  • 1. Data: 2009-09-25 05:24:21
    Temat: Visa czy MasterCard
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Jestem w trakcie wyrabiania nowej KK PKO Vitay i mam dylemat. Muszę wybrać
    czy chcę Visę czy MasterCard?

    Nie bardzo wiem na czym polega różnica.
    Mam Visę - kredytówkę z WBK i MasterCard - debetówkę z City. Z żadną nie
    miałem narazie problemów ale tą MasterCard mam dopiero od miesiąca.

    Jaką wybrać? Dodam że płacić będę w 99% w Polsce.

  • 2. Data: 2009-09-25 06:17:07
    Temat: Re: Visa czy MasterCard
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Włodziu" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miałem narazie problemów ale tą MasterCard mam dopiero od miesiąca.
    >
    > Jaką wybrać? Dodam że płacić będę w 99% w Polsce.

    W Polsce bez znaczenia,
    W Europie może mieć znaczenie, bo czasem akceptują tylko MC.
    No i ważna jest waluta rozliczeń - weź kartę rozliczaną w Euro do płatności
    w Europie.

  • 3. Data: 2009-09-25 11:36:24
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W Europie może mieć znaczenie, bo czasem akceptują tylko MC.
    > No i ważna jest waluta rozliczeń - weź kartę rozliczaną w Euro do

    w wawie w jednym z urzedow dzielnicy w kasie mozna placic tylko mastercardem

  • 4. Data: 2009-09-25 11:49:02
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Damian" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > w wawie w jednym z urzedow dzielnicy w kasie mozna placic tylko
    > mastercardem

    Białołęka. Doliczają prowizję za płatność :)

  • 5. Data: 2009-09-25 12:54:20
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Damian" news:h9i9vt$kjv$1@news.onet.pl

    > w wawie w jednym z urzedow dzielnicy w kasie mozna placic tylko
    mastercardem

    Stolyca... A tak na marginesie to gościa, który wprowadził taki kretyński
    "przepis", że w kasie tylko MC + prowizje płaci klient powinno się za jaja
    powiesić.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2009-09-25 13:02:42
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 25 Wrz, 08:54, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:
> [...]
    > "przepis", że w kasie tylko MC + prowizje płaci klient powinno się za jaja

    Dlaczego? To znaczy, nie dlaczego powiesic za jaja, tylko dlaczego
    wprowadzil ze tylko MC?

  • 7. Data: 2009-09-25 13:11:09
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    l.googlegroups.com

    > Dlaczego? To znaczy, nie dlaczego powiesić za jaja, tylko dlaczego
    > wprowadzil ze tylko MC?

    Za jedno i drugie!
    Polska to nie Niemcy gdzie masz sklepy tylko akceptujące MC/Maestro! Toż to
    jakieś kuriozum. Pajace z budżetówki szczerzą swoje kretyńskie facjaty jacy
    oni nowocześni itp. a jak przychodzi wprowadzić tą nowocześność tam gdzie
    ona powinna być obecna od kilku dobrych lat to na dzień dobry jakiś urzędas
    daje dupci i wychodzi z założenia, że jest pięknie.
    Druga sprawa to prowizje - ja się pytam to urząd jest dla mnie czy ja dla
    urzędu? Jeżeli tak mi mają życie "ułatwiać" to niech sobie w tyłek wsadzą te
    swoje terminale - zapłacę gotówką, kość mi od tego w pewnym miejscu nie
    strzeli ;) Nie mogę tylko zrozumieć jednego - jak to jest, że w innym
    mieście, w UM można zapłacić i Visą i MC, klient nie ponosi żadnych
    dodatkowych prowizji a urzędnik siedzący w kasie nawet zachęca do tego by
    płacić plastikiem, jeżeli tylko mamy taką możliwość :)

  • 8. Data: 2009-09-25 14:24:09
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Valdi.Pavlack wrote:
    > "bradley.st"
    l.googlegroups.com

    > Za jedno i drugie!
    > Polska to nie Niemcy gdzie masz sklepy tylko akceptujące MC/Maestro!

    Gwoli scislosci, EC/Maestro.

    Sklepow akceptujacych karty Visa/MasterCard jest w Niemczech jak na
    lekarstwo.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2009-09-25 14:27:01
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:h9ijr1$eoo$1@online.de

    > Gwoli scislosci, EC/Maestro.

    Otóż to.

    > Sklepow akceptujacych karty Visa/MasterCard jest w Niemczech jak na
    > lekarstwo.

    Niestety. Pod tym względem to dziki kraj.

  • 10. Data: 2009-09-25 16:57:55
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Włodziu pisze:
    > Jaką wybrać? Dodam że płacić będę w 99% w Polsce.

    MasterCard działa jakoś lepiej, nie było nigdy takich cyrków jak z VISA.

    --
    Mithos