  • 11. Data: 2011-06-29 18:56:01
    Temat: Re: W co zainwestować oszczędności
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-06-29 16:27, !sp pisze:

    > O nominale100zl, czyli 2% ?

    Ostatnio tak by

  • 12. Data: 2011-06-29 19:23:29
    Temat: Re: W co zainwestowa? oszcz?dno?ci
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Te? o tym my?la?em, tyle, ?e troch? mi si? sprawy ?yciowe pozmienia?y i
    > mieszkanie nie jest mi na razie potrzebne. Obawiam si?, ?e musia?bym do
    > mieszkania jednak dok?ada? (wynajem pewnie nie pokryje raty kredytu, a dojd?
    > jeszcze meble, niezb?dne remonty, i r?zne administracyjne procedury), poza
    > tym w?tpi?, ?e b?d?c kawalerem dostan? tyle kredutu by mieszkanie jakie? 2
    > pokojowe w stolicy kupi?.

    kupno mieszkania na wynajem (w stolicy) jest nieopłacalne! rentowność
    poniżej tego co można dostać na lokacie terminowej w banku!

    jeżeli miałaby to być nieruchomość to TYLKO inwestycyjna i najlepiej z
    gwarancją najmu np. condohotel (umeblowany, remontami się nie martwisz,
    wynajem też masz załatwiony)

    cieszą się one ostatnio dużą popularnością, roczna rentowność to 10% i
    więcej, co ciekawe jest ona GWARANTOWANA

    oczywiście zakup można częściowo sfinansować kredytem hipotecznym ;-)

    poza tym usługa finansowa jakiej szukasz zwyczajnie NIE istnieje, żadna
    nie spełni wszystkich warunków

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2011-06-29 19:33:05
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "gregor" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > tylko sie nie daj nabrac w jakies nieruchomosci EFH itp. bo to wszystko
    > jebnie lada dzien a nawet juz sie wali ...

    Obecnie moze jeszcze warto w papu ? (spozywka)
    metale i surowce wyrabane w kosmos ...
    na pl.wgpw nawet porykiwania kroovek cos ostatnio przycichly ;)

  • 14. Data: 2011-06-29 21:07:37
    Od: z <z...@g...pl>

    RobertS pisze:

    > kupno mieszkania na wynajem (w stolicy) jest nieopłacalne! rentowność
    > poniżej tego co można dostać na lokacie terminowej w banku!

    Liczysz cały dochód łącznie z przejęciem na własność (kiedyś) mieszkania
    czy tylko miesięczny obecny zysk???

  • 15. Data: 2011-06-29 21:28:28
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-06-29 16:27, !sp pisze:
    > O nominale100zl, czyli 2% ?

    Chyba coś wcięło. Ostatnio było to 2% od nominału. Dwa lata temu było to
    1%, jak moje piękne 10-latki na 7,05% aktualnie ;)

    --
    Raf

  • 16. Data: 2011-06-29 21:43:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Liczysz cały dochód łącznie z przejęciem na własność (kiedyś) mieszkania
    > czy tylko miesięczny obecny zysk???

    mieszkanie jest moje w momencie podpisania aktu notarialnego, co masz na
    myśli pisząc o przejęciu "kiedyś" mieszkania?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2011-06-29 21:59:23
    Od: z <z...@g...pl>

    RobertS pisze:

    > mieszkanie jest moje w momencie podpisania aktu notarialnego, co masz na
    > myśli pisząc o przejęciu "kiedyś" mieszkania?

    Mam na myśli pozbycie się hipoteki (spłatę kredytu) przy założeniu 20%
    wkładu własnego (kasa którą chcę gdzieś ulokować - mądrze).
    Jeśli co miesiąc nic na tym interesie nie zarobię ale za 20-30 lat będę
    miał dwa mieszkania a nie jedno to dla mnie jest satysfakcjonujący zysk.
    Wszystko to mając na uwadze potomka bo mi to raczej już rybki.
    Skoro obecne zyski z lokat zjada inflacja to co pozostaje?

  • 18. Data: 2011-06-29 22:02:29
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Mam na myśli pozbycie się hipoteki (spłatę kredytu) przy założeniu 20%
    > wkładu własnego (kasa którą chcę gdzieś ulokować - mądrze).

    a ta hipoteka przeszkadza Ci w korzystaniu z mieszkania? gdyby jej nie
    było nie miałbyś szansy na własne "M"

    > Jeśli co miesiąc nic na tym interesie nie zarobię ale za 20-30 lat będę
    > miał dwa mieszkania a nie jedno to dla mnie jest satysfakcjonujący zysk.

    to kupiłeś jedno czy dwa mieszkania?

    > Wszystko to mając na uwadze potomka bo mi to raczej już rybki.
    > Skoro obecne zyski z lokat zjada inflacja to co pozostaje?

    napisałem wcześniej nt. opcji zwanej condohotelem, można również
    oszczędzać w FI, ale tutaj NIE MA gwarancji kapitału chociaż można sobie
    tak poukładać inwestycje, że np. po roku (lub kilku) w najgorszym
    wypadku wyjdzie się na zero (nominalnie)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2011-06-30 05:04:21
    Od: z <z...@g...pl>

    RobertS pisze:

    > a ta hipoteka przeszkadza Ci w korzystaniu z mieszkania? gdyby jej nie
    > było nie miałbyś szansy na własne "M"
    Chodzi o trwanie kredytu. Potrzebny wynajm żeby się ratami nie zarzynać.
    A mieszkać tam nie muszę bo drugie mieszkanie mam. Syn ma 5 lat.

    Rozumiem że liczyłeś rentowność kupna pod wynajm w krótkim terminie.
    Może ja to źle kalkuluję ale zakładam zero strat (wydatków) przez 20-30
    lat.(no może niewielkie) Oprócz tych 20% wkładu własnego oczywiście a
    potem sprezentowanie synowi mieszkania na nową drogę życia. :-)
    Myślisz że 20-40tys zł które ulokuję w ten sposób to w banku zarobiłyby
    przez ten czas na własne M??? Sądzę że wątpię patrząc na to co się dzieje.

  • 20. Data: 2011-06-30 06:49:25
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > To niekoniecznie musi być dwupokojowe, niekoniecznie w Warszawie, zaś z
    > wkładem własnym rzędu kilkudziesięciu tysięcy nie powinieneś mieć wielkich
    > problemów z dostaniem kredytu.

    Wiem, że interesu życia na tym nie zrobię, i dlatego myślę, że jak już
    kupować to takie, które jak już się je spłaci to się przyda, bo w
    perspektywie czasu i tak chciałbym mieć własne mieszkanie.

    > Inna sprawa - czy to jest dobry pomysł żeby oszczędzać przez pożyczanie?
    > :)

    No właśnie, pomysł sprzeczny z założeniami. :) Jakbym miał ze 2 razy większą
    kwotę to bym się nie wahał kupować, ale zanim ją uzbieram wolałbym
    zainwestować tak by nie tracić oszczędności.