  • 11. Data: 2009-07-30 21:41:00
    Temat: Re: Warning dla byków;-)
    Od: mmeissner <m...@g...com>

    On 30 Lip, 23:06, Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> wrote:
    > Dnia 30-07-2009 o 22:20:05 mmeissner <m...@g...com> napisał(a):
    >

    > ( ciach)

    Mam wyłącznie nieruchomości komercyjne, czyli lokale handlowe w super
    atrakcyjnych miejscach. Robiłem to w czasie, kiedy giełda zaczęła
    rosnąć.Kupiłem je za 50% obecnej wartości, więc mam zysk 100% na dzień
    dzisiejszy. Przy obecnych wycenach moja roczna stopa zwrotu to 8-10%,
    więc nie ma sensu z tego schodzić, bo co zrobię z pieniądzmi?
    Inwestycja w takie nieruchomości to najbezpieczniejsza inwestycja w
    świecie, bo popyt na nie zawsze będzie. (wojnę jądrową wykluczam, ale
    zwykłej nie) ;-)
    Póki co, spadki cen za wynajem są minimalne, mogą oczywiście spaść
    jeszcze trochę bardziej, i z tym się liczę. Ale nie będzie takiej
    katastrofy, jaka czeka WIG 20:-) A to, co spadnie, zabezpieczę sobie
    przy pomocy SSSS;-)))

    pozdrawiam
    MM

  • 12. Data: 2009-07-30 21:43:40
    Od: WITO <w...@g...com>

    On 30 Lip, 22:20, mmeissner <m...@g...com> wrote:
    > Witam wszystkich:-)

    > 1. Hossa skończyla się w 2000 roku,

    Cześć, można na Twoich prognozach zarobić? jak myślisz? Gdzie entry,
    gdzie Sl i TP? Moim zdaniem to raczej kabaret, hę?

    Na chwilę obecną Twoje wpisy trącą, pardon, debilizmem. WIG w roku
    2000 to ok. 12,761, a dzisiaj ~35,370. Jeśli dla Ciebie to bessa, to
    mów do mnie papieżu!

    pzdr
    WITO

  • 13. Data: 2009-07-30 22:12:01
    Od: mmeissner <m...@g...com>

    On 30 Lip, 23:43, WITO <w...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Na chwilę obecną Twoje wpisy trącą, pardon, debilizmem. WIG w roku
    > 2000 to ok. 12,761, a dzisiaj ~35,370. Jeśli dla Ciebie to bessa, to

    Jesteś bardzo krótko na rynku i nie masz o nim zielonego pojęcia.
    Hossę zwiastują nowe szczyty, a jesteśmy prawie o połowę niżej niż rok
    temu. USA zanotowalo zaś wtedy minima 40-letnie. Być moze należysz do
    grona tych, którym udało sie co nieco zarobić na ostatniej fali
    wzrostowej, stąd Twoja buńczuczność oraz pewność siebie. Jednak
    zachowaj trochę pokory. Jest taka maksyma doświadczonych graczy:
    "Jeżeli dwa razy nie straciłeś na giełdzie wszystkiego, nie wiesz,
    czym ona tak naprawdę jest". A jeżeli chcesz, żebym Ci powiedział
    kiedy kupić i sprzedać , to przede wszystkim napisz, o co Ci chodzi.
    Tzn:

    1. O jaki instrument pytasz (nie precyzujesz)
    2. Na jaki horyzont czasowy ma być ta inwestycja (sesja, pięć,
    miesiąc, rok, sto lat)
    3. Jaka jest wartość Twojej planowanej inwestycji w stosunku do
    wartości portfela.

    Pozwól, że zgadnę. Grasz na kontarktach terminowych, kupując i
    sprzedając po 1-2 sztuki. Prawda??? ;-)

    A co do papieża, taki sam człowiek jak każdy inny. Dla mnie nie ma
    autorytetów :-)

    pozdrawiam
    MM

  • 14. Data: 2009-07-30 22:20:40
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    macieks pisze:

    > Punkt powrotu wybrałeś kolego perfekcyjnie.
    > Najważniejsza i najbardziej symboliczna wartość SP500 od pół roku.
    > Baaaardzo duże prawdopodobieństwo odbicia w dół.
    > Nie wiem czy nie poszedłeś na łatwizne.
    >
    > Ale wiem, że w przyszłości jako 'tupeciarz' będziesz podawał prognozy
    > wcześniej :)
    > Mam nadzieję, że nie odbierasz tego co piszę jako krytykę. Chętnie
    > będę czytał co napiszesz.
    >
    > pzdr

    Nie doceniasz MM. To nie jest ktoś, kto jest niedźwiedziem na podstawie
    wykresu z jednego dnia. MM to niedźwiedź zawodowy, permanentny i
    niezachwiany. Bywały okresy kilkuletniego wzrostu, zwanego przez
    niektórych idioten-OFE-hossą i mimo to trwałego pesymizmu MM.

    Jak rozumiem jego przesłanie , to nie chodzi mu o to , że w danym dniu
    rynek jest przegrzany, a o to, że według niego te wszystkie spółki nie
    są warte swoich cen w obliczu realiów ekonomicznych.

    Tak, czy inaczej bardzo dobrze że Marek M powrócił, bo zwiastuje to dwie
    rzeczy.

