  • 31. Data: 2005-04-24 13:22:59
    Temat: Re: Warto zabezpieczać numerek CVV2?
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > A przy wypukłej debetowej?

    Pewnie tez da rade, ale po cholere trzymac srodki na nieoprocentowanym
    rachunku biezacym?

  • 32. Data: 2005-04-24 13:23:25
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Nie ma sensu. Jeżeli numer Twojej karty wypłynie (bez CVV2), to i tak
    > transakcja zostanie dokonana, a kłopoty będziesz miał identyczne (czyt.
    > reklamacja).

    Może podasz w jaki sposób najlepiej zabezpieczać się przed fraudami z
    wypukłej karty (na dodatek kredytowej ;-))?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    być może za niedługo posiadacz karty wypukłej
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 33. Data: 2005-04-24 13:25:14
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> zwrócił błąd:

    > Nie ma sensu. Jeżeli numer Twojej karty wypłynie (bez CVV2), to i tak
    > transakcja zostanie dokonana, a kłopoty będziesz miał identyczne (czyt.
    > reklamacja).

    Dzięki, oszczędze markera na coś bardziej konstruktywnego.

    --
    Saiko Kila - Jabber - s...@c...pl - GG - 4088862
    Turkish: What's a gun doing in your trousers?

  • 34. Data: 2005-04-24 13:26:13
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Marcin Lubojański napisał:

    > Może podasz w jaki sposób najlepiej zabezpieczać się przed fraudami z
    > wypukłej karty (na dodatek kredytowej ;-))?

    Nie posiadac karty. Jedyny skuteczny sposob.

    Bartol

  • 35. Data: 2005-04-24 13:28:11
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik yayco napisał:
    > Przykład był dobrany dowolnie, bowiem karty kredytowe mają liczne inne
    > zastosowania, a każdy powinien sam się zastanowić czy ich potrzebuje. \

    Mógłbyś wymienić te zastosowania KK?

  • 36. Data: 2005-04-24 13:29:05
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Marcin Lubojański napisał(a):

    > Może podasz w jaki sposób najlepiej zabezpieczać się przed fraudami z
    > wypukłej karty (na dodatek kredytowej ;-))?

    Tak naprawdę, to nie ma takiego.

    Można znaleźć bank, który ma w miarę mało upierdliwą procedurę
    reklamacyjną transakcji MO/TO/IO i nie wyśle klienta na policję przy
    każdej reklamowanej transakcji, a pieniądze odda szybciej, niż po dwóch
    miesiącach... Z tego co mi wiadomo, to w tej akurat kwestii wzorem jest
    Citi.

    Ja sam przeszedłem przez frauda na karcie inteligo. Pieniądze
    odzyskałem, ale cała procedura przeciągała się niemiłosiernie, a
    inteligo warunkuje pozytywne rozpatrzenie od zgłoszenia na policję...

  • 37. Data: 2005-04-24 13:29:09
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Zwykle wymaga się zaświadczenia o zarobkach albo wpłaty kaucji. Nie znam
    > usługi, która wymagałaby wyłącznie KK.

    No nie, jak dlugo zyje, nikt nie chcial ode mnie zaswiadczenia o zarobkach
    do wypozyczenia auta. A karty wypukle zawsze, w przypadku samochodow wyzszej
    klasy nawet dwie.

    > No ale to wypadek losowy - przy długiej kolejce tłum by Cię zlinczował, że
    > zawracasz dupę i nie płacisz :) Zwykle kasjerki mówią, że tam dalej jest
    > bankomat - proszę sobie wybrać.

    Tak tez powiedziala, ale sie nie dalem. I nikt mnie nie zlinczowal. Dlaczego
    mam sie dac terroryzowac kasjerce?

    > To nie występuje u nas.

    Ale szczesliwie miedzy innymi po to weszlismy do Unii Europejskiej, zeby
    miec dostep do bankow z innych krajow.

  • 38. Data: 2005-04-24 13:29:45
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
    > "eKarta załadowana na kwotę x" oznacza ni mniej, ni więcej niż
    > "autoryzacje na kwotę <=x dostają odpowiedź pozytywną" i "autoryzacje na
    > kwotę >x dostają odpowiedź negatywną". I JEDYNIE chodzi tutaj o
    > autoryzacje. Jeżeli bank otrzyma obciążenie, MUSI je zaksięgować i zrobi
    > to w ciężar eKonta.

    Czyli jest możliwe obciążenie bez autoryzacji? Czy w takim wypadku
    uwzględnią mi reklamację?

  • 39. Data: 2005-04-24 13:30:02
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "GieTeGie" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bo 2000 to żaden kredyt - tak?

    bo to obciazeniowa karta była... z angielskiego 'charge'

    MAd Hat
    ter

  • 40. Data: 2005-04-24 13:30:09
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Nie zrozumiałeś. Doczepiłem się do utożsamiania "kredytowości" kart z ich
    > "wypukłością"...

    Przepraszam