  • 91. Data: 2005-04-24 15:33:34
    Temat: Re: Warto zabezpieczać numerek CVV2?
    Od: t...@p...com

    > Więc pytam o przypadki w których warto mieć KK.
    > Na razie są podróże i zachodnie wypożyczalnie samochodów, możliwość
    > załatwienia transakcji telefonicznie przez kasjerkę w przypadku blokady
    > terminalu, możliwość trzymania środków na bardziej oprocentowanym
    > rachunku i jeszcze zniżki i rabaty na niektóre usługi. Co jeszcze?

    Możliwość zakupu w sklepach, które nie są Electronic Friendly (taksówki :) ).
    Spłata w jednym terminie (kasę trzymasz na lokacie, funduszu itp., spłacasz raz
    w miesiącu).
    Możliwość przekonwertowania zakupu z karty na niskooprocentowany kredyt
    ratalny.
    No i oczywiście brak konieczności natychmiastowej zapłaty za mniej lub bardziej
    nagłe zakupy, a w dowolnym terminie (z odsetkami lub bez).

    itd.

  • 92. Data: 2005-04-24 15:37:10
    Od: t...@p...com

    > To była prowokacja do dyskusji na ten temat. Liczyłem na zagorzałych
    > obrońców KK i nie rozczarowałem się.

    Bardzo dziwna prowokacja... chyba raczej trollowanie.
    Może dla ciebie nie są grupy dyskusyjny, a strony WWW? Tam byś prędzej znalazł
    odpowiedź, niekoniecznie robiąc z siebie kogoś mało rozgarniętego :)

  • 93. Data: 2005-04-24 15:40:54
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > Acha, czyli jeśli okres = rok.
    > to dla Ciebie wpłata raz na rok 120000PLN (i tylko ta jedna), a później
    > tylko wydawanie, jest przykładem regularnych wpływów ?

    Niepełną definicję podałem.

  • 94. Data: 2005-04-24 16:03:06
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik t...@p...com napisał:
    > Bardzo dziwna prowokacja... chyba raczej trollowanie.
    > Może dla ciebie nie są grupy dyskusyjny, a strony WWW? Tam byś prędzej znalazł
    > odpowiedź, niekoniecznie robiąc z siebie kogoś mało rozgarniętego :)

    Może - ale nikt mnie nie odesłał do archiwum, więc OK

  • 95. Data: 2005-04-24 16:11:48
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-24 18:03- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy
    GieTeGie, wyłuszczający(a) się następująco:

    > Może - ale nikt mnie nie odesłał do archiwum, więc OK

    Mam wrażenie, że to delikatnie sugerowalem. W porządku, na przyszłość
    nie będę taki delikatny...

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 96. Data: 2005-04-24 16:14:10
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik GieTeGie napisał:

    > Wpływy są regularne, gdy przez pewien okres średnie miesięczne wpływy
    > wyniosły minimum ileśtam.
    >
    > To może tak:
    > Jak zrobić ruch na koncie nie wpłacając regularnie jakiejś kwoty?

    Wplacac nieregularnie?

    Bartol

  • 97. Data: 2005-04-24 16:21:31
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > Wpłaty to nie wpływy? Zeby coś wypłacać trzeba wpłacać.

    No napisalem wplaty i wyplaty. Nawet zrobilem to w odpowiedniej kolejnosci.

    > Nie istnieje nieregularny ruch na koncie - albo jest albo nie ma - jak
    > jest oznacza on regularne wpływy i wypłaty.

    OK. Poniewaz moje zycie w skali kosmosu jest praktycznie nieistniejace,
    wiec mozna uznac, ze nie jest neregularne, poniewaz nie sposob
    nieregularnosci stwierdzic. Poniewaz jednak ludzi jest jak psow i
    mrowkow razem wzietych, wiec zycie czlowieka jako takie (w sensie
    istnienia czlowieka jako takiego przez kosmicznie zauwazalny okres
    czasu) oznacza pewna regularnosc. Z tego mozna wyciagnac oczywisty
    wniosek, ze poniewaz zycie czlowieka jako takiego jest regularne, to
    moje zycie tez jest regularne, poniewaz czlowiekiem jestem jako takim,
    czyli regularnym. Czyli mozna generalnie przyjac, ze poniewaz zyje
    regularnie, wiec robie rozne rzeczy regulanie, wiec dokonuje tylko
    regularnych wplat na konto w banku.

    Koncze, bo sie jeszcze rozreguluje i teorie szlag trafi.

    Co jak wyzej?

    Bartol

  • 98. Data: 2005-04-24 18:36:25
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > Pytanie moje proste jest - czy warto zabezpieczyć taki numerek (karta
    > inteligo) przez zamazanie go na karcie? Chodzi o utrudnienie
    > wykorzystania np. przy kradzieży. Bo chyba do niczego innego niż
    > transakcje online nie jest wymagany, a przecież wystarczy go raz
    > zapamiętać.
    >
    > --
    W tej sytuacji mam pytanie. Czy zamazanie numeru karty CVV2 nie zostanie
    odebrane przy płatności w sklepie jako uszkodzenie karty,tzn. czy taka karta
    zostanie zaakceptowana offline (czyli przez sprzedawcę w sklepie). Co do
    płatności w necie to uważam, że prawdziwym zabezpieczeniem jest 3D-Secure
    lub czytnik kart z tokenem generującym hasło jednorazowe (takie coś ma
    wprowadzić Barclays Bank i inne banki w UK).

    PS Uważam, że CVV2 powinien być tajny (tak jak na ekarcie mBanku) a poza tym
    banki powinny szybko przechodzić na 3D-Secure.

  • 99. Data: 2005-04-24 18:38:58
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    GieTeGie said the following On 2005-04-24 17:40:

    > Niepełną definicję podałem.
    To jaka jest ta pełna, mistrzu ?
    KJ

  • 100. Data: 2005-04-24 18:51:04
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > Jak dla mnie głupotą jest posiadanie wypukłej karty kredytowej. Wystarczy
    > numer i dane właściciela i już możemy robić zakupy na czyjeś konto. Numer
    > karty jest drukowany w terminalu przy każdej transakcji - większość ludzi
    > takie potwierdzenie poprostu wyrzuca.

    Niekoniecznie. To zależy od wymagań i oczekiwań. O ile mnie (niedawnemu
    studentowi) wystarczy Visa Electron, której akceptowalność jest w Polsce b.
    dobra o tyle osoby wyjeżdzające za granicę powinny pomyśleć o karcie
    wypukłej ponieważ na zachodzie (a zwłaszcza w USA) są duże kłopoty z
    akceptacją kart płaskich (było o tym niedawno w Kartyonline.pl, pb.pl i PR
    News). Poza tym lepsze karty (srebrne, złote a zwłaszcza platynowe) mają
    dodatkowe pakiety ubezpieczeń i usług dodatkowych. Należy jednak podkreślić,
    że bezpieczeństwo tych tart jest istotnie słabsze ze względu na możliwość
    wykonywania transakcji bez autoryzacji (czyli w sklepie z żelaskiem albo np
    w samolocie) dlatego też karty wypukłe powinny mieć lepsze ubezpieczenie
    uwględniające większe ryzyko strat wynikające z wyższych limitów i
    możliwości robienia transakcji bez autoryzacji online. A najlepiej, żeby
    wszystkie karty (zarówno płaskie jak i wypukłe) migrowały w kierunku EMV, a
    najlepiej EMV only, czyli bez paska magnetycznego.

    PS
    Myślę, że po upowszechnieniu się standardu EMV zaniknie podział kart na
    płaskie i wypukłe. Co o tym myślicie.