  • 1. Data: 2005-03-22 21:45:40
    Temat: W jakiej walucie kredyt?
    Od: "tomek(int)" <i...@-...pl>

    witam!
    czy możecie doradzić w jakiej walucie wziąć kredyt hipoteczny na kwotę
    105 000 zł? Zastanawiam się nad CHF, którego kurs jest na dzień
    dzisiejszy dość kiepski (2.63), ale znów oprocentowanie dużo niższe. W
    PLN ok 7,90%, w CHF 3,60. Okres kredytowania to 30 lat, koszt
    przewalutowania 0,8% od kwoty przewalutowania.

    Najlepiej wziąć chyba w PLN i przewalutować na CHF jak CHF pojdzie w
    górę. Czy wiecie jakie są prognozy dot. ew. deprecjacji złotego na maj
    (ew. odejście Belki) i jesień (wybory) i jej wpływ na cenę CHF?

    Ogólnie rzecz biorąc: czy obecna sytuacja polityczna skłania do kredytu
    w obcej walucie czy raczej w złotówce?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2005-03-22 21:54:48
    Temat: Re: W jakiej walucie kredyt?
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <d1q3ij$o5s$1@news.onet.pl>, tomek(int) wrote:

    > górę. Czy wiecie jakie są prognozy dot. ew. deprecjacji złotego na maj
    > (ew. odejście Belki) i jesień (wybory) i jej wpływ na cenę CHF?

    Wiesz ? Ja sluchalem rok-dwa lata temu, prognoz specjalistow
    ktorzy porownywali silna gospodarke USA i slabe europejskie.
    Dzieki temu jestem dzis troche "lzejszy".
    A to przeciez byli specjalisci na poziomie miedzynarodowym.

    Chcesz rady ?
    Wez po 33% w EURO, 33% USD i 33% PLN. Nie ma sily zebys stracil.
    Ale jak znam zycie - ty bys jeszcze chcial wygrac, co ?

    Sadzisz ze robie kpiny ?
    Tak wlasnie trzymam swoja kase. Nie wkladam wszystkich jaj do jednego
    koszyka.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2005-03-22 23:15:35
    Od: "dks" <d...@p...fm>

    jeśłi masz dylemat co zrobić zrób zobie na arkuszu kalkulacyjnym proste
    zadanie

    zrób dwie symulacje kredytowe jedną w CHF drugą w PLN
    jeśli chodzi o chf 105000zł zamień na CHF i oblicz rate we frankach
    następnie ratę mnóż przez kurs pln/chf tak długo zmieniaj wartość kurs aż
    rata w CHF zrówna się z ratą w PLN.
    Jak już określisz kurs chf zapytaj nie jakiegoś dealera walutowego czy kurs
    taki jest możliwy