  • 21. Data: 2008-05-13 08:05:52
    Temat: Re: Visa Cashback - czy sklep coś z tego ma?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" g0abs5$od1$...@n...wp.pl

    > Dowartosciowalem sie :)

    > Moze ktos zwroci uwage na pomysl czytajac forum i zrobi na tym pieniadze :)

    Zrobi pieniądze -- na prowizjach, bo co sklepowi po masie pieniędzy,
    które przyjmie. Musi je odtransportować, czyli ktoś musi zapłacić za
    to przyjmowanie. Może zapłacić bank -- toż wpłatomaty tez kosztują,
    ale obawiam się, że sklepy zażądają dużo.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 22. Data: 2008-05-13 08:10:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" 4828dddc$...@n...home.net.pl

    > Czy taki market ma utargu w żywej gotówce 100.000 zł, czy też 90.000 zł,
    > to w zasadzie nic nie zmienia. Być może sklep ma od prowizjiz tytułu
    > transakcji bezgotówkowych odliczaną prowizję, w stosunku do wartości
    > dokonanych transakcji "cash back", przecież z czegoś wynika fakt, że aby coś
    > wybrać w gotówce, to coś trzeba bezgotówkowo przy okazji kupić.

    Kupujesz za złotówkę, wybierasz sto? Ale może masz rację.
    Może po prostu wymusza się w ten sposób kupowanie.

    Co do tych 100 i 90 -- niby to samo dotyczy płacenia kartami,
    a jednak sklepy twierdzą, że nie ma dla nich różnicy to, czy
    płacisz im kartą, czy gotówką, gdyż w przypadku płacenia
    kartą mniej mają ,,makulatury'' i ,,złomu'' do odwiezienia.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2008-05-13 09:24:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" g0bmcm$mht$...@f...man.torun.pl

    > "Marcin Wasilewski" 4828dddc$...@n...home.net.pl

    Inymi słowy mówię, że nie chodzi o odliczanie prowizji, ale po prostu
    o kupowanie w danym sklepie. (aby pobrać -- trzeba kupić) Ponadto taki
    sklep jest chętniej odwiedzany prez kupujących, a reklama czy inny
    ,,marketing'' ;) przeca kosztuje.

    -=-

    Zobacz, jak o klienta walczą hipermarkety. :) Czasami
    wydaje się, że wręcz dopłacają do interesu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2008-05-13 13:20:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > a jednak sklepy twierdzą, że nie ma dla nich różnicy to, czy
    > płacisz im kartą, czy gotówką, gdyż  w przypadku płacenia
    > kartą mniej mają ,,makulatury'' i ,,złomu'' do odwiezienia.

    Ty żyjesz w jakiejś innej - lepszej rzeczywistości. Bo a to bank który
    zachęca do przeczytania i zrozumienia umowy, a to sklep dla którego
    płacenie kartą nie jest kłopotem i kosztem ... gdzie mieszkasz?

    p. m.

  • 25. Data: 2008-05-13 13:38:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mvoicem" g0c505$407$...@n...news.neostrada.pl

    > Ty żyjesz w jakiejś innej - lepszej rzeczywistości. Bo a to bank który
    > zachęca do przeczytania i zrozumienia umowy, a to sklep dla którego
    > płacenie kartą nie jest kłopotem i kosztem ... gdzie mieszkasz?

    Weź współrzędne geograficzne z nagłówka mego postu (choćby i tego postu)
    i wstaw je do Googli, a dowiesz się, gdzie dokładnie mieszkam.
    Z dokładnością do kilku metrów. :)

    Co do sklepów -- zazwyczaj pytam, czy sprzedawca woli zapłatę kartą, czy gotówką.
    Często pytam wielokrotnie, aby zmniejszyć ryzyko błędu związanego z roztargnieniem,
    niezrozumieniem tematu/pytania/problemu czy złośliwością danego sprzedawcy, gdy
    w sklepie pracuje wielu.

