie że do ceny musi
    dopłacić prowizję.
    Trochę stoi to sprzeczności z przepisami iż w cenniku musi być podana
    cena ostateczna (a więc np nie netto), będziemy znowu mieli podwójne
    cenniki?
    Czy wszystkie typy kart będą miały prowizję w tej samej wysokości, czy
    też przy kasie będzie sprawdzanie "którą kartą najtaniej"...?
    Marx

  • 50. Data: 2012-06-29 13:07:35
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 29 Jun 2012 12:29:29 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:

> [...]

    >miejskiej" (np. widziałem takie w In-Medio). To jak rozumiem jest lepsza

    w mojej ocenie: nie. Ale tak to już bywa, jak aparat państwowy miesza
    się do tego, z czym wolny rynek idealnie sobie radzi.