  • 11. Data: 2009-06-10 13:10:32
    Temat: Re: Visa - płatność w Europie
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 13:04:52 +0200, Robert Kois napisał(a):

    > Albo Polbank+Eurobank. W Eurobanku opłata 5zł a kurs znacznie lepszy
    > (przynajmniej taki był we wrześniu). Polbank: 3,28-3,30 za euro,
    > Eurobank: 3,33 +5zł, Mbank: 3,40 - jaki fajny wtedy kurs był ;).

    Masz komplet danych a nie chce Ci się liczyć :/

    10 EUR
    Polbank - 3,30 x 10 + 10 = 43 PLN
    Eurobank - 3,33 x 10 + 5 = 38,3 PLN
    mBank - 3,40 x 10 = 34 PLN

    50 EUR
    Polbank - 3,30 x 50 + 10 = 175 PLN
    Eurobank - 3,33 x 50 + 5 = 171,5 PLN
    mBank - 3,40 x 50 = 170 PLN

    100 EUR
    Polbank - 3,30 x 100 + 10 = 340 PLN
    Eurobank - 3,33 x 50 + 5 = 338 PLN
    mBank - 3,40 x 50 = 340 PLN

    Widać, że powyżej 200 EUR Polbank jest już samotnym liderem a zakładając
    kurs ten niższy 3,28 to jeszcze szybciej. Było nie było karta Eurobanku
    całkiem miłe ma przeliczniki. Wychodzi, że należałoby mieć 3 karty ;)

    Xenocide

  • 12. Data: 2009-06-10 13:18:17
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 13:10:32 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > Masz komplet danych a nie chce Ci się liczyć :/

    Ano nie chce :)

    > Widać, że powyżej 200 EUR Polbank jest już samotnym liderem a zakładając
    > kurs ten niższy 3,28 to jeszcze szybciej.

    Z dokładnością do tego, że Polbankową mam kredytówkę i do bankomatu jej nie
    wtykam, więc od początku wygrywa z obiema debetówkami :).

    > Było nie było karta Eurobanku
    > całkiem miłe ma przeliczniki. Wychodzi, że należałoby mieć 3 karty ;)

    No ja brałem akurat po 100euro :).

    --
    Kojer

  • 13. Data: 2009-06-10 13:26:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 13:01:28 +0000, xbartx napisał(a):

    > Hmmm ale chyba ta Citi to była karta do konta gdzie miał zdeponowane
    > Euro, bo w lepsze kursy Citi niż mBank to raczej ciężko uwierzyć, no ale
    > kto wie BRE się aktualnie, można powiedzieć, rozkłada

    KK Citi MC srebrna.
    mBank nie wiem jaka, ale też KK.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 14. Data: 2009-06-10 15:57:00
    Temat: Re: Visa - p?atno?ae w Europie
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Wed, 10 Jun 2009 13:26:41 +0000 (UTC)
    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > KK Citi MC srebrna.
    > mBank nie wiem jaka, ale też KK.

    Ale ma już te transakcje rozliczone? Fakt, że kiedyś słyszałem, że MC z
    Citi ma nieco lepszy przelicznik, ale jakoś ciężko mi uwieżyć, bo BRE
    jakie by nie było jednak przelicznik zawsze miało mocno ciekawszy niż
    Citi.

    Xenocide

  • 15. Data: 2009-06-10 22:08:36
    Temat: Re: [Lukas] Visa - płatność w Europie
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Funaki wrote:

    > Witam,
    >
    > Jestem w posiadaniu VE i VG od Lukasa, e-konto pro. Która z tych kart
    > nadaje się najlepiej do płacenia w EU?
    >
    > Jak to właściwie jest z tym przelicznikiem? Którą kartą od nich najlepiej
    > płacić za granicą? Coś słyszałem, że Mastercard, ale dlaczego?

    teoretycznie w europie MC rozlicza transakcje w euro, a VISA w usd,
    ale miedzy MC, a klientem jest jeszcze bank i czasami jest tak,
    ze jak placisz plastikiem MC w euro, to potem jeszcze bank robi
    przewalutowanie EUR -> USD -> PLN. musisz dokladnie sprawdzic w regulaminie
    konkretnej karty. ja kiedys przy wyjezdzie do monachium wzialem karte MC
    z bzwbk do konta walutowego, bo byla przez pierwszy rok za darmo,
    rozliczala transakcje bezposrednio w euro, transakcje bezgotowkowe byly
    za friko, a wyplata z bankomatow deutsche bank byla obarczona stala
    prowizja (bodajze 1.5eur). oczywiscie po powrocie zamknalem rachunek :)

  • 16. Data: 2009-06-12 18:05:06
    Od: "waldek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Eurobank - 3,33 x 10 + 5 = 38,3 PLN
    > mBank - 3,40 x 10 = 34 PLN
    >
    > 50 EUR
    > Polbank - 3,30 x 50 + 10 = 175 PLN
    > Eurobank - 3,33 x 50 + 5 = 171,5 PLN
    > mBank - 3,40 x 50 = 170 PLN
    >
    > 100 EUR
    > Polbank - 3,30 x 100 + 10 = 340 PLN
    > Eurobank - 3,33 x 50 + 5 = 338 PLN
    > mBank - 3,40 x 50 = 340 PLN
    >
    > Widać, że powyżej 200 EUR Polbank jest już samotnym liderem a zakładając
    > kurs ten niższy 3,28 to jeszcze szybciej. Było nie było karta Eurobanku
    > całkiem miłe ma przeliczniki. Wychodzi, że należałoby mieć 3 karty ;)

    To są kursy z zeszłego roku. W kwietniu 2009 r. w Niemczech gdy pobierałem
    "delfinkiem" 110 ? to kurs wyniósł 1?=4,618 zł a gdy płaciłem kartą VE
    Polbanku za paliwo to kurs wyniósł 1?=4,25 zł. To są dane po rozliczeniu
    płatności. Ogromna różnica, między tymi bankami. Kursy bankowe były podobne
    do obecnych i to są dane rzeczywiste, a nie teoretyczne.

    Pozdrawiam
    Waldek

  • 17. Data: 2009-06-18 21:57:34
    Od: "RK" <b...@o...pl>

    Użytkownik "waldek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > płatności. Ogromna różnica, między tymi bankami. Kursy bankowe były
    > podobne do obecnych i to są dane rzeczywiste, a nie teoretyczne.

    Czy kurs stosowany przez Polbank to jest kurs sprzedaży waluty z tabeli
    kursów zamieszczonej na ich stronie?

  • 18. Data: 2009-06-19 06:39:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RK" <b...@o...pl> wrote in message

    > Czy kurs stosowany przez Polbank to jest kurs sprzedaży waluty z tabeli
    > kursów zamieszczonej na ich stronie?

    Nie. Kurs na WWW sluzy przede wszystkim do rozliczania kredytow
    hipotecznych.

    MK