  • 21. Data: 2011-02-05 15:02:35
    Temat: Re: Walka z długiem publicznym - drugi plan Balcerowicza ?
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?>> 2. Mundurówka i górnicy będą pracować dłużej

    > Bardzo dobrze. Jak im nie pasuje, to przecież mogą wyjechać na zmywak.

    słusznie!
    ja Ci życzę żeby jak ktoś ci ukradnie rower albo coś to żeby gonił go 66
    latek (chociaż jakby był na wózku to może miałby większe szanse?)

    > Ja i tak nie dostaję złotówki jak choruję.

    nie płacisz składki to nie dostajesz.

    > Sprzedać tak. Przepuścić na emerytów i doraźne potrzeby - nie!

    a właśnie tak
    na emerytów, skoro ogólnie jest to majątek post PRL
    to niech wróci na fundusz (realny kapitałowy) dla ludzi za PRL pracujących.
    tymczasem z prywatyzacji skorzystali tylko ci co mieli farta akurat być na
    etacie w TP, albo np. BS.
    tak jakby to z ich kasy powstały te firmy.

  • 22. Data: 2011-02-05 15:27:21
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Jeśli oprócz inwektyw i frustracji napiszesz choć jedno merytoryczne zdanie
    ale OD SIEBIE a nie z felietonu S.Michalkiewicza to będziemy dyskutować.
    Na razie nie ma o czym bo nie masz nic do powiedzenia !!!

  • 23. Data: 2011-02-05 19:04:45
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zobaczymy kto będzie idiotą jak przyjdzie spłacić długi...
    >
    > ile kolego masz lat 17/25?

    Mam 21 lat bez trzech miesięcy.
    Masz rację - przepraszam za epitety.

    --
    marfi

  • 24. Data: 2011-02-06 02:15:55
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    > Czy to prawda, że Balcerowicz chciał startować na Prezydenta z ramienia
    > Platformy?

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Leszek-Balcer
    owicz-na-prezydenta-zamiast-Tuska,wid,11864565,wiado
    mosc_prasa.html?ticaid=1bbb4&_ticrsn=3

    XXL - wyciągnij jego konkretne opinie, w opisanym przez siebie zakresie,
    sprzed 2010.
    Wtedy zobaczymy.
    Wykaż, że tak chciał od dawna ale go próbowano wyciszyć.
    Może dostrzegł problem niedawno? (mam nadzieję, że nie)

    Założyłeś ten wątek o tym, co Pan LB krzyczy "teraz", to weź na siebie tę
    odpowiedzialność udokumentowania jego szczerej intencji.

    Prościej mówiąc: węź stary daj cytaty, dlaczego my mamy szukać.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2011-02-06 02:20:47
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > punktu widzenia emerytów to jest istotna przewaga OFE nad ZUS. OFE daje
    > szansę na sztuczne zwiększenie zbioru płacących na polskie emerytury, a
    > nie
    > zaangażowanych emocjonalnie w polskich emerytów. Chiny już zaczęły
    > skupywać
    > polskie obligacje. Każdy kraj który będzie chciał zdominować Polskę może
    > zrobić bez użycia armii. Wystarczy podtrzymywać państwową emeryturę w
    > Polsce. Ponieważ państwowa emerytura zniechęca do dzietności to zamiast
    > zabijać Polaków wystarczy poczekać aż sami wymrą i ich w pokojowy sposób

    kurcze dopiero sie w to wczytałem teraz

    > akcje, które są w posiadaniu OFE mogą kupić ludzie z poza Polski i na
    > pewno to zrobią

    w tym wszystkim:) zabrakło jednego tylko zdania:)

    "akcje, które nie są w posiadaniu OFE, OFE może kupić i na pewno to zrobi"
    :)

  • 26. Data: 2011-02-06 08:15:28
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Nie możesz spać w nocy czy masz źle ustawiony zegar ?

    Propozycje walki z nadmiernym zadłużeniem podane przez L.Balcerowicza należy
    potraktować jako głos eksperta a nie polityka czy populisty.
    Jeżeli jesteś w stanie to spróbuj się odnieść do jego propozycji, które z nich
    są wykonalne a których nie da się zrealizować ze względu na opór społeczny i
    koniunkturalizm polityków.