    I otrzymuję odpowiedzi takie:

    -- nie ma różnicy (zazwyczaj)
    -- karta potrafi zabrać cały mój zarobek (jeden raz)
    zwłaszcza karta AE,która zabrała 7% czy 5%
    -- ztcw obsługa karty nic nie kosztuje kogoś
    takiego (tak wielkiego) jak stacja benzynowa
    (BP czy Statoil)
    -- karta zabiera część zysku, ale mniej trzeba
    odwozić pieniędzy i mniejsze jest ryzyko
    przyjęcia pieniędzy fałszywych

    Kto mówi prawdę a kto kłamie -- nie wiem. Wiem natomiast,
    że wożenie pieniędzy to średnia przyjemność, bo znam
    kogoś, kto miał agencję PKO bp/BP.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2008-05-13 13:44:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    >
    > Kto mówi prawdę a kto kłamie -- nie wiem. Wiem natomiast,
    > że wożenie pieniędzy to średnia przyjemność, bo znam

    Ale kogo pytasz? Bo zazwyczaj kasjerce w supermarkecie, albo na kasie
    w BP jest obojętne jakie właściciel płaci prowizje.

    Tym samym jest jej obojętne jak płaci klient. Chyba że chce mniej
    liczyć na koniec zmiany, to może wybrać kartę, choć slipy też trzeba
    potem osobno policzyć, więc wcale łatwiej nie jest.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 27. Data: 2008-05-13 16:35:50
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    >

    > Kto mówi prawdę a kto kłamie -- nie wiem. Wiem natomiast,
    > że wożenie pieniędzy to średnia przyjemność, bo znam

    zależy kogo i gdzie pytasz, na BP czy w hipermarkecie nie ma żadnego
    znaczenia jak placisz, za akceptację kart płacą, ale przy dużym obrocie
    wartość procentowa prowizji jest minimalna

    gotówkę do banku i tak i tak muszą odwozić, bo nie wszyscy płacą kartami,
    czy firma ochroniarska zabierze 500 tys. czy 1 mln zł utargu - nie ma
    znaczenia, bo koszt ten sam

    co innego jak idziesz do małego sklepiku, podam przykład:

    kupowałem gang i zapytałem czy mam szansę na rabat, kolo (właściciel)
    powiedział, że jeżeli zapłacę gotówkę to da mi gratis krawat za kiladziesiąt
    zł lub sprzeda koszulę za 1/2 ceny

    wypłaciłem gotówkę, zapłaciłem i dostałem krawat a ww. nie zapłacił prowizji
    od płatności kartą (twierdzil, ze ok. 3%), zyskaliśmy oboje ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 28. Data: 2008-05-13 16:54:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message

    > wypłaciłem gotówkę, zapłaciłem i dostałem krawat a ww. nie zapłacił
    > prowizji od płatności kartą (twierdzil, ze ok. 3%), zyskaliśmy oboje ;-)

    Hehe... jakie tam oboje, przeciez prowizja jest przerzucana na klienta w
    cenie. Jak to mowia, czego oczy nie widza tego sercu nie zal ;). Podobnie
    bylo z prowizjami bankow za przewalutowanie... do czasu kiedy nie zostapu
    opublikowane nikt na to nie zwracal uwagi tylko mowilo sie o kursie lepszym
    lub gorszym...

    MK

  • 29. Data: 2008-05-13 18:37:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" g0ch3f$ffo$...@i...gazeta.pl

    > Hehe... jakie tam oboje, przeciez prowizja jest przerzucana na klienta

    Inne koszty utrzymania sklepu -- także.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 30. Data: 2008-05-13 18:41:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" g0c5v6$r8m$...@n...onet.pl

    > Ale kogo pytasz?

    Nie legitymuję pytanych. :) Tego rodzaju pytań zadałem zapewne ponad tysiąc.

    > Bo zazwyczaj kasjerce w supermarkecie, albo na kasie
    > w BP jest obojętne jakie właściciel płaci prowizje.

    Nie jest. :)

    > Tym samym jest jej obojętne jak płaci klient. Chyba że chce mniej
    > liczyć na koniec zmiany, to może wybrać kartę, choć slipy też trzeba
    > potem osobno policzyć, więc wcale łatwiej nie jest.

    Slipów nie kradną tak chętnie jak kradną pieniądze.
    I nie ma ;) fałszywych kart. :) To znaczy są, ale
    nie sklep traci, gdy taką kartą ktoś ,,ureguluje''. :)

    --