  • 21. Data: 2009-01-23 20:57:29
    Temat: Re: W polbanku lokata 9% - kiedy koniec?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Pojawia sie pytanie - o czym rozmawiamy. O gwarancjach Bankowego
    > Funduszu Gwarancyjnego - to powtarzam - tak zwane "polisolokaty" ich
    > nie maja.

    rozmawiamy o gwarancjach konkretnej lokaty - w Lukasie antidotum pro na
    8,1%

    > Czy firmy ubezpieczeniowe maja swoj fundusz gwarancyjny? Tak maja. W
    > Polsce gwarantuje on 50% [dla porownania BFG 100%] i to do 30 000 EURO
    > [dla porownania BFG do 50 000 EURO].

    to w polsce, ale w przypadku tej konkretnej jest inaczej.

    > Wiec jesli jakis pracownik banku twierdzil, ze polisolokata ma
    > gwarancje BFG - klamal. Nie wiem czy celowo, czy nieswiadomie ale
    > klamal.

    nie twierdził ze BFG - od razu mówił ze to luxemburg i jakis ich narodowy
    odpowiednik UFG

    > Jesli zas twierdzil, ze polisa ma jakies gwarancje - mial racje, ale
    > trzeba weryfikowac tak naprawde jaka firma ubezpieczeniowa wydaje taka
    > polise [z jakiego jest kraju, co to za firma] i wtedy mozna ustalic
    > jakie sa to gwarancje.

    IMO uspokajajace powinno byc to ze to nie jakas prywatna instytucja
    finanasowa.

    > Poza kwestia gwarancji sa jeszcze kwestie zwiazane z smiercia. Nikomu
    > ni zycze oczywiscie. Ale powiezajac komus oszczednosci zycia warto sie
    > zainteresowac takimi rzeczami.

    zakładajac polise okreslasz osobe uposazona - w sumie lepiej niz w banku,
    gdzie cos takiego robi sie raczej tylko ze swojej inicjatywy i potem kasa
    wpada do masy spadkowej.

    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
    nie przekonam się, co mówię?" E.M. Forster

  • 22. Data: 2009-01-23 21:49:54
    Od: g...@o...pl

    > To troche sytuacja jakby w salonie BMW kupic rower, produkowany przez
    > firme XXX, a jedynie "sygnowany" przez BMW. Niby masz BMW, niby z ich
    > salonu. Ale koniec koncow jest to tylko rower firmy XXX, co z tego, ze
    > jest tanszy niz samochod?

    Proszę, oto nasz nowy model BMW. Rozwija nieco wyższą prędkośc niż model
    klasyczny, ale istnieje pewne minimalne prawdopodobieństwo odpadnięcia koła
    podczas jazdy.

  • 23. Data: 2009-01-23 22:28:14
    Od: Gniewko <s...@s...pl>

    W dniu 2009-01-23 13:19, *BK* napisał(a) co następuje:

    > Tylko co z tego, skoro ubezpiecznia nie sa gwarantowane przez BFG? To
    > wynika z ustawy. BFG gwarantuje depozyty bankowe. Od gwarancji polis
    > ubezpiecznieowych jest inny fundusz, gdzie gwarancja jest na 50%
    > wartosci polisy [o ile dobrze pamietam].

    Dajcie spokój z tymi BFG i UFG. W Polsce żaden bank nie upadnie. Prędzej
    zostanie sprzedany albo znacjonalizowany. Lepiej napiszcie czy wiecie jak
    terz będzie oprocentowana lokata w Polbanku ?

    --
    *Gniewomir*
    "...kiedy czegoś gorąco pragniesz cały wszechświat sprzyja potajemnie