  • 11. Data: 2002-01-26 23:30:31
    Temat: Re: Visa + polskie litery w nazwisku + zakupy za granica = klopoty ?
    Od: Witold Dębicki <w...@p...onet.pl>

    > Ja tez mam na karcie "MICHAŁ", ale jak cos gdzies trzeba podac na
    > zagranice, to podaje "Michal" i zawsze dzialalo...

    Ciekaw jestem czy np. finowie z tymi swoimi dziwnymi literkami lub niemcy
    tez maja takie problemy ? Wyglada mi na to ze to nasz lokalny wymysl -
    naszych zdolnych polskich bankowcow lub co bardziej prawdopodobne
    niedouczonych pracownikow bankow.
    pzd

  • 12. Data: 2002-01-27 12:16:17
    Od: Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl>

    Kompetentne i jasne wyjaśnienia dla wszystkich: :))

    Podczas dokonywania transakcji w interncie na kartę wydaną przez
    polski bank nie ma żadnego znaczenia w jakiej postaci podamy
    nasze imię i nazwisko oraz jaki podamy adres (tzw. billing address).

    Owszem, istnieje coś takiego jak system weryfikacji tych danych,
    ale dotyczy to przede wszystkim banków i kart w USA i nie ma on
    zastosowania w naszym kraju.

    Zatem podczas dokonywania transakcji należy po prostu wpisać
    imię i nazwisko bez żadnych polskich liter, podobnie adres - najlepiej
    wpisać swój adres również bez żadnych polskich liter.

    Wpisanie jakichkolwiek polskich znaków jedynie może spowodować
    problemy przy przetwarzaniu takich danych przez zagraniczy sklep
    (szczególnie jak jest on nieświadomy istnienia innych krajów,
    główna wada sklepów w USA), a poza tym wskutek nieprawidłowego
    wydrukowania tych danych na paczce czy fakturze może spowodować
    problemy z doręczeniem oraz problemy z odprawą celną.

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz

  • 13. Data: 2002-01-28 01:10:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Witold Dębicki <w...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > tez maja takie problemy ? Wyglada mi na to ze to nasz lokalny wymysl -
    > naszych zdolnych polskich bankowcow lub co bardziej prawdopodobne

    Ale w czym problem? Przeciez na pasku nie ma polskich znakow.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 14. Data: 2002-01-28 11:38:44
    Od: Witold Dębicki <w...@p...onet.pl>

    > Ale w czym problem? Przeciez na pasku nie ma polskich znakow.

    Wlasnie o to chodzi. Mam nadzieje ze nie ma problemu, a przynajmniej nie
    powinno byc...
    pzd

  • 15. Data: 2002-01-28 12:22:58
    Od: txc <t...@p...onet.pl>

    On 28 Jan 2002 02:10:59 +0100, Krzysztof Halasa
    <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

    >Ale w czym problem? Przeciez na pasku nie ma polskich znakow.

    Na pasku? Chodzi o karte? U mnie na karcie SA polskie znaki i dlatego
    mam problem. Ale wlasnie dokanalem trasakcji i podalm wszystko bez
    polskich znakow i lyknal (pewnie musial :))

    txc

  • 16. Data: 2002-01-28 22:02:31
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 28 Jan 2002 13:22:58 +0100, txc <t...@p...onet.pl> wrote:

    >Na pasku? Chodzi o karte? U mnie na karcie SA polskie znaki i dlatego
    >mam problem.

    Na pasku magnetyczym tez :-) ?

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 17. Data: 2002-01-28 23:28:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    txc <t...@p...onet.pl> writes:

    > Na pasku? Chodzi o karte? U mnie na karcie SA polskie znaki i dlatego
    > mam problem. Ale wlasnie dokanalem trasakcji i podalm wszystko bez
    > polskich znakow i lyknal (pewnie musial :))

    Na pasku magnetycznym.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator