  • 1. Data: 2010-04-15 11:33:00
    Temat: WIG20 a błądzenie losowe
    Od: mjaniec <m...@g...com>

    W ramach ćwiczeń z pakietu do analiz statystycznych R, zrobiłem dość
    prostą analizę porównującą zachowanie indeksu WIG20 w stosunku do
    modelu losowego opartego na rozkładzie normalnym (zakładanym w wielu
    teoriach i narzędziach inwestycyjnych).

    Wyniki tej analizy są dostępne na moim blogu:

    http://mjaniec.blogspot.com/2010/04/wig20-badzenie-l
    osowe.html

    Analiza obejmuje okres od 16. kwietnia 1991 r. do 13. kwietnia 2010
    r., czyli niemal 19 lat.

    Pozdrawima,

    Maciej Janiec

  • 2. Data: 2010-04-15 11:53:44
    Temat: Re: WIG20 a błądzenie losowe
    Od: TT <t...@o...pl>

    mjaniec napisał(a):
> [...]
    osowe.html

    > Analiza obejmuje okres od 16. kwietnia 1991 r. do 13. kwietnia 2010

    Ciekawa analiza
    Dzięki za jej przygotowanie!

    TT.

  • 3. Data: 2010-04-15 12:28:42
    Od: mjaniec <m...@g...com>

    On 15 Kwi, 13:53, TT <t...@o...pl> wrote:

    losowe.html

    > Ciekawa analiza
    > Dzięki za jej przygotowanie!
    >
    > TT.

    Za moment wrzucę analogiczne wykresy i trochę statystyk dla EURPLN.

    Skrypt, z którego korzystam stale się rozbudowuje, więc z czasem będą
    dochodzić dodatkowe informacje.

    Pozdrawiam,

    Maciej Janiec

  • 4. Data: 2010-04-15 13:03:16
    Od: "haze" <a...@t...net.pl>

    "Teoria chaosu a rynki kapitałowe - Peters Edgar E." Dobra książka którą
    czytałem dowodzącą
    przy pomocy analizy RS i innych, że notowania giełdowe
    mimo pozornego podobieństwa do rozkładów losowych
    są tak na prawde przejawem fraktali

    pozdr.
    haze

  • 5. Data: 2010-04-15 13:21:51
    Od: mjaniec <m...@g...com>

    On 15 Kwi, 15:03, "haze" <a...@t...net.pl> wrote:
> [...]
    > czytałem dowodzącą
    > przy pomocy analizy RS i innych, że notowania giełdowe
    > mimo pozornego podobieństwa do rozkładów losowych

    Testy dot. zachowań fraktalnych są w planach w dalszej kolejności :)

    Problem w tym, że teoria fraktali (która bardzo ściśle jest powiązana
    z teorią chaosu) jak na razie nie daje odpowiedzi na wiele (większość)
    pytań.

    Pozdrawiam,

    Maciej Janiec

  • 6. Data: 2010-04-15 16:59:52
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    mjaniec <m...@g...com> napisał(a):

    > Analiza obejmuje okres od 16. kwietnia 1991 r. do 13. kwietnia 2010
    > r., czyli niemal 19 lat.

    > Maciej Janiec

    A 20.04.2010? Nie obejmuje? Jeżeli nie, to te twoje obliczenia nie nadają
    się do prognozowania i tracisz czas.

    kc

  • 7. Data: 2010-04-15 18:52:44
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    kc <k...@g...pl> napisał(a):

    > A 20.04.2010? Nie obejmuje? Jeżeli nie, to te twoje obliczenia nie nadają
    > się do prognozowania i tracisz czas.
    >
    > kc

    Sorry, doczytałem. Błądzenie losowe uważasz, więc nie mamy o czym rozmawiać,
    bo giełda to nie ruletka a bardziej poker.

    kc

  • 8. Data: 2010-04-15 19:05:31
    Od: mjaniec <m...@g...com>

    On 15 Kwi, 20:52, " kc" <k...@g...pl> wrote:

    > Sorry, doczytałem. Błądzenie losowe uważasz, więc nie mamy o czym rozmawiać,
    > bo giełda to nie ruletka a bardziej poker.
    >
    > kc
    >
    > --

    Witam!

    No właśnie raczej NIE wychodzi że jest to błądzenie losowe,
    przynajmniej w zgodzie z rozkładem normalnym.

    Charakter rozkładu jest wyraźnie inny od normalnego.

    Co dalej, zobaczymy :)

    Pozdrawiam,

    Maciej Janiec

  • 9. Data: 2010-04-15 19:10:38
    Od: Endriu <a...@g...com>

    > Sorry, doczytałem. Błądzenie losowe uważasz, więc nie mamy o czym
    > rozmawiać,
    > bo giełda to nie ruletka a bardziej poker.

    Kiedyś widziałem taki film:

    Wróg u bram
    http://wrog.u.bram.filmweb.pl/

    o pojedynku dwóch snajperów podczas bitwy o Stalingrad. Mniej więcej
    wyglądało to tak, że zanim snajper ustrzeli swojego przeciwnika musi
    wybrać
    odpowiedni moment (na który czasami trzeba badrzo długo czekać).

    Giełda ma coś z takiego pojedynku. Zbyt nerwowy strzelec wystrzela
    wszystkie naboje za wcześnie - zbyt późny strzał też nie przyniesie
    oczekiwanego skutku - zwierzyna ucieknie. Trzeba wstrzelić się wtedy
    kiedy
    nadchodzi odpowiedni moment ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2010-04-15 20:15:09
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl>

    Z tym snajperem to porównanie raczej "kulą w płot".

    Ważne momenty w tradingu są aż dwa - trzeba pociągnąć za cyngiel przy
    wejściu i przy wyjściu.
    Gdyby trzymać się snajperskiego porównania, to strzelec musiałby strzelić w
    ofiarę raz, później dać jej pobiegać jakiś czas i oddać drugi strzał kończąc
    tym samym dzieło.

    DJ