  • 41. Data: 2011-02-06 15:33:03
    Temat: Re: Walka z długiem publicznym - drugi plan Balcerowicza ?
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    Poza tym o sodówce to pisałem do Ciebie, ale to nie przeszkadza że
    teoretycznie mógłbym też o prof.
    Chyba, że w myśl zasady "Pan ma migrenę, a chłopa łeb napier...ala" nie
    wypada.

  • 42. Data: 2011-02-06 20:00:17
    Od: "root" <r...@v...pl>

    Użytkownik "pm" napisał w wiadomości grup

    początkowo sądziłem że rząd "utnie" część składki za którą OFE kupuje
    obligacje
    i to byłoby nawet słuszne.
    niestety okazuje się, że za pozostałą część OFE i tak będą musiały kupować
    obligację (za jakieś 50%?)
    no i tu to już jest rozbój.

    No i widzisz kolego poruszyłeś jeden z najważniejszych problemów w całej tej
    "reformie" OFE a nikt nie zwrócił na to uwagi. Niestety odkąd powstały
    google nikt już nie zajmuje się samodzielnym myśleniem. Łatwiej kopiować
    dyrdymały powtarzane w tzw. wolnych mediach niż męczyć własne mózgowie.
    Statystyczny Polak zarabiający 3300 zł brutto będzie odkładał 2,5% do OFE
    czyli ok 80 zł. Z tej kwoty połowa idzie na obligacje a połowa tzn 40zł może
    być inwestowana w akcje w dodatku - tylko polskie. To są po prostu żarty.
    Mam nadzieję, że ktoś wreszcie zauważy te ograniczenia wolności wyboru
    strategii inwestycyjnych OFE.
    Na razie rząd żartuje, że OFE po jego reformach będzie miało sens a ja
    żartuję że będę go wybierał w najbliższych wyborach.

  • 43. Data: 2011-02-06 20:20:16
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > czyli ok 80 zł. Z tej kwoty połowa idzie na obligacje a połowa tzn 40zł
    > może być inwestowana w akcje w dodatku - tylko polskie. To są po prostu

    Ale to zwieksza Twoją osobistą możliwość wyboru, możesz wszystko ponad te
    2,5% zapakować w dowolnie wybrany przez siebie genialny fund.
    Mi nie pasuje przymus jesli dotyczy nawet tylko 2,5%

  • 44. Data: 2011-02-07 17:15:52
    Od: "root" <r...@v...pl>

    Użytkownik "skippy" napisał w wiadomości grup

    Ale to zwieksza Twoją osobistą możliwość wyboru, możesz wszystko ponad te
    2,5% zapakować w dowolnie wybrany przez siebie genialny fund.
    Mi nie pasuje przymus jesli dotyczy nawet tylko 2,5%
    No dzięki skippy, że uświadomiłeś mi, że oprócz tych 2,5% mogę sobie robić z
    kasą co chcę. A swoją drogą wkurza mnie ta Twoja neoliberalna nuta. Wymagasz
    od wszystkich, żeby zadbali o własną emeryturę we własnym zakresie?! To
    nierealne, tak jak nierealny jest zerowy podatek w kraju, w którym 28% PKB
    idzie na wojsko a 0,01% na naukę.
    Zamiast przekonywać mnie, żebym uwierzył w UFO lepiej pomyśl jak obciąć
    łapy, które właśnie dzisiaj wyrywają nam z kieszeni te durne 5,5% z OFE +
    parę procent na VAT+parę akcyzy na fajki, paliwo i inne używki a jutro
    opodatkują Cię np. podatkiem katastralnym.

  • 45. Data: 2011-02-08 16:41:51
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Kto i jakim prawem miałby im obniżyć świadczenia z obecnej średniej
    > emerytury
    > 1,7 tys. zł do postulowanych przez Centrum im. Adama Smitha 900 zł ???

    Najłatwiej zgodnie z prawem obniżyć je inflacją. Przestać rewaloryzować
    przez 20 lat i będą warte paczkę zapałek.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 46. Data: 2011-02-08 16:49:02
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    >?>> 2. Mundurówka i górnicy będą pracować dłużej

    > słusznie!
    > ja Ci życzę żeby jak ktoś ci ukradnie rower albo coś to żeby gonił go 66
    > latek (chociaż jakby był na wózku to może miałby większe szanse?)

    W kraju, gdzie połowa kapitału nie będzie okradana przez rząd nie trzeba
    będzie kraść rowerów albo czegoś. Kraje o niskich podatkach, to dobrobyt i
    niska przestępczość.

    > nie płacisz składki to nie dostajesz.

    Jak zapłacę to i tak nie dostanę od razu, tylko jak spełnię dziwne warunki
    typu nie spóźnianie się z płatnością itp.

    > a właśnie tak
    > na emerytów, skoro ogólnie jest to majątek post PRL
    > to niech wróci na fundusz (realny kapitałowy) dla ludzi za PRL
    > pracujących.
    > tymczasem z prywatyzacji skorzystali tylko ci co mieli farta akurat być na
    > etacie w TP, albo np. BS.
    > tak jakby to z ich kasy powstały te firmy.

    Emeryci nie zasłużyli sobie na ten kapitał. Oni utrzymywali poprzednich
    emerytów beztrosko nie odkładając na starość. Powinni teraz żyć z tego, co
    sobie odłożyli, czyli ze wsparcia dzieci.

  • 47. Data: 2011-02-08 16:51:36
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > kasą co chcę. A swoją drogą wkurza mnie ta Twoja neoliberalna nuta.
    > Wymagasz od wszystkich, żeby zadbali o własną emeryturę we własnym
    > zakresie?! To

    A co kogo obchodzi, że ktoś nie umie zadbać o swoją emeryturę? Mnie to nie
    przeszkadza. Jak będę miał ochotę, to pomogę.

  • 48. Data: 2011-02-08 18:05:15
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > zakresie?! To nierealne, tak jak nierealny jest zerowy podatek w kraju, w
    > którym 28% PKB idzie na wojsko a 0,01% na naukę.

    Jeśli to jest nierealne, to znaczy że ludzie nie myślą.
    I państwo powinno za nich też robić zakupy i w ogóle decydować o wszystkim,
    bo jest głowami urzędników znacznie mądrzejsze.
    Dlaczego pzostaniemy z jego mądrością tylko w zakresie dbania o emeryturę?

    Poza tym z tymi % dałeś przykład nt głupoty państwa, a nie głupoty obywateli
    więc nie bardzo kojarzę związek przyczynowo-skutkowy:)

  • 49. Data: 2011-02-08 18:25:48
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > Jeśli to jest nierealne, to znaczy że ludzie nie myślą.
    > I państwo powinno za nich też robić zakupy i w ogóle decydować o
    > wszystkim, bo jest głowami urzędników znacznie mądrzejsze.

    Uważasz, że ludzie (ogólnie) robią przemyślane zakupy?

    --
    marfi

  • 50. Data: 2011-02-08 18:35:27
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > Uważasz, że ludzie (ogólnie) robią przemyślane zakupy?

    A decyzje zyciowe, jak płodzenie dziecka?
    Jak małżeństwo, rozwód, wydanie kasy na wódkę czy w kasynie, nieprzemyślaną
    decyzję o kupnie mieszkania jako lokaty kapitału na górce cenowej?
    Jeżdżenie do pracy codziennie złą trasą i przez to tracenie codziennie 1/2h
    życia?

    Ogólnie myślę, że im mniej w moim zyciu za mnie bedzie myślał urzędnik, tym
    lepiej dla mnie.
    Tak uważam.