    1. Trwałość obecnych wzrostów na giełdzie :)
    2. Skokowy wzrost kultury polemiki na grupie.

    Sam swego czasu , podczas jego nieobecności, pozwoliłem sobie
    przypomnieć na grupie jego klasyczny tekst o "wysychających łąkach, na
    których pasą się giełdowe byki" jako przykład interesującej polemiki w
    jaskrawym kontraście z nic nie wnoszącymi monosylabami jakie pojawiały
    się tu niedawno. Zrobiłem to pomimo, że byłem w głębokiej opozycji do
    merytorycznej treści tam zawartych w czasie, gdy było to publikowane
    przez Autora.

    PS.
    XXL napisał wczoraj (czy przedwczoraj) bym nie pisał "głupot", a
    powiedział czy wig20 wzrośnie czy spadnie.

    Przypominam zatem wszystkim, że od 20 maja 2009 na mojej roboczej
    witrynie http://www.juraura.neostrada.pl/ (17 i 18 obrazek w dół) wisi
    pod tekstem "Kto posprząta?" moja ocena rynku. Nic się od tego czasu nie
    zmieniło, więc i ja nic nie zmieniam.

    W odróżnieniu od MM uważam, że spółki na GPW są ciągle jeszcze tanie.

  • 15. Data: 2009-07-31 05:32:17
    Od: WITO <w...@g...com>

    > czym ona tak naprawdę jest". A jeżeli chcesz, żebym Ci powiedział
    > kiedy kupić i sprzedać , to przede wszystkim napisz, o co Ci chodzi.
    > Tzn:

    Dzięki :-) Nie potrzebuję chyba Twojej rady - na giełdzie chcę zarobić
    więcej niż na lokacie w banku. Dużo więcej. Czy to ważne na jakim
    instrumencie? Nie rozumiem pogardy dla tych co obracają 1, 2
    kontraktami. Może dzięki temu jeszcze mają czym obracać, a nie
    wylewają swoje frustracje w usenecie. Jeśli uważasz ruch na WIG-u, o
    którym wspomniałem wcześniej za nieistotny, to napisz proszę (jeśli
    chcesz) jaki ruch, w obojętnie jakim kierunku, jest dla Ciebie godny
    pochylenia się.

    A do J.Olszewskiego - pardon, ale mierzysz ludzi własną miarą - to Ty
    tu krytykujesz innych personalnie - za to kim są, a nie za to co
    piszą. To że cytowany kolega jest na giełdzie 185 lat i sugeruje, że 2
    razy zbankrutował, jest dla mnie tyle warte, co zeszłoroczny śnieg.
    Jak zbankrutował, to znaczy, że metoda była do d... albo zły MM. Albo
    jedno i drugie. Sorry, ale na giełdzie nie cenię kombatantów, tylko
    traderów, którzy znają się na robocie. A nie piszą, że 250% ruch up to
    tylko korekta w bessie... Życzę wszystkim traderom takich ruchów
    obojętnie w jakim kierunku (chociaż lepiej się czuję, gdy szybko
    rośnie niż szybko spada). Ty oprócz plucia jadem starasz się
    przynajmniej robić coś pożytecznego (Sakiewka).

    pzdr
    WITO

  • 16. Data: 2009-07-31 06:08:49
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Doceniam to, ze jestes z nami ale wytlumacz mi jak wzrostu WIG20 z 977 pkt.
    na 3940 pkt. w latach 2003-2007 nie nazwac hossa?

    D.

  • 17. Data: 2009-07-31 07:18:44
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    WITO wrote:

    > A nie piszą, że 250% ruch up to
    > tylko korekta w bessie..

    Czy inaczej się zarabia jak jedni nazywają taki ruch korekta w bessie, a
    inni, hossa wszech czasów, a jeszcze inni, że to nudny boczniak. Co to ma za
    znaczenie? Ważne chyba by ruch szybko zdiagnozować i się podłączyć i na
    koniec szybko się zorientować kiedy się kończy. Większość sporów tutaj jest
    o inaczej rozumiane słowa czyli o definicje. Jak tylko zrobić wysiłek i
    ustalić wspólną definicje to natychmiast spór znika.

  • 18. Data: 2009-07-31 07:57:58
    Od: "Duch" <n...@n...com>

    "mmeissner" <m...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...

    Witam,
    nie wiem czy beda bluzgac inni,
    ale piszesz rzeczowo i merytorycznie,
    wiec sam chetnie poczytam Twoje analizy.

    ----
    Co to znaczy ze Hossa skonczyl sie w 2000 roku?
    Przeciez indeksy mialy szczyty w 2007 roku.

    Wydaje mi sie ze gielda rosnie dlatego ze jest popyt na akcje,
    a spada gdy jest podaz. Banalne.
    Na razie podazy nie widac, wszyscy chca zyskow, wiec nie sprzedaja
    a wrecz kupuja akcje. Dopuki taki nastroj bedzie, a na razie
    nastroj hossy bedzie narastal, wiec przewiduje spore wzrosty.

    Oczywiscie moze byc jeszcze jakies nieoczekiwane, losowe wydarzenie
    ktore zmieni sporo (jak np. WTC) ale tego nie da sie przewidziec.

    Pozdr,
    Duch

  • 19. Data: 2009-07-31 07:59:55
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Doceniam to, ze jestes z nami ale wytlumacz mi jak wzrostu WIG20 z 977
    > pkt. na 3940 pkt. w latach 2003-2007 nie nazwac hossa?

    Chciałem zadać to samo pytanie ;-)

  • 20. Data: 2009-07-31 08:07:18
    Od: "jarekz35" <j...@N...gazeta.pl>

    > 3. OFE oraz ca=B3y system emerytalny to jeden wielki przekr=EAt (...)

    Mógłbyś coś więcej napisać na ten temat?