    Twoje wywody kojarzą mi się z niegdysiejszym mędrkowaniem Dietera, który
    prawdopodobnie nie odpowiedział by na podstawowe pytania z ekonomii ale nie
    przeszkadzało mu to czuć się mądrzejszym od "teoretyka" Balcerowicza :-)

  • 27. Data: 2011-02-06 08:45:44
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > ale OD SIEBIE a nie z felietonu S.Michalkiewicza to będziemy dyskutować.
    > Na razie nie ma o czym bo nie masz nic do powiedzenia !!!

    Mam do powiedzenia tyle, że przez tą twoją pookrągłostołową poKLD-UW-oską
    bandę starciliśmy 20 lat czasu, przybliżajac się przy tym w znacznym stopniu
    do bankructwa systemu ....

    Każdy normalny człowiek powinien dojść do wniosku, że czas tych ludzi już
    się skończył i czas na zmiany ...

    Re: 04.02.2011 - Komentarze w czasie i po sesji...
    http://ifutures.pl/post19316.html#p19316

    "[...]"
    Jedyne, co uważam za sensowne i obdarte z kłamstwa to:
    - równy podatek emerytalny
    - równy zasiłek emerytalny
    - resztą każdy rozporządza wg woli, IKE, TFI, lokata, ZUS, OFE, wódka,
    dziwki, skarpeta.
    :)
    [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 28. Data: 2011-02-06 10:41:52
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

[...]

    W jakiej wysokości ma być ten podatek emerytalny i zasiłek emerytalny ?
    Co z nabytymi świadczeniami obecnych 9,3 miliona emerytów ?
    Kto i jakim prawem miałby im obniżyć świadczenia z obecnej średniej emerytury
    1,7 tys. zł do postulowanych przez Centrum im. Adama Smitha 900 zł ???

    W takiej formie jak to napisałeś to są beztroskie rozważania chłopka-roztropka.

    Odnieś się do propozycji L.Balcerowicza. Które z nich są według Ciebie słuszne
    i wykonalne a które nie i dlaczego ?

  • 29. Data: 2011-02-06 11:00:04
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-02-06 09:15, XXL pisze:
> [...]
    > przeszkadzało mu to czuć się mądrzejszym od "teoretyka" Balcerowicza :-)

    Raczej jako Expierda bo Balcerek znany jest z tego ze rozjebal w pizdu
    polska gospodarka. Moze niech wypierdala teraz do USA i ratuje ich
    gospodarke ten wybitny dupowlaz.

  • 30. Data: 2011-02-06 12:13:31
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > W jakiej wysokości ma być ten podatek emerytalny i zasiłek emerytalny ?
    > Co z nabytymi świadczeniami obecnych 9,3 miliona emerytów ?

    Nic.

    Pozostawić wysokość świadczeń emerytalnych tak jakie są w tej chwili, kase z
    zlikwidowanych OFE przelać do ZUS-u (albo oddać właścicielom, a później ich
    znów opodatkować) i wypłacać z niego emerytury jak do tej pory . Reformy
    rozpocząć dopiero od pokolenia które zacznie podejmować pracę po wdrożeniu
    reformy (zacznie zbierać swoje skadki). Będzie ono wraz z akutualnie
    pracującymi obarczone dodatkowymi obciążeniami (będzie ono musiało
    finansować swoj składki i ojców) i za jakiś czas może się okazać (i na 100%
    się okaże), że system runie i dla emerytów po prostu zabraknie kasy bo
    młodzi ludzie będą uciekać za granicę widząc brak perspektyw i nadmierne
    obciążenia fiskalne ich dotykające, nie pozwalające im żyć w swoim kraju,
    ale że w demokracji nie ma innego wyjścia bo większość nie przegłosuje aby w
    jakimkolwiek stopniu państwo zabrało im uposażenia.

    Dopiero po kolapsie systemu, który musi za niedługo nastąpić można będzie
    wdrożyć przyspieszoną wersję systemu opisanych słowami "nie można wydać
    więcej niż się ma".

    Ewentualnie mozna zrobić jeszcze wcześniej jakieś narodowe referendum z
    zapytaniem "czy godzisz się na wersję systemu obcianjącą aktualnym emerytom
    średnią emeryturę z 1700 zł do 900 zł - które to przerzucało by
    odpowiedzialnośc za nieuchronny kolaps systemu z aktualnie rządzących na
    naród, aby każdy z głosujących przeciew w/w reformie zapobiegającej
    najbliższenu krachowi wiedział, że to on sam jest za ten stan
    odpowiedzialny.

    Ciągłość musi być zachowana.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/