  • 11. Data: 2009-01-29 13:45:19
    Temat: Re: WIG20 - wyjątek na skalę światową
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Jesli ktoś ma wątpliwości, czy WGPW to bananowa giełda, to dzisiejsza
    > sesja (i cały ten tydzień) chyba je rozwiała. Moja prognoza o wzrostach
    > dotyczyła DAX-a i tam oraz na innych cywilizowanych rynkach się sprawdza.
    > Myślałem, że WIG20 nie będzie wyjątkiem, ale się myliłem.
    > Chyba się przeniosę na DAX-a całkowicie.

    Porownaj sobie DAX z FW20 w dluzszej perspektywie np. roku:
    http://stooq.pl/q/?s=dax&d=20090129&c=1y&t=l&a=lg&b=
    1&r=fw20
    Widac, ze oba wykresy sa bardzo mocno skorelowane.
    To, ze DAX ostatnio troche podciagnal, a FW20 zostal w miejscu to nie powod
    sadzic, ze ta korelacja sie rozjezdza. Trudno wymagac, zeby wykresy sie
    idealnie pokrywaly. Zreszta wtedy zaraz by byly glosy, ze GPW to bananowa
    gielda, bo nasladuje DAX czy DJIA. Zreszta jak nie nasladuje to tez piszesz,
    ze bananowa. Ludziom to nie dogodzi :)

    Pozdrawiam

    Darek

  • 12. Data: 2009-01-29 13:50:39
    Od: "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > podbicie.
    > Nie ma ku temu żadnych przesłanek fundamentalnych - wciąż napływają
    > fatalne
    > dane makro ze świata.
    > Nie zapominaj, że 2 lutego rozpoczyna sie publikacja wyników za IV kw.
    > polskich spółek. Można się spodziewać, że raporty będą złe lub bardzo złe.
    > Nie będzie więc podstaw do wzrostów.
    > Czekamy więc na rozpoczęcie kolejnej (ostatniej?)fali spadkowej w USA i
    > nowe
    > dołki bessy. Dopiero po ich ustanowieniu możemy spodziewać się rozpoczęcia

    XXL pytam po raz ostatni.

    Czy oprócz naganainia na Balcerowicza i Unię jesteś w stanie zrobić coś
    pożytecznego na tej grupie , i wyrysowac tą twoją rzekomą "spadkową piątkę"
    wg teorii fal eliota.

    Jeżeli pierdzieliłeś o niej tyle razy, to teraz wyrysuj tu ją - wzywam cię.

    No chyba że nic nie widziałeś, a powtarzałeś tylko jak klakier komentarza
    takiego czy innego anala, tak samo jak powtarzasz jak klakier "ŻE
    BALCEROWICZ WIELKIM EKONOMISTĄ JEST"....

    P.S. Wg mnie to fal spadkowych od rozpoczęcia bessy było już co najmniej 6

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66e5e0f3cb510b49
    .html

    Dr.Endriu

  • 13. Data: 2009-01-29 13:53:12
    Od: "george" <g...@v...pl>

    " XXL" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > nowe
    > dołki bessy. Dopiero po ich ustanowieniu możemy spodziewać się rozpoczęcia

    skoro wszyscy juz wiedza ze raporty sa/będą złe to juz to dawno w cenach
    jest.
    Problem chyba w tym że mają obawy że raporty mogą być tragiczne ( opcje
    walutowe itp ).

    george

  • 14. Data: 2009-01-29 14:10:44
    Od: "DJ \(stopazwrotu.pl\)" <d...@a...pl>

    Mamy chyba takie same inicjały, przez to musiałem sobie zrobić dopisek przy
    zwyczajowo uzywanym "nicku".
    DJ

  • 15. Data: 2009-01-29 14:19:05
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Mamy chyba takie same inicjały, przez to musiałem sobie zrobić dopisek
    > przy zwyczajowo uzywanym "nicku".
    > DJ

    Inicjaly mamy na pewno takie same. Ja zmienilem grupowy "nick" na DJ jakies
    poltora roku temu. Jak byles wczesniej ode mnie na grupie z tym "nickiem" i
    ja sie wpakowalem to przepraszam. Przynajmniej teraz masz w "nicku"
    dodatkowa reklame swojej strony :)

    Pozdrawiam

    Darek

  • 16. Data: 2009-01-29 14:20:06
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    george <g...@v...pl> napisał(a):

    Skoro wszyscy juz wiedza ze raporty sa/będą złe to juz to dawno w cenach
    jest.
    Problem chyba w tym że mają obawy że raporty mogą być tragiczne ( opcje
    walutowe itp ).

    Raporty polskich spółek są sprawa drugorzędną.
    Priorytetowe znaczenie ma fatalna sytuacja makroekonomiczna w USA (silna
    recesja + gigantyczny kryzys finansowy).
    Jesli taki guru rynków finansowych jak G.Soros we wczorajszym wywiadzie
    przyznał, że nie przewidział tak silnego kryzysu (ok. 2 biliony dolarów
    strat)to pokazuje to skale problemów przed jakimi stoi gospodarka w USA i
    wielu innych krajów.

    Bessa na rynkach finansowych skończy sie wtedy gdy z USA zaczną napływać
    pozytywne informacje makroekonomiczne świadczące, że najgorsze minęło.
    Na to musimy poczekać co najmniej kilka kwartałów.

  • 17. Data: 2009-01-29 14:20:40
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    DJ wrote:

> [...]
    > gielda, bo nasladuje DAX czy DJIA. Zreszta jak nie nasladuje to tez piszesz,

    Sprawa jest prosta. Jesteśmy zbyt płytkim rynkiem. Za mało kapitału,
    jednym słowem i dlatego jest, jak jest. Jeden duży gracz robi, co chce.

  • 18. Data: 2009-01-29 14:24:30
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Ta bessa rozpoczeta w 2007 r. bedzie trwac wiele lat, co nie oznacza, ze nie
    bedzie po drodze rocznych korekt wzrostowych.

    D.

  • 19. Data: 2009-01-29 14:46:09
    Od: "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > P.S. Wg mnie to fal spadkowych od rozpoczęcia bessy było już co najmniej 6
    >
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66e5e0f3cb510b49
    .html

    A tu jeszcze wrzucam efekty mojego "wpasowywania" liczb Fibonacciego w
    wykres Wigu20...

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfd6d8c27f9f3ee8
    .html

    Dr.Endriu

  • 20. Data: 2009-01-29 15:02:30
    Temat: Re: WIG20 - wyjątek na skalę światową [17 miliardów PLN to pies?]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Sheen <z...@v...pl> pisze:

> [...]
    > się sprawdza. Myślałem, że WIG20 nie będzie wyjątkiem, ale się
    > myliłem.
    > Chyba się przeniosę na DAX-a całkowicie.

    A kiedy wyszło info że Tusk nakazał ministrom ciąć wydatki resortów aż
    o 17 miliardów PLN?

    Widać giełda nie jest (całkowicie) niezależna od polityki :-)

    To co robi Tusk ma jakiś sens jeśli jest to nacisk na UE żeby "płynniej"
    przesyłało kasę lub jest zimną kalkulacją żeby "powstrzymać" odbicie w
    Polsce do czasu kampani prezydenckiej [teraz "trochę gorzej" a potem
    wyraźnie lepsze tempo poprawy].

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Kto się boi, jest niewolnikiem.