  • 1. Data: 2008-06-04 11:18:40
    Temat: Visa Electron w Niemczech?
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Czy sa jakies problemy w uzywaniu Visy Electron (debetowka, nie
    kredytowka, wiec plaska) w Niemczech? Spotkal sie ktos z odmowa
    wykonania tranzakcji? Chodzi o bankomaty (tu nie powinno byc problemow)
    oraz platnosci bezgotowkowe w sklepach/hotelach. Banki to
    Inteligo/Eurobank.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 2. Data: 2008-06-04 12:01:28
    Temat: Re: Visa Electron w Niemczech?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 04 Jun 2008 13:18:40 +0200, Maverick
    <k...@N...pl> wrote:

    >kredytowka, wiec plaska) w Niemczech? Spotkal sie ktos z odmowa
    >wykonania tranzakcji? Chodzi o bankomaty (tu nie powinno byc problemow)

    Nie, odmowy tranzakcji nie miałem nigdy. Może dlatego, że nie robiłem
    nigdy tranzakcji?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 3. Data: 2008-06-04 12:20:20
    Od: "dana" <d...@g...pl>

> [...]
    > wykonania tranzakcji? Chodzi o bankomaty (tu nie powinno byc problemow)
    > oraz platnosci bezgotowkowe w sklepach/hotelach. Banki to

    Ja nigdy nie miałam problemów - inteligo i mbank

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-06-04 14:50:56
    Od: "Alex Panx" <a...@f...e-mail.com>

    "dana" news:g260td$4l0$1@news.onet.pl

    > Ja nigdy nie miałam problemów - inteligo i mbank

    Problemów z wypłatą ze ściany czy płatnością plastikiem w sklepie?

  • 5. Data: 2008-06-04 20:55:38
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Maverick pisze:
> [...]
    > wykonania tranzakcji? Chodzi o bankomaty (tu nie powinno byc problemow)
    > oraz platnosci bezgotowkowe w sklepach/hotelach. Banki to

    W większości sklepów honoruje się tylko 'lokalne' EC. Trzeba się upewnić
    po prostu wcześniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 6. Data: 2008-06-09 14:42:58
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil 'czemu' Bista" <t...@c...org> napisał w
    wiadomości news:g26vg7$s78$1@tiberium.net.pl...

    > W większości sklepów honoruje się tylko 'lokalne' EC. Trzeba się upewnić
    > po prostu wcześniej.

    No właśnie, zdziwiłem się w Kauflandzie w Dreznie. Nie pomogło że VISA
    Elektron z Deutsche Bank.

    Za to tam gdzie są jakieś atrakcje turystyczne nie powinno być problemu -
    akurat byłem w Schwangau i tam byle butik z pamiątkami nie robił problemów.
    Hotele też w różnych miejscach.

    PS. na czym polega te 'lokalne EC' ? tylko z niemiec czy wydane tylko przez
    sieć, tu Kaufland?

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2008-06-09 17:52:11
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Irokez pisze:
> [...]
    > problemów. Hotele też w różnych miejscach.
    >
    > PS. na czym polega te 'lokalne EC' ? tylko z niemiec czy wydane tylko

    Niemcy mają po prostu swoją lokalną kartę płatniczą i jest ona
    honorowana praktycznie wszędzie.

    Co ciekawe - ichnie EC są wydawane np. w systemie Maestro - ot taka
    ciekawostka - oni sobie mogą do .pl przyjechać i tymi swoimi wynalazkami
    płacić bez problemu ;) Ale Ty swoim Maestro w tym Kauflandzie już byś
    nie dał rady zapłacić.

    A karty globalne (czyli Visa/MC) są honorowane tam, gdzie panoszą się
    turyści i tym podobnych (np. stacje benzynowe, hotele, etc.).

    Ale zdaje się, że ich podejście do kart się powoli zmienia i punktów
    akceptujących karty globalne jest co raz więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 8. Data: 2008-06-09 19:55:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Kamil 'czemu' Bista pisze:

    > Ale zdaje się, że ich podejście do kart się powoli zmienia i punktów
    > akceptujących karty globalne jest co raz więcej.

    Czytalem, ze wspolnie z Francja przymierzaja sie do zalozenia
    europejskiej organizacji karcianej.

  • 9. Data: 2008-06-09 20:27:14
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    krzysztofsf pisze:

    > Czytalem, ze wspolnie z Francja przymierzaja sie do zalozenia
    > europejskiej organizacji karcianej.

    Ja mówiłem o praktyce, którą widzę bardzo często, a nie o teorii ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 10. Data: 2008-06-09 20:29:28
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Kamil 'czemu' Bista pisze:

    > Ja mówiłem o praktyce, którą widzę bardzo często, a nie o teorii ;)

    To "bardzo czesto" czy "powoli sie zmienia" ? :)